Gjest allie Skrevet 25. oktober 2002 #1 Del Skrevet 25. oktober 2002 Søkte på en jobb og grunnen til at jeg ikke fikk den var at min forrige sjef hadde fortalt at jeg hadde vært mye syk. Ja jeg var syk lenge og det sa jeg tilogmed på intervjuet. Men jeg er jo frisk nå..... Kan de gjøre sånt????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 25. oktober 2002 #2 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ja, dessverre så kan de gjøre sånt. Det er jo derfor de bruker referanser... Men du har vel rett til å klage på utfallet hvis det var en jobb i det offentlige...tror jeg.... Bedre lykke neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #3 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du kan la være å burke den siste jobben som referanse... Hvis bedriften du søker jobb hos har spurt om det til referansen din svarer h*n slik som det er. Jeg syntes det er helt fair, man skal jo si det slik som det er! Ingen vil jo ansette noen som har vært mye syk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. oktober 2002 #4 Del Skrevet 27. oktober 2002 Skjønner at du blir fortvilet over sånt, men skjønner også arbeidsgiveren (som ansatte en annen). Mange bedrifter har problemer med å skaffe vikarer, eller har får dårlig råd til å risikere store summer p.g.a egenmeldinger. Det kommer nok litt an på sykdommen også. Hvis du f.eks har hatt en alvorlig, langvarig sykdom er det lettere å gi deg en sjanse enn hvis du har gjentatte sykmeldinger pga diverse ting (influensa, omgangsyke osv.) Sistnevnte gir inntrykk av at du har dårlig immunforsvar og mistanke om at du kommer til å være syk ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå