AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Del Skrevet 17. desember 2022 Jeg kikket på dette, men for meg er det umulig på klare å leve på så lite strøm som oppgitt her. Min bolig: 50kvm 2-roms, bruker ikke elektrisk oppvarming. Kun varmekablene på badet som står på 18grader, gulvet er 5kvm. Har kun på lysrøret under kjøkkenbenken og en liten lampe i stuen med 10w led-pære. Dette slås av på natta såklart, lyset på soverom/badet er jo veldig lite på. Står jeg skal bruke 250kw pr mnd! Ikke mulig, da må jeg stoppe å bruke stekeovnen. Jeg har ligget på ca 300-500, da bruker jeg stekepanne 5-6 dager i uken. Hva med dere andre? Dette kan jo ikke stemme. https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ Anonymkode: 7aea8...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Del Skrevet 17. desember 2022 Vi bruker mindre enn gjennomsnittet for vår type hus, liten enebolig. Er vel bare i desember og januar vi er oppe i gjennomsnittet, ellers så ligger vi under. Anonymkode: 4c798...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Del Skrevet 17. desember 2022 Vi ligger på gjennomsnittet. Likevel blir desember regningen over 23000,- før strømstøtte. Sier i grunn det meste om dagens strømpriser 😳 Anonymkode: a5b28...762 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Del Skrevet 17. desember 2022 Vi bruker 1/3 av snittet. Enebolig 250 kvm, så langt i år brukt 8500 kwh. Skulle ifølge den brukt 32000. Anonymkode: b030d...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 17. desember 2022 #5 Del Skrevet 17. desember 2022 Gjennomsnittlig strømforbruk på leiligheter må være for leilighet som har oppvarming og varmtvann inkludert i fellesutgifter. Mitt gjennomsnittlige strømforbruk skal være 8,2 kwt per dag. Jeg bruker 5 kwt per dag når jeg er bortreist og all varme er slått av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Del Skrevet 17. desember 2022 Det der er ikke mulig. Vi er en voksen og et lite barn på 60 kvadrat. Lager varmmat i leiligheten kun fire ganger i uka, vasker ikke klær inne i leiligheten, oppvarming ved hjelp av bergvarme, dusjer kort og sjeldnere enn de fleste. Ligger på ca. 350 kwt/mnd. Måtte kasta fryseren for å komme under 300 i måneden. Jeg kan ikke forstå hva slags livsstil som kan føre til lavere forbruk enn vi har. Anonymkode: 8ef2c...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bruker 1/3 av snittet. Enebolig 250 kvm, så langt i år brukt 8500 kwh. Skulle ifølge den brukt 32000. Anonymkode: b030d...d6f Da har du vel andre energikilder enn strøm? Anonymkode: 7aea8...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der er ikke mulig. Vi er en voksen og et lite barn på 60 kvadrat. Lager varmmat i leiligheten kun fire ganger i uka, vasker ikke klær inne i leiligheten, oppvarming ved hjelp av bergvarme, dusjer kort og sjeldnere enn de fleste. Ligger på ca. 350 kwt/mnd. Måtte kasta fryseren for å komme under 300 i måneden. Jeg kan ikke forstå hva slags livsstil som kan føre til lavere forbruk enn vi har. Anonymkode: 8ef2c...a35 Da har du jo veldig lavt med bare 350 synes jeg. Anonymkode: 7aea8...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Del Skrevet 17. desember 2022 Jeg bruker under 100 kWh i mnd. Lager sjelden middag. Oppvaskmaskin 1 gang hver uke. Vaske klær 1 maskin i uka. Bruker varmekabler på gang, bad og kjøkken. Ellers fyrer jeg med ved når det er sprengkaldt. Dusjer på 5 min hver dag. Ellers mye LED-lys som ikke trekker noe særlig. Har ikke elbil. Anonymkode: b7eac...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg kikket på dette, men for meg er det umulig på klare å leve på så lite strøm som oppgitt her. Min bolig: 50kvm 2-roms, bruker ikke elektrisk oppvarming. Kun varmekablene på badet som står på 18grader, gulvet er 5kvm. Har kun på lysrøret under kjøkkenbenken og en liten lampe i stuen med 10w led-pære. Dette slås av på natta såklart, lyset på soverom/badet er jo veldig lite på. Står jeg skal bruke 250kw pr mnd! Ikke mulig, da må jeg stoppe å bruke stekeovnen. Jeg har ligget på ca 300-500, da bruker jeg stekepanne 5-6 dager i uken. Hva med dere andre? Dette kan jo ikke stemme. https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ Anonymkode: 7aea8...399 Varmtvann? Tanken? Anonymkode: 41889...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bruker under 100 kWh i mnd. Lager sjelden middag. Oppvaskmaskin 1 gang hver uke. Vaske klær 1 maskin i uka. Bruker varmekabler på gang, bad og kjøkken. Ellers fyrer jeg med ved når det er sprengkaldt. Dusjer på 5 min hver dag. Ellers mye LED-lys som ikke trekker noe særlig. Har ikke elbil. Anonymkode: b7eac...8ab Dette tror jeg ikke på, da har du andre energikilder. Anonymkode: 7aea8...399 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Varmtvann? Tanken? Anonymkode: 41889...855 80Liter ja, dusjer 3 ganger i uken. Slår av vannet under innsåping. Anonymkode: 7aea8...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Del Skrevet 17. desember 2022 Den midlertidige leiligheten vår er på 76 kvm, vi er 4 stk. I følge den tabellen skal vi ligge på mellom 350-400 kwt I mnd. Vi lå på 440 kwt I november. MEN! Vi har vannbåren varme til oppvarming av gulv og varmtvann. Leiligheten er også splitter ny med 3-lags glass og topp isolert. Vi bruker ikke en eneste ovn til oppvarming og absolutt alle lyspærer er led. Men, det er elektriske varmekabler på badet som er 4 kvm. Disse står på en normal lunk, ingen max. Så ja, jeg vil si at når vi ligger over "snittet" stort sett uten kostnader til å varme vann eller oppvarming så er ikke snittet veldig høyt. Anonymkode: 4eda0...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg kikket på dette, men for meg er det umulig på klare å leve på så lite strøm som oppgitt her. Min bolig: 50kvm 2-roms, bruker ikke elektrisk oppvarming. Kun varmekablene på badet som står på 18grader, gulvet er 5kvm. Har kun på lysrøret under kjøkkenbenken og en liten lampe i stuen med 10w led-pære. Dette slås av på natta såklart, lyset på soverom/badet er jo veldig lite på. Står jeg skal bruke 250kw pr mnd! Ikke mulig, da må jeg stoppe å bruke stekeovnen. Jeg har ligget på ca 300-500, da bruker jeg stekepanne 5-6 dager i uken. Hva med dere andre? Dette kan jo ikke stemme. https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ Anonymkode: 7aea8...399 Komfyr? Oppvaskmaskin? Tv? Hårføner? Anonymkode: 41889...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Del Skrevet 17. desember 2022 Vi bruker litt mer enn snittet, men har elbil som lades nesten hver dag + fire i familien dusjer hver dag (den femte dusjer ca to-tre dager i uka). Anonymkode: b61aa...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. desember 2022 #16 Del Skrevet 17. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi ligger på gjennomsnittet. Likevel blir desember regningen over 23000,- før strømstøtte. Sier i grunn det meste om dagens strømpriser 😳 Anonymkode: a5b28...762 Når folk spør om hva inntekten din er så bruker du beløpet etter at strømregning er betalt anser idag strømregninga som en ekstra skatt 😳 Endret 17. desember 2022 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 17. desember 2022 #17 Del Skrevet 17. desember 2022 Jeg synes det er håpløst med slike gjennomsnittstabeller, som ikke tar hensyn til alder på bolig, etasje på leiligheter, oppvarmingskilder eller antall personer som bor der. Jeg bor i første etasje, og bruker mye mer enn naboen over meg. Jeg bruker nesten fire ganger så mye som en venn som bor i fjerde etasje med varmtvann inkludert. Og jeg bruker langt mindre enn bekjente med samboer/barn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #18 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva med dere andre? Dette kan jo ikke stemme. Enig med deg. Jeg bor på 105 kvm dårlig isolert rekkehus, og kommer til å komme opp i rundt 2000 kWh i desember (over dobbelt så høyt som i tabellen) hvis jeg fyrer når det er på det kaldeste i tillegg til panelovnene. Hvis jeg regner gjennomsnitt på min bolig kommer jeg opp i 1183 kWh/mnd. Tabellen sier jeg skal ligge på rundt 910 kWh. Har elbil, tre personer som bor her. Anonymkode: a3f65...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
always Skrevet 17. desember 2022 #19 Del Skrevet 17. desember 2022 Vi skal bruke 16 000 i året. Vi holder oss under det, men akkurat nå i desember så kommer vi over gjennomsnittet for måneden. Men det er kanskje ikke så rart, det er en kald måned, og dette er snittet fordelt ut over hele året så... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #20 Del Skrevet 17. desember 2022 Har hus på 200 kvm, bruker ca 1000 kwt/mnd sommermånedene og 2200 kwt vintermånedene. Vi er en familie på fire. Anonymkode: aba5e...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå