Gå til innhold

Tips til fint og rimelig hotell i London?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Støtter forslagene om Premier Inn og Travelodge over her; enkel, men helt grei standard. Jeg liker veldig godt å bo nær Southwark undergrunnsstasjon (begge kjedene har hoteller der), det er et rolig strøk, men bare noen minutter med tube til turistgryta, og en kort spasertur til f.eks. Tate Modern og Themsen (nydelig å spasere langs South Bank, og skal dere før jul er der julemarkeder). En god del koselige puber og restauranter i nærområdet. 

Det kan også være greit å bo nær King's Cross (der ville jeg valgt et av PI-hotellene, TL-hotellene der er av mer ymse standard) mtp. offentlig kommunikasjon, både tog, buss og undergrunn. I tillegg er området blitt mye forbedret de siste årene, så der er masse restauranter og shoppingmuligheter (f.eks. Coal Drops Yard). 

Anonymkode: f90da...7de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor alltid på St. Giles hvis jeg kan få relativt rimelige priser der. Men Travelodge-kjeden er billigere. Veldig enkle hotellrom, men helt OK hvis man ikke planlegger å være der inne hele dagen. Da jeg inviterte min mor og datter med til London sist, lå vi på Travelodge, Trygt og billig. Det i Covent Garden har perfekt beliggenhet og har gangavstand til det meste, men det er også andre som er litt rimeligere som ligger greit til, så kan dere ta undergrunnsbanen inn til sentrum.

Anonymkode: bd65c...dd2

Enig.

Anonymkode: b5d58...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Fint», «rimelig», «sentralt» og «hotell i London» er ord som rett og slett ikke passer sammen…

Anonymkode: d0bff...0d4

Akkurat 😁

Anonymkode: 71c37...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslagene om Premier Inn og Travelodge over her; enkel, men helt grei standard. Jeg liker veldig godt å bo nær Southwark undergrunnsstasjon (begge kjedene har hoteller der), det er et rolig strøk, men bare noen minutter med tube til turistgryta, og en kort spasertur til f.eks. Tate Modern og Themsen (nydelig å spasere langs South Bank, og skal dere før jul er der julemarkeder). En god del koselige puber og restauranter i nærområdet. 

Det kan også være greit å bo nær King's Cross (der ville jeg valgt et av PI-hotellene, TL-hotellene der er av mer ymse standard) mtp. offentlig kommunikasjon, både tog, buss og undergrunn. I tillegg er området blitt mye forbedret de siste årene, så der er masse restauranter og shoppingmuligheter (f.eks. Coal Drops Yard). 

Southwark er rolig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Residence inn by Marriott i Kensington. Bor alltid der når jeg er I London. Rolig område i nærheten av Kensington Gardens. Litt utenfor de travleste delene av sentrum, men raskt å komme seg dit. Ikke superbillig, men veldig god valuta for pengene. I London bør man aldri gå for billige hotell. Har hatt noen grusomme overnattinger der i min ungdom..

Anonymkode: 381e2...459

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Southwark er rolig? 

Rolig til London å være, ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Fint», «rimelig», «sentralt» og «hotell i London» er ord som rett og slett ikke passer sammen…

Jeg burde ha presisert at jeg ikke behøver et stort rom med høy standard. Trenger bare at det er rent, og greie senger😅

Anonymkode: d91fb...9ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva ser du på som rimelig da? Og hva er for dyrt? Det er jo relativt.

Anonymkode: 9d9f5...58c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange her inne anbefaler St.Giles, det er slitent og ikke videre bra. TS du bør si noe om hva du tenker er grei pris, og om det er et bestemt område du ønsker å bo i. jeg bor ofte i Bayswater fordi det er nært flere undergrunnstasjoner, god bussforbindelse, kort vei til Hyde Park om sommeren og mye spisesteder/puber i området. Mange greie hoteller der, men avhenger jo av hva du tenker er greit pris. Har også bodd på Best Western Mornington som en over nevner, og det var helt greit, rent og pent, god frokost for å være London og kort vei til kollektiv. 

Anonymkode: 5296b...828

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bodd så sentralt som mulig for å kunne gå til ting og ikke måtte ta undergrunn hele tiden, selv om den fungerer utmerket.

Strand Palace er et stort hotell som ligger rett ved Soho/Covent garden. Det er ikke kjempebillig men helt ok pris til å være i London. Ligger i The strand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alltid rett i nærheten av Victoria stadion og flyr med Norwegian til gatwick. Toget rett fra dør til dør. T-banen er ved togstasjonen og mange busser i gatene. 10 min gange til buckingham Palace. Oxford street er masete, møkkete og bråkete. Shopping foregår på westfield. Sightseeing alle andre steder som er lett tilgjengelig med buss og bane. Man kan sikkert bo hvor som helst i London, men vi prioriterer enkelhet reisedagene. 

Anonymkode: 92d15...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor alltid rett i nærheten av Victoria stadion og flyr med Norwegian til gatwick. Toget rett fra dør til dør. T-banen er ved togstasjonen og mange busser i gatene. 10 min gange til buckingham Palace. Oxford street er masete, møkkete og bråkete. Shopping foregår på westfield. Sightseeing alle andre steder som er lett tilgjengelig med buss og bane. Man kan sikkert bo hvor som helst i London, men vi prioriterer enkelhet reisedagene. 

Har du noen favoritthotell i dette området? 😊

Anonymkode: 2712e...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St Giles er slitent, ikke koselig på noen som helst måte, men sabla praktisk. Beliggenheten er egentlig det mest positive jeg har å komme på. Har bodd der noen ganger selv, og nærheten til Covent Garden, Oxford Street, British museum og ikke minst buss og bane gjør det til et ok valg hvis en får en god pris. 

Selv bruker først og fremst Premier Inn rundt om i Storbritannia. Finnes nærmest overalt, og er litt som en McDonalds-burger: funker helt greit, og du vet akkurat hva du får. Har du sett ett rom har du sett alle.  Prisene er også svært hyggelige hvis du bestiller tidlig og gjennom deres egen nettside.

En spesielt fin sak med denne kjeden er familierommene: romslige, og med sengeplass til fire (eller var det fem?). Så vidt jeg husker betaler man bare en marginal ekstrasum for disse kontra ordinære rom. 

Kjeden har en mengde hoteller i London, med varierende priser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 10.11):

Har du noen favoritthotell i dette området? 😊

Anonymkode: 2712e...3e0

Dobbeltree by hilton liker jeg best da den har en hotellstandard vi er vant med fra Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 17.15):

Vi bodde her i vinterferrien, bestilte i augusr under covid så fikk nok god pris, vet ikke om det er billig nok for deg nå, mye dyrere nå: 

https://www.millenniumhotels.com/en/london/millennium-gloucester-hotel-london-kensington/?cid=gplaces-millennium-gloucester-hotel-london-kensington#/

Anonymkode: 46a18...0c1

Jeg anbefaler også dette hotellet. Det har super beliggenhet med gangavstand til undergrunnen og flere sentrale busslinjer. Det er matbutikk og apotek rett i nærheten. Komfortable senger og god frokost. Be om rom som vender bort fra gaten hvis du er følsom for støy, men det er ikke mye trafikk forbi der.

Anonymkode: b449a...751

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.12.2022 den 9.44):

Faktisk helt uening. Har vært 60+ ganger i London, og det er fult mulig å bo fint, rimelig og sentralt. Så kan det jo nevnes hva som regnes som sentralt i London, men med Tuben kan man nesten bo hvor som helst.

Se på Bayswater området. Sentralt og med fine, rimelige hoteller. Du er i gangavstand til Oxford Street, Notthing Hill og Hyde Park. 

Skal selv over om ett par uker. Valgte et 4 stjernes hotell i Bayswater og skal betale 2500,- for et dobbeltrom i 2 netter.

Anonymkode: 6d35a...38b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faktisk helt uening. Har vært 60+ ganger i London, og det er fult mulig å bo fint, rimelig og sentralt. Så kan det jo nevnes hva som regnes som sentralt i London, men med Tuben kan man nesten bo hvor som helst.

Se på Bayswater området. Sentralt og med fine, rimelige hoteller. Du er i gangavstand til Oxford Street, Notthing Hill og Hyde Park. 

Skal selv over om ett par uker. Valgte et 4 stjernes hotell i Bayswater og skal betale 2500,- for et dobbeltrom i 2 netter.

Rettelse:

...kan det diskuteres...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger man tuben, er det ikke sentralt nok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger man tuben, er det ikke sentralt nok 

Dummeste jeg har hørt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...