Gå til innhold

Når arbeidsgiver går konkurs under oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min arbeidsgiver gikk konkurs under min oppsigelsestid på 8 uker. Hva gjør jeg nå? Er ikke engang registrer som arbeidsledig hos nav og trodde jeg var sikret lønn i 2 måneder pluss feriepenger. Betyr dette at verken nav eller arbeidsgiver skal dekke lønna mi? Vi har fått utnevnt en bostyrer, men det er ikke lett å få kontakt med ham. Det er snakk om 74 ansatte/arbeidere som alle skal ha dekt lønn og få svar 

Anonymkode: b391b...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får lønn gjennom lønnsgarantifondet hvis det ikke er midler i boet. Ulempen er at det kan være lang behandlingstid. 

Skrevet

Jo du skal få pengene du har utestående.

Hvis konkursboet ikke har midler til å dekke lønnen du skal ha, så kan du få det fra NAV lønnsgaranti. Men det tar ofte lang tid. Det er bostyrer som ordner med det. Prøv igjen å oppnå kontakt med bostyrer så får du all informasjon du trenger.

Er du arbeidsledig så burde du registerer deg som arbeidssøker. Da kan du også få dagpenger mens du venter på utesående lønn.

Anonymkode: ac020...25e

Skrevet

Driver selskapet videre via bostyrer, eller har all aktivitet opphørt?

Anonymkode: 7f404...dd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Driver selskapet videre via bostyrer, eller har all aktivitet opphørt?

Anonymkode: 7f404...dd3

All aktivitet er opphørt 😫 Vi trodde at kanskje noen av oss skulle fortsette men nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jo du skal få pengene du har utestående.

Hvis konkursboet ikke har midler til å dekke lønnen du skal ha, så kan du få det fra NAV lønnsgaranti. Men det tar ofte lang tid. Det er bostyrer som ordner med det. Prøv igjen å oppnå kontakt med bostyrer så får du all informasjon du trenger.

Er du arbeidsledig så burde du registerer deg som arbeidssøker. Da kan du også få dagpenger mens du venter på utesående lønn.

Anonymkode: ac020...25e

Registrerer meg nå. Betyr dette at jeg kan risikere å ikke få penger i det hele tatt frem til saken er behandlet ferdig hos bostyrer ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...