Gå til innhold

Mannen vil feire jul med sin familie hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og mannen har vært gift i et par år og har frem til nå feiret jul hver for oss. Vi bor i samme by som min familie, mens hans familie bor ca 9 timers kjøretur unna. Vi venter barn til neste år og avtalen var da at vi skal feire med min familie neste år. Mannen ønsker nå ikke dette likevel, men vil at vi skal feire med hans familie hvert år. De pleier å være 4 personer på julaften (foreldrene hans, han og hans ene søsken) og vil altså være tre stykker hvis vi ikke feirer med dem neste år. I min familie er vi også fire stykker på julaften. Mannen har foreslått at vi annethvert år feirer med hans familie og annethvert år inviterer både hans og min familie hjem til oss. Mine foreldre har ikke ønske om en slik felles jul, da mitt søsken av ulike årsaker vil ha store utfordringer med å delta på dette. Det beste er derfor at vi feirer med min familie det ene året og hans det andre, men dette synes altså ikke mannen er greit. Han sier jeg er urimelig og dramatisk og mener det er dårlig gjort å la hans familie være tre stk på julaften annethvert år. Jeg hadde forstått det om det var en som måtte feire helt alene, men synes at tre personer på julaften får være greit. Det samme gjelder jo for min familie det året vi ikke feirer med dem. Hva tenker dere? Jeg vil gjerne høre det om jeg er urimelig, så skal jeg heller prøve å ta meg sammen.

Anonymkode: 070dd...806

• Liker 4
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. Lurer bare litt på hvorfor du fikk barn med en idiot? Er han sånn på andre områder i livet også? 

Anonymkode: 762f7...3a8

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes mannen din er veldig urimelig. Veldig spesielt, på grensen til barnslig. Du kan jo bare la han reise selv, hvis han er så trassig og sta på dette 😳🤦‍♀️

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Du er hans familie. Han får feire med sin familie hvert år så lenge han er med deg. 

Det normale er å rullere. Han er urimelig.

Anonymkode: 6d5ec...c62

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet

Hans ordning høres veldig urimelig ut. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har alltid vært 3 på julaften, og sånn må jo han bare finne seg i. Kan han ikke sette deg og barna først?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere bor i nærheten av din familie og ser dem ofte, mens han ser sin mye sjeldnere. Jeg synes ikke han er urimelig. Jeg tror ikke du forstår hvor privilegert du er. Kanskje dere skal flytte nærmere hans familie i stedet slik at du evner å sette deg inn i hvordan det er? 

Anonymkode: f583a...58a

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Men det er jo helt vanlig å rullere på dette. Annethvert år med mine og annnerhvert med dine. Bare vær glad for at ingen av de er skilt, da måtte dere kanskje ha feiret hvert 4. år med hver😅 Det gjør vi...

Pleier han være sånn at hans familie er viktigere og mer stas enn dine? Svært usympatisk trekk, det der.

Anonymkode: 5abc1...70c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får han være uten deg og barnet annethvert år. Virker som en dustså nei du er ikke urimelig 

Anonymkode: 4a517...0fd

• Liker 5
Skrevet

Når vi ikke feirer med min familie blir de vanligvis bare tre. Det er ikke noe problem, for ingen lager noe problem av det. Mamma har faktisk selv sagt at det er fint at det ikke er storinnrykk hver jul, uansett hvor koselig det er med barnebarna.

Anonymkode: a9625...557

• Liker 1
Skrevet

I år feirer vi med min familie, svigers blir tre stk til bords. Neste år feirer vi med svigers og min familie blir tre eller fire. Det er ikke noe å problematisere i det hele tatt. Å "tvinge" folk som ikke trives i forsamlinger til å feire med fremmede er uaktuelt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns også du kan imøtekommen mannens ønsker, i allefall 2/3 av tiden ettersom de bor så langt bort. Alternativer er å hoste selv.

Anonymkode: 3e815...105

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte ser han familien sin i løpet av året? I utgangspunktet synes jeg det er helt rimelig at man bytter på hvem man er sammen med på julaften, men hvis "Ikke feire med familien" for ham betyr å ikke få reist dit i jula overhodet og gå slipp av et av årets relativt få familietreff, skjønner jeg at det sitter langt inne. Rettferdighet og rimelighet kommer i mange former, og du får mange familieanledninger som han går glipp av resten av året.

