Gå til innhold

Jeg graver og spør etter detaljer etter utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har vært utro, tre ganger, under forskjellige omstendigheter, og jeg er knust. Fant ut av dette for snart to måneder siden, han var ikke ærlig, løy og løy før han endelig innrømmet. Men jeg kommer ikke videre. Jeg graver og spør etter detaljer, føler jeg har så behov for å vite. Omtrent alt, eks klær de hadde på, om han kledde av de, osv osv. Jeg blir gal. Mannen vil ikke fortelle såklart, og mener dette er helt unormalt. Og det kan jeg kanskje si meg enig i, men jeg vet ikke hvorfor jeg driver på sånn. Er det andre som har følt behov for å vite detaljer? 

Anonymkode: 5207a...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du selveier deg, flytt. Dere kommer for all fremtid ha et dårlig forhold, så lenge du ikke klarer å legge lokk på følsene dine

Anonymkode: dc136...6cd

• Liker 2
Skrevet

Gjør det slutt og unngå kontakt med han fremover. Dette ødelegger deg (og han).

Anonymkode: 16c9a...a83

• Liker 2
Skrevet

TS her. Jeg vet at jeg bør gå videre,så jeg trenger ikke slike svar. 
Jeg trenger å høre om andre har vært opptatt av detaljer? Og hvordan ble dere møtt?

Skulle forresten stå «klær hun hadde på» og «om han kledde av henne». 

Skjønner virkelig ikke selv hvorfor jeg ønsker å vite. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mannen har vært utro, tre ganger, under forskjellige omstendigheter, og jeg er knust. Fant ut av dette for snart to måneder siden, han var ikke ærlig, løy og løy før han endelig innrømmet. Men jeg kommer ikke videre. Jeg graver og spør etter detaljer, føler jeg har så behov for å vite. Omtrent alt, eks klær de hadde på, om han kledde av de, osv osv. Jeg blir gal. Mannen vil ikke fortelle såklart, og mener dette er helt unormalt. Og det kan jeg kanskje si meg enig i, men jeg vet ikke hvorfor jeg driver på sånn. Er det andre som har følt behov for å vite detaljer? 

Problemet er at han løy, og det gjør at du ikke finner fred med informasjonen du har fått.

For det er ikke disse opplysningene i seg selv du vil ha. Det du vil ha er åpenheten og ærligheten "tilbake" – det du først ikke fikk ved at han gikk bak ryggen din, og deretter heller ikke fikk ved at han løy etter å ha blitt oppdaget.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hør på podcasten til Ida med hjerte i hånden, hvor Iselin guttormsen er på besøk, syntes hun prater så fin om de følelsene hun hadde rundt utroskapen. 

Hvis du skal kunne tilgi utroskapen og leve videre med han, må du kunne stole på han igjen, hvis ikke vil du nok gå konstant å bekymre deg. Blir du pga barn? 

Anonymkode: c8682...45a

Skrevet

Du er fremdeles sammen med han etter han har vært utro 3 ganger??

I alle dager , ta deg sammen og gå videre, han kommer garantert til å være utro igjen

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig vanlig, ikke unormalt i det hele tatt. Du ønsker åpenhet, men å vite mer kommer ikke til å fikse dette eller gi deg noe. Du kommer bare til å føle deg verre. 

Anonymkode: 2286c...855

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
ClausSaus skrev (10 minutter siden):

Problemet er at han løy, og det gjør at du ikke finner fred med informasjonen du har fått.

For det er ikke disse opplysningene i seg selv du vil ha. Det du vil ha er åpenheten og ærligheten "tilbake" – det du først ikke fikk ved at han gikk bak ryggen din, og deretter heller ikke fikk ved at han løy etter å ha blitt oppdaget.

Nettopp. Når noen er utro så skader de ikke bare tilliten som den bedratte hadde til vedkommende, men også tilliten de hadde til seg selv. Kan de stole på egen evne til å bedømme hva slags karakter en person har? 

Anonymkode: f2489...5b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du ikke dumpet dritten enda??

Anonymkode: ca1ea...fcb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Når noen er utro så skader de ikke bare tilliten som den bedratte hadde til vedkommende, men også tilliten de hadde til seg selv. Kan de stole på egen evne til å bedømme hva slags karakter en person har? 

Anonymkode: f2489...5b4

Dette. 👆

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg trenger å høre om andre har vært opptatt av detaljer? Og hvordan ble dere møtt?

Du ødelegger selv, du trenger ikke vite slike detaljer. Så her må du inse at du har fått ett oppheng. Og må bryte det. Eneste måten er å flytte ut, og få han ut av sinnet ditt, før du blir gal, og aldri kommer til å stole på noen igjen

Anonymkode: dc136...6cd

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han sier det ikke er normalt at du graver? Det han har gjort er ikke normalt. Det at du lurer, derimot, er!

Hvis han vil beholde deg, så får han sette av en dag og svare uforbeholdent og detaljert på alle spørsmål du har.

At du lurer er selvsagt helt vanlig.

Føler med deg!

Endret av MortenMunkholm
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville vite alt, mannen var tilbakeholden, men jeg ga meg ikke. Så han måtte fortelle. Flere ganger. Det var en del av helbredelsesprosessen, for han skulle ikke kunne legge det bak seg, så lenge jeg gikk og tenkte på det. Og jeg brukte mange år på å komme gjennom det, og enda flere før jeg greide å stole på han. Men fordi vi begge ville, og han ga meg det jeg trengte, når jeg ba om det, greide vi å komme ut av det som et team. Vi er fremdeles et godt og kjærlig team, 14 år etter. Hvis han angrer, gir han deg det du trenger, enten det er svar, at han dropper å gå ut med venner/kollegaer, gir deg tilgang til telefon, ringer/sender melding/snapper når han er borte osv. Hvis han ikke gjør dette, er det ikke liv laga.

Anonymkode: 0fcc9...e61

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja du blir gal. Det er en måte å forsøke å få kontroll over situasjonen på men det får du aldri uansett. Den eneste måten å få kontroll på er å dumpe han 

Anonymkode: b5ebc...43d

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg også spurte om alt mulig. Jeg tror det var en måte å forsøke å få kontroll over situasjonen på, som ab over her skriver, men det hjalp jo ikke. 

Han ble sint, kalte meg unormal (som din), skyldte på meg for utroskapen, sa at jeg måtte la det ligge, måtte stole på han, at det var min feil at forholdet vårt var dårlig, at han ikke visste hvorfor det skjedde osv. 

Han er eks nå, glad for det. 

Anonymkode: 648ef...de2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Samme her gravd og spurt. Men han reagerte med å bli hissig og ville bare avslutte. Jeg har aldri fått roen etterpå og nå er det over. Kranglet om det samme i 5 år. Jeg fikk tilslutt all skyld for at jeg ikke kunne legge ting bak meg. 

Anonymkode: f03fb...c94

• Liker 2
Skrevet

Du kan be han dra til helvete, den jævla kuken. Så lenge du er needy, har han makt. Han vet han kan være utro viss han vil. Konsekvensen er bare «irriterende spørsmål og mas» fra deg. 

Anonymkode: 0e96a...e1c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner behovet for alle detaljene, men det er en farlig vei å gå.

Det gir deg klarere bilder i hodet, og alt som kan tolkes som at hun var bedre enn deg eller finere enn deg eller at han hadd en type følelser for henne, gir deg bare noe helt nytt å stresse over. 

Det vil alltid finnes ukjente faktorer, og hadde du kjent ALLE faktorer, så hadde det vært helt jævlig også. Da hadde du sett lysten, sett begjæret, sett hvor hun var "bedre" enn deg, hvor han var kåtere på henne enn deg, sett alt du absolutt ikke trenger å vite. Bare sett dem for deg pule er vel ille nok for en del. 

Det vil ikke hjelpe å vite alt. Det er ikke der løsningen er for og få deg til å føle deg bedre.

Anonymkode: 86c7d...e35

• Liker 2
Skrevet

Du må slutte å presse han for detaljer. Det er destruktivt for dere begge og svar vil bare gjøre ting vondere for deg. Det er rett og slett selvskading og ikke rart han nekter bidra til det. Du må bare bestemme deg for hva du skal gjøre med dette: skal du tilgi, eller skal du gå? 

Anonymkode: 9f626...815

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...