AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Mange kvinner ønsker en mann som kan beskytte dem. Faktum er at verden er et sted hvor det kan oppstå konflikter, og menn flest er fysisk sterkere enn kvinner. Er mestring av kampsport og erfaring fra voldssituasjoner da en pluss for dere kvinner? Tenk om det blir krig som i Ukraina, eller plyndring og ran under en pandemi/naturkatastrofe som i Usa. Ville ikke mestring av kampsport og erfaring fra voldssituasjoner da ha vært en pluss? Anonymkode: 12c5c...77d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 "Ville ikke mestring av kampsport og erfaring fra voldssituasjoner da ha vært en pluss?" Tvilsomt. Krig fører alltid til massevoldtekt, og kampsporterfaring for kvinner utgjør liten forskjell. Anonymkode: d58ba...8f9
Gjest Warrior Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Kampsport er kjempebra å kunne, men det er også nok å være sterk, ha muskler og godt trent. Endret 17. desember 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: "Ville ikke mestring av kampsport og erfaring fra voldssituasjoner da ha vært en pluss?" Tvilsomt. Krig fører alltid til massevoldtekt, og kampsporterfaring for kvinner utgjør liten forskjell. Anonymkode: d58ba...8f9 Ikke for kvinnen, men mannen som skal beskytte henne. Anonymkode: 12c5c...77d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 2 minutter siden, Warrior said: Kampsport er kjempebra å kunne, men det er også nok å være sterk og godt trent. Tja, en ting er å kunne slå hardt, en annen ting er å kunne slå hardt og effektivt. Anonymkode: 12c5c...77d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Veldig ofte er det en grunn til at menn har erfaring fra kamp, kampsort og voldssituasjoner og i en verden som stort sett ikke bærer preg av krig, så er de grunnene ting som kvinner flest med fordel kan styre unna. Det er veldig få situasjoner som best løses med vold. De fleste løses best ved å være god til å løpe. Voldelige overgripere har stort sett alltid mer kamperfaring og en sykere innstilling. Alle ideer om at selvforsvarskurs el er nyttig, er misforstått. Å bygge opp selvtillit nok til å stå i mot første angrep, ja, det er nok nyttig, men etter det er løpetrening det klart mest nyttige. Det er veldig lite sannsynlig at vi blir invadert av Russland eller andre stater med det første. (Sverige og Danmark gidder ikke lenger). Og blir det krig, så bør kvinner flykte så tidlig de kan og trenger i så fall en smart nok mann til å hjelpe dem med det. Så å velge partner på det grunnlaget er jo helt bak mål. Anonymkode: b7735...c49 1
pia mater Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Ubetydelig. Kampsportinteresse i seg selv er interessant, da jeg drev med det selv i mange år. Likevel har jeg mine tvil hvor mye det har å si i reelle situasjoner. For å bruke meg selv som eksempel. Blir jeg overalt på gaten av en mann har jeg i prinsippet svært liten sjanse, uavhengig om at jeg trente kampsport i over ti år. Eneste fordelen min er at jeg tåler en trøkk, å lande hardt i bakken med 80 kg over meg tåler jeg. Ellers er min beste sjanse en finger i øyet og løp for livet. Jeg har trent nok med menn for å vite at styrke og tyngde har altfor mye å si. 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Mestring av kampsport helt ok for fysisk og mental trening. "Erfaring fra voldssituasjoner" ikke ok. Jeg er ikke interessert i en mann som bruker vold. Anonymkode: e6bb6...911 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Interesse for kampsport tyder på et infantilt og lite utviklet sjelsliv. Mer egnet til å skape konflikter enn å løse dem. Anonymkode: 38708...906 1
AprilLudgate Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Mestring av kampsport OG erfaring fra voldssituasjoner? Er sammen med en som har åresvis erfaring fra kampsport. Han har ikke «erfaring fra voldssituasjoner», hvorfor skulle han det? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Hva legger du i «erfaring fra voldssituasjoner»? Sittet i fengsel for vold, liksom? Neitakk. Kampsport trekker veldig opp, da jeg selv driver aktivt med kampsport og det er noe jeg gjerne vil ha til felles. Warrior skrev (9 timer siden): Kampsport er kjempebra å kunne, men det er også nok å være sterk, ha muskler og godt trent. Møter du noen som kan kampsport hjelper det deg veldig lite å være sterk, muskuløs og veltrent. Med mindre du tenker at du som muskelbunt på 100 kilo ønsker å banke en kvinner på 50 da - da vinner du med stor sannsynlighet selv om hun har OL-gull i sin vektklasse innen kampsport. Innen grappling har styrke/størrelse mindre å si enn innen striking. Så er man liten er det bedre å lære seg bryting, judo, brasiliansk jiu jitsu eller submission wrestling eller enn boksing, kick boksing, karate, tae kwon do, muay thai etc. I grappling finnes det åpen vekt konkurranser, det finnes ikke innen striking. Anonymkode: 5d7ec...471
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Interesse for kampsport tyder på et infantilt og lite utviklet sjelsliv. Mer egnet til å skape konflikter enn å løse dem. Anonymkode: 38708...906 Hjelpes for en generalisering, kampsport er kjempestort over hele verden og praktiseres av kvinner og menn. Anonymkode: dacfe...3cd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Holder meg egentlig unna menn som driver med kampsport Anonymkode: e4b7f...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Ser ikke for meg at det skulle være et pluss eller minus, helt nøytral greie. Nok av kvinner som driver med kampsport så dette er ikke noe spesielt for menn. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Interesse for kampsport tyder på et infantilt og lite utviklet sjelsliv. Mer egnet til å skape konflikter enn å løse dem. Anonymkode: 38708...906 Hæ? Det første man lærer er jo at vold ikke er løsningen og det er bedre å løpe av gårde enn å slåss. Selvforsvar vennen, selvforsvar og det er bra for alle, spesielt oss kvinner. Anonymkode: 03863...8a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå