Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Hei! Hva syntes dere om gutter/menn som ikke vil ha sex med det første? Er selv en mann på 25 år som alltid har hatt bra "damedrag" men alldri har hatt "one night stand" Personlig syntes jeg at kjærlighet og sex hører sammen, ikke bare sex..... For meg er dette en VELDIG VIKTIG prinsippsak! Jeg er nå sammen med ei virkelig flott jente (har vært sammen i 8 mnd, ikke hatt samleie enda, men har kost masse....) Syntes altfor mange har sex for sexens skyld! Personlig syntes jeg det blir feil, men jeg har ingen rett til å dømme!
Gjest Hel Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Hadde respektert det men etter åtte mnd. må jeg innrømme at jeg hadde begynt å lure.
Gjest Bellatrix Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Selvsagt skal man respektere det, men som CocoPuff skriver så er 8 måneder mye. Om kjæresten din også vil vente så er jo det bra, men du må også repektere at det ikke er sikkert hun vil det. Jeg er enig i at kjærlighet og sex hører sammen, men jeg tror de fleste vil ha sex som en del av et forhold.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 Er det greit for begge, er det ikke noe å si på det. Jeg liker heller ikke å ha sex med mindre jeg er glad i personen (har en tendens til å gå på samme smellen etter et brudd og ha sex med han etter det), men 8 måneder. Det er litt for lenge for noen som meg som venter 1 uke etter vi er blitt sammen Ja, jeg er utålmodig.
Gjest 2324 Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Enig med Coco og Fighter.. Personlig hadde jeg ikke venta i 8 mnd, men så lenge dere begge er enige om dette er det jo ikke noe problem! Endret 12. desember 2005 av Milah
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2005 #6 Skrevet 12. desember 2005 Jeg hadde ikke ventet 8 mnd. Dersom jeg var betatt/forelsket i en fyr så ville jeg gjerne ha testet ut sexen. Dersom jeg aner at den overhode ikke matcher så ville jeg ikke gått videre i det forholdet. Til det er sex for viktig. Da ser jeg bort fra nybegynnervansker, det at man ikke kjenner hverandre seksuelt, litt fomling etc. Alt som er vanlig den første gangen med en ny. Men allikevel senser man at her er man på samme planet.
Gjest seroxata Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Hadde respektert det men etter åtte mnd. må jeg innrømme at jeg hadde begynt å lure. ← enig med cocopuff 8 mnd er kanskje litt vel lenge...
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 Tror jeg hadde blitt litt utålmodig hvis det hadde gått 8 måneder. Tror ikke det er lurt å vente altfor lenge heller jeg, kjedelig om man får en slags mental sperre også. Sex er jo aller mest moro de første månedene når man er nyforelska også, da man er som kaniner
Gjest Bertine Skrevet 13. desember 2005 #9 Skrevet 13. desember 2005 Hei! Vi venta faktisk nesten 3 år vi... heh... det er lenge det! Men vi var bare 15 og 16 år da vi ble sammen... Syns du skal ta det i det tempoet som er best for dere jeg! Man blir veldig godt kjent med hverandre om man ikke holder på som kaniner de første måndene! Det er vertfall min erfaring
La Luna Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 Enig med de fleste andre her....åtte måneder hadde jeg ikke klart å vente Men er det riktig for begge dere så er det jo bare bra
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 Syns du skal vente i 10 år. Da bygger dere opp forventningene. Bedre det enn å hoppe på hverandre som kaniner etter 3 dager, for så å oppleve at alt dabber av etter 3-4 år.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 13. desember 2005 #12 Skrevet 13. desember 2005 Hva som er naturlig for dere vet dere best selv. Hvis dere begge er innstilt på å vente er det sikkert ikke dumt. Etter hvert som dere blir stadig bedre kjent vil jeg tro at dette er blant tingene dere snakker om, og at dere er enige om hvor grensene eventuelt går i den kosingen dere holder på med. Hvis du og kjæresten din har helt ulike oppfatninger av hvor lenge det er naturlig å vente, går det jo en grense for tålmodigheten - så det viktigste er uansett at dere er godt samsnakket om dette. For min del er 8 måneder fryyyktelig lenge å vente.
Miss Marple Skrevet 13. desember 2005 #13 Skrevet 13. desember 2005 Vi ventet også i 3 år, men jeg var bare 16 da vi ble sammen og han 23. Jeg synes man må gjøre som man selv vil, er 8 mnd er fint for dere mens sex første uka er fint for andre... Men jeg støtter deg fullt ut i påstanden om at sex og kjærlighet hører sammen!
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #14 Skrevet 13. desember 2005 Men jeg støtter deg fullt ut i påstanden om at sex og kjærlighet hører sammen! ← Skal ikke ødelegge tråden med å vri temaet, men jeg er ikke enig med deg i at dette er en "regel". At man må ha "kjemi", og like den man har sex med, ja, men kjærlighet er ingen betingelse for å ha sex med noen, å nyte!
Gjest baby-E Skrevet 13. desember 2005 #15 Skrevet 13. desember 2005 Skal ikke ødelegge tråden med å vri temaet, men jeg er ikke enig med deg i at dette er en "regel". At man må ha "kjemi", og like den man har sex med, ja, men kjærlighet er ingen betingelse for å ha sex med noen, å nyte! ← det er vel forskjellig fra person til person vil jeg tørre påstå..
Gjest Embla s Skrevet 13. desember 2005 #16 Skrevet 13. desember 2005 Ikke noe er bedre enn å ha sex når man er forelska, så for min del hadde jeg ikke sett noe poeng i å vente. Hva er det man skal vente på egentlig? Når er "tiden inne", og hvorfor er det mer riktig etter 8 mnd kontra to uker? For meg er sex en naturlig del av det å være i forhold, noe av det som skiller å være i forhold fra å være "bare" bestevenner.
Gjest Gorgonzola Skrevet 13. desember 2005 #17 Skrevet 13. desember 2005 Vi er alle forskjellige. Synes to stykker at det er greit å vente i 8 måneder så gjør endelig det. Jeg skjønner ikke vitsen, for meg hadde det vært fullstendig uaktuelt. Forelskelse, kjemi, følelser og alt det der kommer av og til nesten for brått på og hun jeg er sammen med hadde jeg møtt to ganger før vi hadde sex. Første gangen var helt ok, andre gangen var fantastisk og da ble det enda mere følelser og forelskelse og alt det som hører med........... for oss er sex en fundamental del av forholdet, som har vart i mange år nå og det kommer det til å fortsette med
Gjest Chriselia Skrevet 13. desember 2005 #18 Skrevet 13. desember 2005 Hadde respektert det men etter åtte mnd. må jeg innrømme at jeg hadde begynt å lure. ← Samme her.
Iceglow Skrevet 13. desember 2005 #19 Skrevet 13. desember 2005 Slik jeg forstår det så har de jo sex, men ikke samleie. Så lenge begge er noenlunde like i tankesettet her, så ser jeg ingen grunn til at det skulle være noe problem.
snillpike Skrevet 13. desember 2005 #20 Skrevet 13. desember 2005 Må alt handle om sex da??? Skjønner ikke helt det, greit at man får d skikkelig intimt og slikt.. men synes man bør vente lenge jeg da.. 1 år minst. Sånn at man kjenner hverandre kjempegodt. Og da får du hvert fall bevist at hun/han vil ha deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå