Gå til innhold

Farge på møbler når stue, kjøkken, spisekrok er i samme rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en to-roms der største rom er som en L med svart kjøkken med lysegrå vegger i utstikkeren fra "L"-en. Veggene i resten av rommet er også lysegrå. 

Jeg syns det kan bli trist med bare sort og grått og trenger tips (gjerne bilder) til hvilke farger jeg kan ha på møbler til spisekroken og tv stua. Med hvitt spisebord OG hvit stuebord/tv benk og grå sofa så føler jeg det blir for sort-hvitt men er redd om jeg blander både sort (kjøkken), hvitt og trefarge i et og samme rom om dette blir for rotete. 

Hvordan ville dere innredet? 

Anonymkode: 5aaf1...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kvittet meg med hvitt spisebort og tv benk,og mixet sort eik med hvittpigmentert eik.

Anonymkode: 0590b...60f

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde malt om veggene i en annen farge en grått 🤷‍♀️

Anonymkode: 13705...48a

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde også malt i en annen farge enn grått. Det høres trist ut i kombinasjon med sort kjøkken, i tillegg er det vanskelig med farger på møbler til det.

• Liker 2
Skrevet

Bruk pinterest for inspirasjon. Søk "black kitchen interior ideas" f.eks. da kan du se hvilke farger og møbler andre har brukt og hvor bra det fungerer.

Anonymkode: fc98e...54b

Skrevet

Screenshot_20221218_002422_Pinterest.thumb.jpg.81e88d4704d7fdd71b50f4a99d568376.jpg

Anonymkode: fc98e...54b

• Liker 1
Skrevet

Selve kjøkken innredningen har hvite skapdører men sort kjøkkenbenk og sorte fliser halve veggen opp. 

Ja har vurdert å male vekk den grå veggfargen, men til hva slags farge? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selve kjøkken innredningen har hvite skapdører men sort kjøkkenbenk og sorte fliser halve veggen opp. 

Ja har vurdert å male vekk den grå veggfargen, men til hva slags farge? 

Rettelse: kjøkkenet har sort kjøkkenbenk og underskap/skuffer, sort stekeovn osv, men overskap har hvite dører. Sorte fliser 60cm opp fra kjøkkenbenk, deretter den grå veggfargen som er i hele rommet (i det L-formet romme med stue, spisekrok og kjøkken). 

Vet ikke hva slags farge jeg kunne malt istedet for den grå som alltid har vært der så lenge jeg har bodd her? Hvit? 

Skrevet

En greige farge kanskje? 

Anonymkode: 9ed23...fc4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fått inn mye farge på innredningen. Eller malt i farge. Men så elsker jeg farge også. 

77B5DD67-957C-46C4-81FC-433A5DE03DF5.jpeg

F3B5F583-31C5-479A-936E-AF15AD9C6F2E.jpeg

10EC5CCA-94DD-433F-B3D3-F14AFFDDEAF7.png

3A5B60CE-116A-47C3-8A36-B60408D16421.webp

Anonymkode: b8d8d...eaf

Skrevet

Hvis det er hvite overskap, er det jo rent og pent med hvit? Letthet er en fin hvitfarge. Ellers er modern white og washed linen et alternativ til hvit. Sand er også en fin beige som passer til sort. Alle fargene jeg har nevnt er fra jotun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...