Gå til innhold

Tok det lang tid før dere fikk svar på søknad om AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på NAV sine sider at det kan ta opp til 11 uker. Får man i så fall etterbetalt? Sykemeldingsperioden gikk ut i oktober, og vi håper å slippe å «spise opp» så mye av reservene våre.

Anonymkode: 04968...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om 4 måneders behandlingstid. Da det var gått 4 måneder, etterlyste jeg svar, fikk da beskjed om at det var stor arbeidsmengde og at det kunne ta opptil 4 måneder til. Altså 24 uker. På dagen 8 måneder fikk jeg svar. Men jeg søkte i AAP perioden, så jeg slapp å gå uten penger mens jeg ventet på behandling av søknad. 

Lykke til!

Anonymkode: aa1c2...6e0

Skrevet

Behandlingstiden er 12 uker ETTER arbeidsgiver har sendt inn det dem skal av dokumentasjon. Jeg trodde det var fra søknadsdato. Så jeg måtte vente 17 uker da arbeidsgiver var treg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om 4 måneders behandlingstid. Da det var gått 4 måneder, etterlyste jeg svar, fikk da beskjed om at det var stor arbeidsmengde og at det kunne ta opptil 4 måneder til. Altså 24 uker. På dagen 8 måneder fikk jeg svar. Men jeg søkte i AAP perioden, så jeg slapp å gå uten penger mens jeg ventet på behandling av søknad. 

Lykke til!

Anonymkode: aa1c2...6e0

Var det ikke uføretrygd du søkte om da? TS spør om søknad på AAP. Jeg fikk også vite 4 mnd på uføretrygd, og ventet i seks mnd. Eller litt under. Det var i år. 

TS: Det er lenge siden, i 2017, men tok seks uker. 

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Søkte på slutten av 2020. Det var da 8 ukers behandlingstid, så jeg søkte 8 uker før sykepengeperioden gikk ut. Søkte samtidig på uførepensjon fra KLP, og jeg fikk innvilget begge deler til tidsfristen, så jeg slapp og gå uten penger. 

Anonymkode: 23b08...a5d

Skrevet

Auch, det var lang behandlingstid. 
vanskelig når en går fra måned til måned og ikke vet om en kan jobbe eller ikke. 
Har blitt nedbemannet ila sykemeldingsperioden så er for øyeblikket arbeidsledig. 
finnes det stønader en kan søke mens en venter? Eller får en etterbetalt for perioden en går uten inntekt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser på NAV sine sider at det kan ta opp til 11 uker. Får man i så fall etterbetalt? Sykemeldingsperioden gikk ut i oktober, og vi håper å slippe å «spise opp» så mye av reservene våre.

Søk sosialhjelp?

Anonymkode: a7039...348

Skrevet

Du får etterbetalt fra dagen du søkte, eller fra da sykemeldingsperioden din gikk ut, hvis du søkte før dette. Da må du inn å fylle ut meldekort for hele den perioden du skulle hatt AAP for.

Anonymkode: c63f0...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får etterbetalt fra dagen du søkte, eller fra da sykemeldingsperioden din gikk ut, hvis du søkte før dette. Da må du inn å fylle ut meldekort for hele den perioden du skulle hatt AAP for.

Anonymkode: c63f0...d5e

Ok, det var bra😀 takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Søk sosialhjelp?

Anonymkode: a7039...348

Vi er ikke der altså(heldigvis). Det hjelper på om det blir etterbetalt😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...