AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Fikk aldri det i jobben og nån omorganiserer de så jeg får litt nye oppgaver. Kan jeg be om stillingsbeskrivelse, er det noe jeg har krav på? Anonymkode: 95cd0...767
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Opplever at jeg får nye oppgaver fra dag til dag. Anonymkode: 95cd0...767
M71 Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Det er veldig rart hvis du ikke har fått det, for å si det slik. Stort eller lite firma?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 M71 skrev (15 minutter siden): Det er veldig rart hvis du ikke har fått det, for å si det slik. Stort eller lite firma? Kommunalt🙄 Mellomstor. Anonymkode: 95cd0...767
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommunalt🙄 Mellomstor. Anonymkode: 95cd0...767 Tipper de ikke gir ut for å plassere folk her og der ettersom det passer dem. Vet aldri hva som er mitt ansvar og ikke, noen ganger vet jeg ikke hvilken oppgaver jeg drar på jobb for å utføre. Er veldig frustrerende og føler jeg jobber dårligere av det. Sitter bare å venter på å bli "brukt". Føler jeg mister all faglig autonomi. Også kaller de det teamjobbing, og snakker ned selvstendig jobbing og at man må være fleksibel, ikke like faste rutiner. Anonymkode: 95cd0...767
Hareena Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Hvis du etterlyser stillingsbeskrivelse fordi du mener du har fått oppgaver som ikke sorterer under din stilling, er det greit å vite at arbeidsgivers styringsrett favner veldig bredt når det gjelder å fordele og lede arbeidet. Det er kun når stillingen mister sitt særpreg at endringsoppsigelse er påkrevet, f. eks kan man ikke gi en som er ansatt som automatiker en arbeidshverdag som består av ordrefakturering uten å gå veien om endringsoppsigelse som må være saklig iht AML i likhet med ordinær oppsigelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå