Gå til innhold

Bulder bank, erfaringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Bulderbank? Vi søkte om å flytte lånet vårt dit og fikk det innvilget. 

Rente 3.32 (før renteoppgang) 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 63900...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare tilbyr de lavere rente enn de fleste banker dersom du har lav gjeldsgrad, men du får også kundeutbytte. Boliglånet er i tillegg gebyrfritt. I sum tror jeg det blir vanskelig å slå dette. Hadde jeg hadde fast inntekt, hadde jeg lett flyttet lånet ditt.

Anonymkode: 05a3b...cf1

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har boliglånet mitt i Bulder bank og er godt fornøyd med dem. De gir rente etter gjeldsgrad, og jeg har den laveste de tilbyr pga gjeldsgraden min er under 50% (har 40 ca).

De krever heller ikke at man flytter alle kontoer dit og har lønnsinnskudd på kontoen fast. Det er helt greit å kun ha boliglånet der. Jeg har fått tilsendt bankkort derfra også, men det bruker jeg ikke og skal si det opp før det begynner å koste noe (gratis første året, ikke gebyr).

Alt i alt er jeg godt fornøyd med Bulder Bank etter å ha vært kunde der i ett år nå straks.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd, men så har jeg heller ikke trengt noe ekstra oppfølging/service, eks søke avdragsfrihet eller blitt arbeidsledig eller lignende, så jeg vet ikke helt hvordan de vil være i slike situasjoner. 

Overflyttingen av lånet gikk utrolig raskt og greit, ingen gebyrer og alt går fint. Lav rente (jeg har ca 30% belåningsgrad). Jeg har beholdt lønnskonto, brukskonto og en sparekonto i min gamle bank, og det er det få banker som lar deg gjøre. Så har jeg huslån, brukskonto og sparekonto i Bulder (2,4% rente på sparekonto, så jeg har det meste der). 

Bulder har også nylig fått kredittkort, tilbyr mellomfinansiering og sparing i fond. Jeg savner mulighet for bankoverføring til utlandet, det er det eneste. 

Anonymkode: dacb4...564

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd, men så har jeg heller ikke trengt noe ekstra oppfølging/service, eks søke avdragsfrihet eller blitt arbeidsledig eller lignende, så jeg vet ikke helt hvordan de vil være i slike situasjoner. 

Du trenger ikke sende inn noen søknad eller spørre om avdragsfrihet. Du går inn på boliglånet i mobilappen til Bulder Bank, og med et klikk på "Pause Lånet" får du ett års avdragsfrihet på øyeblikket.

Mener å huske det var opptil tre år man kunne ha avdragsfrihet der.

EDIT:

jeg vet ikke om man må ha under en viss belåningsgrad for å kunne velge avdragsfrihet så fritt selv, men jeg antar det når jeg tenker etter. Sikkert under en viss prosent i gjeldsgrad, men jeg vet ikke hva den er eventuelt.

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bare tilbyr de lavere rente enn de fleste banker dersom du har lav gjeldsgrad, men du får også kundeutbytte. Boliglånet er i tillegg gebyrfritt. I sum tror jeg det blir vanskelig å slå dette. Hadde jeg hadde fast inntekt, hadde jeg lett flyttet lånet ditt.

Anonymkode: 05a3b...cf1

Jaja, men du glemmer å nevne at de bare har app og ikke ordentlig nettbank 

Anonymkode: f0c93...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaja, men du glemmer å nevne at de bare har app og ikke ordentlig nettbank 

Men appen fungerer veldig fint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men appen fungerer veldig fint. 

Appen er tull sammenlignet med en ordentlig nettside 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Appen er tull sammenlignet med en ordentlig nettside 

Javel. Jeg klarer meg fint med den. Lave renter er verdt mer enn en nettside. 

Skrevet

Hvordan går jeg frem for å dokumentere tilbud/pris fra Bulder, til min egen bank? uten å sende inn søknad for å bytte? Ser jeg kan spare 1000kr i mnd på å bytte🤔Men har lyst å beholde min egen bank. Er det vits i å prøve å forhandle eller😅

Anonymkode: 42454...be7

Skrevet

kjempehappy. endelig en bank som favoriserer de med lav gjeldsgrad. Har 3.39% og 10 år avdrsgsfritt. lar inflasjonen spise det opp

Anonymkode: 7e862...507

Skrevet

Jeg prøvde å få et uforpliktende tilbud, men fikk ikke gjennomført fordi jeg ikke har fingeravtrykkgjenkjenning(?) på mobilen🫣Hahaha ble visst for digitalt gitt, får heller betale(snart) 5%😭😭😭

Anonymkode: 42454...be7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...