AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Brødskiver til frokost. Brødskiver i matpakken. Brødskiver som mellommåltid. Brødskiver til kvelds. Er man heldig har man en middag uten brødskiver. Er det middagsselskap? Da serveres det koldtbord (aka. brødskiver). For ikke å snakke om å ødelegge ting som speilegg eller omelett med brødskiver. Anonymkode: 079eb...f33 9 1
Ginny Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Jeg spiste nettopp et deilig speilegg med brødskive under, skjønner ikke hva du snakker om? 🤔 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Det er jo valgfritt om man ønsker å bruke brød til frokost, lunsj, kvelds.... Når jeg jobbet på hotell i ungdommen kom det busslaster med franskmenn, de forventet alltid brød som tilbehør til alle måltidene. Norsk deilig laksemiddag med brødskive ved siden av. Snakk om å ødelegge matopplevelsen. Anonymkode: 59af2...460 4
Kniv & gaffel Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Helt enig! Det var en befrielse da lavkarbo dukka opp som et alternativ, og det ble litt mer akseptert å ikke være glad i brødskiver 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Er ikke så fan av akkurat brødskiver selv, men gud så mye deilig brødmat som finnes. Suppe er ingenting uten et godt stykke brød ved siden av. Indisk uten nan er trist. Anonymkode: 03578...487 6
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Frokostblanding med yoghurt til frokost. Omelett til lunsj. Knekkebrød til kvelds. Aldri brød som middag eller mellommåltid.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 tilhørte i nordmenn Sverige og Danmark engang? Anonymkode: c1efb...f67 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 tilhørte ikke nordmenn Sverige og Danmark engang? Anonymkode: c1efb...f67
Polyester Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Kanskje du skal prøve å spise mer variert? Til frokost er det mye å velge i. Egg i forskjellige former. Yoghurt. Musli. Frukt med eller uten cottage cheese. Kjøleskapsgrøt. Havregrøt. Til lunsj er mulighetene også store. Om du har med deg matpakke er middagsrester topp. Om man ønsker å bruke tid på det kan man lage en spennende salat å ta med seg. Kjøleskapsgrøt, yoghurt, havregrøt og cottage cheese kan også være lunsjmat. Til middag er det ikke så vanlig å spise brød med mindre det er suppene og her er selvsagt mulighetene uendelige. Hvis du spiser middag sent nok trenger du ikke kveldsmat heller.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Du trenger ikke å spise brød om du ikke vil det. Kan gå flere dager mellom jeg spiser brød. Anonymkode: bfa4c...7c2 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Usj ja, hvorfor spiser vi så mye brød??? Skulle ønske kulturen var mer varmmat! Ikke uhørt å spise suppe/ nudler eller annet i mange land i verden. Eller vi kunne holdt på tradisjonen med grøt. Brød er jo ikke godt, med mindre det er nystekt og som tilbehør! Anonymkode: ba8a1...7d5 2
cleangal Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (16 minutter siden): Frokostblanding med yoghurt til frokost. Omelett til lunsj. Knekkebrød til kvelds. Aldri brød som middag eller mellommåltid. Eller havregrøt til frokost. Salat, middagsrester eller suppe til lunsj. Kan ikke huske sist jeg hadde brød i matpakken til lunsj. Men så er ikke jeg så veldig «typisk norsk» heller. Jeg drikker f.eks ikke melk eller har poteter til middag hver dag.
Drx97 Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Jeg personlig foretrekker knekkebrød men jeg spiser aldri frokost uansett. Om det er brød jeg skal spise så velger jeg hvitt brød isteden for grov. Klarer ikke ikke spise grovt brød. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Jeg elsker brødmat. Likevel spiser jeg ikke brødskiver til mer enn ett måltid om dagen, ofte ingen. Av den enkle grunn at det kun er ferskt brød jeg liker. Det går gjerne i knekkebrød, kavringer eller müsli på jobb. Jeg kjenner ingen som spiser brødskiver dagen lang. Anonymkode: 3485e...75c 1
Polyester Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 Enig i at norsk brødskive er kjedelig. Men hadde normen vært franske surdeigsbaguetter hadde jeg gjerne spist brød flere ganger om dagen 2
skreppamedleppa Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Du som alle andre har vel en fri vilje har du ikke? Dette minner meg om da Jørgen Foss klagde sin nød om prisen på smågodt. Eller når alkoholikere klager på at vi har for liberal alkohollov... Før eller senere skjønner en at en er ansvarlig for sitt eget liv og sine egne lyster og hvordan en lever livet sitt! Liker du ikke brødmat noe særlig? Neivel men det er da jaggu mye annet å dytte inn i mathullet sitt.. Er det noen som i det siste har truet deg på livet med et speilegg på skiven? Ikke det nei... Vel vi lever i et fritt land. Og hva koldtbord gjelder: der er det et hav av muligheter, brød er et... Men det er slettes ikke det eneste.. Noen er mer glad i brød enn andre, du er vist tydeligvis ikke så glad i det, det er da bare å spise noe annet det vel. Endret 17. desember 2022 av skreppamedleppa 2 1 1
TheHairyToothfairy Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 Er problemet at brødet er skivet? Om ikke så er ikke vi særlig mer brød-spisende enn resten av Europa. 6
Svigermor Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 Jeg spiser kun brødskiver i helgen. Det går fint an å leve uten å spise en eneste brødskive. 1
Navani Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 Ok. Jeg husker ikke sist jeg spiste brød. Du kan fint leve uten vet du, bare å la vær å kjøpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå