AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Vi står i denne problemstillingen, og jeg trenger å lufte den. Mannen og jeg har vært sammen i syv år. Jeg hadde en katt før vi ble sammen, det er jeg som tar det meste av ansvaret for katten. Jeg gjør alt, han heller opp i mat en gang i blant. Dette er helt greit for meg - det er min katt. Mannen ønsker seg så gjerne en hund. Han hadde hund i oppveksten og vil at vi skal ha en «familiehund». Det har aldri passet for han å ha hund før, men han føler nå er et godt tidspunkt ettersom vi er godt etablert. Han mener at siden jeg har katt («som jeg vil ha»), bør han få hund. Mine tanker er som følger; - Jeg er ikke særlig begeistret for hund. Jeg synes de bråker, hopper, slikker osv - jeg synes dette er ekkelt. - Hunden må aktiviseres og gå tur med, og realistisk sett kommer mye av dette ansvaret til å falle på meg (blant annet fordi jeg kommer hjem først fra jobb). - Jeg føler en hund er ganske tidkrevende, og jeg ønsker ikke det. Turgåing, bading, må alltid hjem å lufte osv. Mannen mener han skal ta ansvaret for den, men han er i utgangspunktet ganske vimsete og glemmer fort. Typisk «tar det etterpå». Han mener at jeg ikke viser han tillit fordi jeg mener dette, og at jeg ikke har noe grunnlag for å påstå dette (…..). Hva tenker dere? Anonymkode: 0ae00...b06 2 1 1
Nymerïa Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Jeg tenker at en hund er såpass krevende at begge må ha lyst. 18 10
Gjest Athena Catalina Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Begge må ha lyst, å ha hund er veldig krevende.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Jeg mener at par aldri må skaffe seg dyr av noe slag med mindre begge er enige. Anonymkode: e3445...97f 8 2
svartkatt Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 La han prøve med en hamster først. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Som tidligere hundeeier mener jeg det er åpenbart at begge må ha lyst. Det er enormt med arbeid, valpeperioden kan være helt jævlig og krever mye (avhenger selvsagt litt av hunden). Katt er ingenting i forhold, om han nå vil sammenligne. Anonymkode: 12747...d29 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Når det kommer til dyr, så vinner den som ikke vil. Enten vil begge, eller så blir det bare problemer Anonymkode: 14a9f...9f0 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Kan dere ikke starte med å passe noen hunder? Anonymkode: 44b57...1dc 5
Leo Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Å ha hund er på mange måter en livsstil og det krever at begge er 100% innstilt på oppgaven. Katter er også krevende, spesielt det første året, men det kan likevel ikke sammenlignes med å ha hund. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Det er MYE jobb, jeg har hatt to hunder. Den ene var rolig og snill som dagen lang, (stor hund) men det ble MYE turgåing. Tre ggr daglig minst. Lange turer. I all slags vær. Hadde en liten hund og det var bare mas og pes. Veldig slitsomt og irriterende. Kunne aldri se på tv i fred eller noe. Det var omplasseringshund. Velg isåfall rase med omhu. Og, husk ar hund koster i snitt 2000kr i mnd…. Anonymkode: f613b...d80 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Jeg vil ha hund,min mann vil ikke ha. Derfor blir det ikke hund her i huset. Jeg er også oppvokst med hund og savner det veldig. Ser absolutt hans side i forhold til: turgåing x flere om dagen, vanskeligere å reise bort,forsikring, veterinærutgifter,matutgifter, valpetid og opp x flere om natten,valpekurs og sosialisering. Alt for mange som tar lett på hundehold,med konsekvensene at hunden ikke får den trimmen og stellet som kreves. Stå på ditt! Anonymkode: 51acc...893 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 Vi fikk hund, mannen ville ikke ha hund grunnet ansvaret og fordi han er litt redd hunder. Han har aldri hatt hund, men jeg kjente han jo så godt at jeg visste at han kom til å like det. Han og hunden er bestevenner. Vi har fire barn som alle ville ha hund. Timingen for å få hund den gang vi fikk var perfekt. Vi var ganske opptatt med barn og kunne ikke reise så mye uansett. Svigermor hadde også alltid drømt om hund, og dermed var hundepass når vi dro på ferie i boks. Det var nok folk til å gå tur med hunden med alle barna og meg Nå er hunden 11 år, og etter som ungene ble ungdommer og unge voksne, så er det slik at de går mindre tur med den. Mannen begynte vel å gå tur med den da den var 4-5 år. Nå er det jeg og han som går tur med hunden...mest jeg. Det er helt greit. Jeg nyter det ettersom jeg har bedre tid nå som ungene er eldre. Anonymkode: fe381...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Jeg er alene med hund, og man bør ikke ha hund om ikke alle i huset vil ha. Det handler ikke bare om hvem som tar ansvar for ting som mating ut turer, men hunden vil ofte ha mye oppmerksomhet fra alle i huset. Den lar ikke deg være i fred bare fordi du var den som ikke ville ha hund. Du er nødt til å ta del i treningen og mye av arbeidet bare fordi du bor i samme hus som hunden. Det er også kjempemye jobb. Lange turer hver dag. Jeg har tatt så mange valg i livet kun for den hunden. Nå er det noe jeg ønsker, så det er ikke et problem, men kan se for meg mye bitterhet om den ene i utgangspunktet ikke har lyst. Anonymkode: 00051...aab 3
punkyB Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Enig med alle som har svart - dette er noe begge bør være enige om OG mistenker jo at mannen ikke skjønner hvor mye jobb/ansvar det er. Kan dere prøve å passe en hund slik at han får prøvd seg litt ? Kanskje han da innser at det ikke er så lurt. Man blir jo veldig bunde av det og man må jo legge opp livet litt etter det hvis ikke man skal ha kunden på kennel/hos andre hver gang man reiser steder hunden ikke kan vøre med.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 Stå på ditt. Har sett flere forhold som går i vasken pga hunder. Den som ikke vil ha hund må få bestemme dette. Hadde vært noe annet om en av dere hadde hund fra før av. Sånn som katten din. Anonymkode: 7dc9f...371 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 Er dette en mann du vurderer å få barn med på sikt? Om du mener han er for vimsete til å ta seg av en hund? 😊 Anonymkode: 87fb4...af2 3
AnonymousBruker Skrevet 17. desember 2022 #17 Skrevet 17. desember 2022 For hundens skyld, ikke skaff dere. Alt kan selvfølgelig endres dersom den skaffes, men dersom ikke begge vil, er jeg redd hunden ikke får den omsorgen den burde ha. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 Jeg ønsket meg lenge hund, mannen ikke. Så fikk vi oss hund i fjor. Og ja, nå angrer jeg så jævlig... Mannen min hater virkelig den hunden og hverdagslivet og stemningen her hjemme har vært helt jævlig i det siste. 😔 Anonymkode: 43a34...3e1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 Hund er minst like krevende som et barn og krever mye tid og oppmerksomhet. Om ikke begge har lyst så vil det ødelegge forholdet at han bruker så mye tid på den Anonymkode: c243f...927
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hund er minst like krevende som et barn og krever mye tid og oppmerksomhet. Om ikke begge har lyst så vil det ødelegge forholdet at han bruker så mye tid på den Anonymkode: c243f...927 Nei, hund er ikke like krevende som barn. 😅 Jeg har hatt to av begge. Anonymkode: 87fb4...af2 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå