Gå til innhold

Store porer/hudormer på nesen, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe måte jeg kan redusere disse på? De er vonde å klemme ut og kommer jo bare tilbake.. Jeg renser huden hver morgen og kveld og har brukt dette serumet annenhver kveld i ca en måned uten effekt:

https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-niacinamide-10--zinc-1

Sliter ellers ikke med urenheter, men er rød rundt nesevingene. Noen med erfaringer på disse problemområdene? 

Anonymkode: 3f968...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har denne, eneste som fungerer, hard skyts. Har fet hud porer hudormer og hele pakka. Denne er litt dyr, men ekstremt drøy i bruk og en lite  skvett  dråper på en bomullpad holder til hele ansiktet. Advarer deg om at den paden kommer til å bli gråsvart når du vasker ansiktet med dette, denne renser dypt. Men ikke bruk den i sollys. 

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-perfecting-2-bha-liquid-118ml

Anonymkode: ce3f2...912

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har denne, eneste som fungerer, hard skyts. Har fet hud porer hudormer og hele pakka. Denne er litt dyr, men ekstremt drøy i bruk og en lite  skvett  dråper på en bomullpad holder til hele ansiktet. Advarer deg om at den paden kommer til å bli gråsvart når du vasker ansiktet med dette, denne renser dypt. Men ikke bruk den i sollys. 

Så man tar litt på bomullpad og tar den på hele ansiktet? Skal man vaske ansiktet etterpå? Hvor ofte bruker du denne?

Anonymkode: d849a...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så man tar litt på bomullpad og tar den på hele ansiktet? Skal man vaske ansiktet etterpå? Hvor ofte bruker du denne?

Jeg tar på hele ansiktet nå og da, men der hvor det er større porer, litt oftere, noen bruker hver dag, men det blir litt for hardt for min hud, men rundt mensen når hormonene raser som verst så kan jeg stryke over nesa kjapt hver kveld. Jeg bruker ikke vann etterpå, denne gir huden min mye fukt faktisk. Prøv deg frem, start med et par ganger i uka. Noen bruker den som sagt hver dag, andre mer ved behov i perioder. Sliter du med hele ansiktet så ta i hele, bare rundt nesa så bare der feks. Men jeg synes denne renser så godt at jeg liker å ta den i ansiktet og. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jewg kan skrive under på at denne fungerer. Jeg vi aboslutt anbefale denne!

I tillegg vil jeg anbefale - også fra Paula's Choice, denne rensen:

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/clear-pore-normalizing-cleanser-177-ml

De to produktene har hjulpet masse for min hud.

Rensen jeg lenker itl er jo en "såpe" - den skal brukes som rens; vask ansiktet med den. Skin Perfecting 2 BHA Liquid kan du smøre på huden, og la den vaære på huden (ikke vask av).

I tilleg kan du gjerne bruke The Ordinary Niacinamide, som du sier du allerede bruker. Bland gjerne TO NIacinamide  med en fuktgivende toner, som denne toneren fra Isntree - da får du både fukt og virkingen av niacinamide, pluss gode ingredienser for huden generelt.

Produktene fra Paula's Chice er dyre, men de er også veldig drøye. Om du først kjøper "mini"-størrelsene, vil du se at du har den lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bha toner, niacimide serum , svovelmaske. Produktene fra Paula s choice er gode på dette. 

Anonymkode: 95695...8c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv niacinamide

Anonymkode: bc3eb...ce5

Det er jo dét HI sier hun bruker. Niacinamide e er bra, men ofte trenger man andre produkter i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centella skrev (11 timer siden):

Jewg kan skrive under på at denne fungerer. Jeg vi aboslutt anbefale denne!

I tillegg vil jeg anbefale - også fra Paula's Choice, denne rensen:

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/clear-pore-normalizing-cleanser-177-ml

De to produktene har hjulpet masse for min hud.

Rensen jeg lenker itl er jo en "såpe" - den skal brukes som rens; vask ansiktet med den. Skin Perfecting 2 BHA Liquid kan du smøre på huden, og la den vaære på huden (ikke vask av).

I tilleg kan du gjerne bruke The Ordinary Niacinamide, som du sier du allerede bruker. Bland gjerne TO NIacinamide  med en fuktgivende toner, som denne toneren fra Isntree - da får du både fukt og virkingen av niacinamide, pluss gode ingredienser for huden generelt.

Produktene fra Paula's Chice er dyre, men de er også veldig drøye. Om du først kjøper "mini"-størrelsene, vil du se at du har den lenge.

Dette, TS. BHA (salicylsyre) virker i dybden og løser opp talg i porene,  er antiinflammatorisk og forebyggende. Niacinamide bidrar bl.a.til å balansere talgproduksjonen og "normalisere" huden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 13.26):

Jeg tar på hele ansiktet nå og da, men der hvor det er større porer, litt oftere, noen bruker hver dag, men det blir litt for hardt for min hud, men rundt mensen når hormonene raser som verst så kan jeg stryke over nesa kjapt hver kveld. Jeg bruker ikke vann etterpå, denne gir huden min mye fukt faktisk. Prøv deg frem, start med et par ganger i uka. Noen bruker den som sagt hver dag, andre mer ved behov i perioder. Sliter du med hele ansiktet så ta i hele, bare rundt nesa så bare der feks. Men jeg synes denne renser så godt at jeg liker å ta den i ansiktet og. 

Litt sen, men tusen takk for så god beskrivelse, wow! 🌸 

Jeg skal kjøpe denne og prøve 😍 Jeg har porer bare på hver side av nesen, resten av ansiktet er fint (bank i bordet) :) 

Hvor lang tid vil det ta før jeg ser forskjell? Hvor lang tid tok det for deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt sen, men tusen takk for så god beskrivelse, wow! 🌸 

Jeg skal kjøpe denne og prøve 😍 Jeg har porer bare på hver side av nesen, resten av ansiktet er fint (bank i bordet) :) 

Hvor lang tid vil det ta før jeg ser forskjell? Hvor lang tid tok det for deg?

Ikke meg du siterer, men du vil se resultater relativt raskt. Vil tro du ser forskjell etter to-fire uker. Den kan være litt tøff mot huden i starten, så begynne gjerne med å bruke den hver andre/tredje dag - og da gjerne bare én gang om dagen, og øk heller på senere. Den kan tørke ut huden, slik at huden flasser, så det er bedre å starte forsiktig.

Du kan smøre den direkte på huden, med fingrene. Om du bruker bomullspad vil mye av produktet bli liggende igjen i padden, og være bortkastede penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 10.58):

Denne funker ikke på meg. 

Anonymkode: 4d8fc...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...