Gå til innhold

Hvordan gjennomskue bs på CV? Ledere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det ikke er han som er problemet, men de han samarbeider med?

Har selv jobbet et sted hvor alt var min feil, selv ting jeg ikke hadde noe befatning med, og også når sjefene selv gjorde feil. Har skjønt i ettertid at det var veldig lett å legge skylden på meg, i stedet for folk som hadde gode kontakter oppover i systemet eller som hadde jobbet der lenge.

Anonymkode: 2b510...d9b

Jeg er veldig rett frem og krever å få tilbakemeldinger om jeg gjør noe feil eller om noen reagerer på meg i jobb. Har hatt samme arbeidsplass i over 12 år og ennå ikke fått noen klager. Jeg er såpass dreven i jobben og ser fort når folk sniker seg unna eller ikke gjør det ordentlig. Jeg løper ikke til overordnet på første unnasluntring, jeg klarer fint å snakke til de selv på en ordentlig måte. Når dette da ikke hjelper så ødelegger det veldig for alle kolleger rundt, derfor sier jeg fra til overordnet til slutt.

Jeg orker rett og slett ikke kolleger som ikke gjør jobben sin ordentlig. De får heller finne seg en annen utdannelse eller jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan hjelper det da? Noen arbeidsgivere skal være 100% positive bare for å bli kvitt en dårlig ansatt. 

Anonymkode: 74631...174

De referansepersonene finnes faktisk. Roser personen opp i sky og sier det er dumt å miste vedkommende. Så viser det seg stikk motsatt at arbeidstaker er en luring som tidligere sjef egentlig ville sparke, men ikke hadde god nok grunn til ennå. 

Anonymkode: 61704...b5e

Skrevet

Tja, sånt kan vel skje?

Jeg har opplevd selv i intervjusituasjon at leder ikke alltid hører etter på min veldig tydelige tale på hva jeg ikke kan.

Jeg er ekstrovert, så jeg lurer på om noen får «for godt» inntrykk?

Enkelte har vært litt «misfornøyde» og usikre i starten - men så fornøyde etterhvert. Jeg overdriver eller overselger ingenting, det vet jeg. 

Så jeg vet ikke?

Er personen overkvalifisert siden CV var veldig imponerende og du gir oppgaver som tar 10-20 min? 

Jeg er akademiker og kommer egentlig ikke på noen oppgaver vi har måttet gjennomføre i team som tar så kort tid, det er mer «dilldall» man må saksbehandle kjapt alene som alle er enige om at er litt kjedelige oppgaver som tar så kort tid. 

Anonymkode: 441ef...f86

Skrevet
Eva-Lena skrev (10 minutter siden):

Jeg er veldig rett frem og krever å få tilbakemeldinger om jeg gjør noe feil eller om noen reagerer på meg i jobb. Har hatt samme arbeidsplass i over 12 år og ennå ikke fått noen klager. Jeg er såpass dreven i jobben og ser fort når folk sniker seg unna eller ikke gjør det ordentlig. Jeg løper ikke til overordnet på første unnasluntring, jeg klarer fint å snakke til de selv på en ordentlig måte. Når dette da ikke hjelper så ødelegger det veldig for alle kolleger rundt, derfor sier jeg fra til overordnet til slutt.

Jeg orker rett og slett ikke kolleger som ikke gjør jobben sin ordentlig. De får heller finne seg en annen utdannelse eller jobb.

Ja, du er sikkert flinkere enn alle andre, men hva har det med denne saken å gjøre? Er du TS?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, du er sikkert flinkere enn alle andre, men hva har det med denne saken å gjøre? Er du TS?

Jeg har da ikke sagt jeg er flinkere enn alle andre. Jeg gjør jobben min 100% noe enkelte ikke gjør. Jeg er ikke ts og om jeg hadde vært det så hadde jeg ikke ansatt en med flott cv og dårlige samarbeidsevner.

Skrevet
Eva-Lena skrev (12 minutter siden):

Jeg har da ikke sagt jeg er flinkere enn alle andre. Jeg gjør jobben min 100% noe enkelte ikke gjør. Jeg er ikke ts og om jeg hadde vært det så hadde jeg ikke ansatt en med flott cv og dårlige samarbeidsevner.

Men når du en gang starter i en ny jobb, så kanskje du opplever situasjonen fra den andre siden. At du får skylden for ting du ikke hadde noe med, at du kanskje gjør feil pga. mangelfull opplæring, at sjefene dine ikke hører på deg som er ny osv. osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men når du en gang starter i en ny jobb, så kanskje du opplever situasjonen fra den andre siden. At du får skylden for ting du ikke hadde noe med, at du kanskje gjør feil pga. mangelfull opplæring, at sjefene dine ikke hører på deg som er ny osv. osv.

Dette! 

Anonymkode: 74631...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...