• Liker 10
Skrevet

Han er urimelig det er vanlig å bytte på. Eventuelt annenhver gang eller alle hvert år hos seg selv. Men hvis familien hans er villig til å reise hva med at de kan bli invitert til din familie? De kan jo evnt bo hos dere hvis plass men at dere alle feirer jul hos dine foreldre. Vi gjør noe sånt pga liten familie på begge sider,  min manns foreldre kommer hjem til min familie julaften. 

Anonymkode: 088ff...e0f

• Liker 2
Skrevet

Mannen din er urimelig. Vi har julaften annethvert år hos mine og mannens foreldre. Hans bor rett i nærheten, mens mine er sju timer unna. Vi besøker likevel mine foreldre hvert år og har en ekstra julaften der.

Anonymkode: 1adec...53d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alternativer er å hoste selv.

Anonymkode: 3e815...105

Det er ufint å hoste på resten av juleselskapet.

Anonymkode: 8e584...2f6

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du er ikke urimelig. Lurer bare litt på hvorfor du fikk barn med en idiot? Er han sånn på andre områder i livet også? 

Anonymkode: 762f7...3a8

Han er veldig grei ellers. Har stilt opp i graviditeten, tatt alt av husarbeid når jeg har vært dårlig og passer generelt godt på at jeg har det fint. Det er stort sett bare dette med ferier og høytider vi ikke klarer å bli enige om.

ts 

Skrevet

Hei!

Jeg og mannen har vært gift i et par år og har frem til nå feiret jul hver for oss. Vi bor i samme by som min familie, mens hans familie bor ca 9 timers kjøretur unna. Vi venter barn til neste år og avtalen var da at vi skal feire med min familie neste år. Mannen ønsker nå ikke dette likevel, men vil at vi skal feire med hans familie hvert år. De pleier å være 4 personer på julaften (foreldrene hans, han og hans ene søsken) og vil altså være tre stykker hvis vi ikke feirer med dem neste år. I min familie er vi også fire stykker på julaften. Mannen har foreslått at vi annethvert år feirer med hans familie og annethvert år inviterer både hans og min familie hjem til oss. Mine foreldre har ikke ønske om en slik felles jul, da mitt søsken av ulike årsaker vil ha store utfordringer med å delta på dette. Det beste er derfor at vi feirer med min familie det ene året og hans det andre, men dette synes altså ikke mannen er greit. Han sier jeg er urimelig og dramatisk og mener det er dårlig gjort å la hans familie være tre stk på julaften annethvert år. Jeg hadde forstått det om det var en som måtte feire helt alene, men synes at tre personer på julaften får være greit. Det samme gjelder jo for min familie det året vi ikke feirer med dem. Hva tenker dere? Jeg vil gjerne høre det om jeg er urimelig, så skal jeg heller prøve å ta meg sammen.

Enig med deg. Vi har gjort det på samme måte når vi fikk barn. Men etter en stund når barna våre ble større, så fant vi ut at det var best å feire hjemme. Så fikk besteforeldrene feire med oss om de hadde lyst. Mannen din er urimelig. Og der er dårlig gjort av han å kalle deg dramatisk og urimelig !

Anonymkode: 35d78...4a3

• Liker 7
Skrevet

Dere bor i nærheten av din familie og ser dem ofte, mens han ser sin mye sjeldnere. Jeg synes ikke han er urimelig. Jeg tror ikke du forstår hvor privilegert du er. Kanskje dere skal flytte nærmere hans familie i stedet slik at du evner å sette deg inn i hvordan det er? 

Anonymkode: f583a...58a

Jeg er klar over at jeg er heldig, men vi ser faktisk ikke min familie særlig mye oftere enn hans familie. Er kanskje på middag hos foreldrene mine en gang annenhver måned. Vi tilbringer alle ferier med hans familie og ingenting med min. Han har frivillig gått med på å bo der vi bor og sier han ikke har noe ønske om å flytte nærmere foreldrene. Han hadde bodd i min by i mange år før vi møttes. 

ts 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...