Chupacabra Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Hvorfor klarer ikke kvinner å skape store verdier på egen hånd? Jeg er rimelig lei av standardsvarene på dette spørsmålet, men de kommer nok likevel skal du se: - Kvinner er undertrykt, så vi kan ikke skape noe annet enn å kommentere hva andre mennesker gjør - Serr! Har du ikke hørt om Marie Curie? (det fantes altså en kvinne som tenkte selvstendige tanker) - Øh - kvinner føder barn - det er grunnen til at vi ikke har tid til å tjene penger! Jeg er ikke ute etter krangel, men en debatt omkring hvorfor absolutt alle kvinner på topp-400 riking-listen i Norge har arvet pengene fra menn.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Vet ikke, bryr meg ikke. Rikinger er ikke del av mitt liv, men jeg titter på dem på Theatercafeen i ny og ne 😅 Anonymkode: d535a...c2e 1
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Store self-made formuer er ofte skapt gjennom veldig høy risikotaking. Røkke, Stordalen og kryptogutta er gode eksempler. Menn har gjerne lavere terskel for dette, det kan være en positiv egenskap i business og litt mer blandet ellers. Endret 17. desember 2022 av Tomas77 6 5
Chupacabra Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2022 2 minutter siden, Tomas77 said: Store self-made formuer er ofte skapt gjennom veldig høy risikotaking. Røkke, Stordalen og kryptogutta er gode eksempler. Menn har gjerne lavere terskel for dette, det kan være en positiv egenskap i business og litt mer blandet ellers. Enig - menns evne/ønske til å ta risiko er nok noe av grunnen til at de er så stor forskjell mellom kjønnene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Chupacabra skrev (1 minutt siden): Enig - menns evne/ønske til å ta risiko er nok noe av grunnen til at de er så stor forskjell mellom kjønnene. de fleste menn tar da ikke veldig høy risiko i livet sitt - de lever vanlige liv. Dette er ikke akkurat majoriteten av menn. Anonymkode: d535a...c2e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Chupacabra skrev (16 minutter siden): Hvorfor klarer ikke kvinner å skape store verdier på egen hånd? Oprah Winfrey Taylor Swift osv Anonymkode: 64b95...84a
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: de fleste menn tar da ikke veldig høy risiko i livet sitt - de lever vanlige liv. Dette er ikke akkurat majoriteten av menn. Anonymkode: d535a...c2e Det er det heller ingen som har sagt. Men i gruppen risikotakere er det en stor overvekt av menn. Så kan man jo diskutere om det er genetisk eller miljøbetinget. 2 1
Chupacabra Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. desember 2022 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker said: de fleste menn tar da ikke veldig høy risiko i livet sitt - de lever vanlige liv. Dette er ikke akkurat majoriteten av menn. Anonymkode: d535a...c2e For 10 minutter siden skrev du at du ikke bryr deg. Uansett, det stemmer, de fleste menn tar ikke skyhøy risiko. Finnes det noen annen grunn til at kvinner ikke blir rike på egen hånd? Endret 17. desember 2022 av Chupacabra 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Å være rik har lite sammenheng med biologisk kjønn, men snarere personlige egenskaper i kombinasjon med flaks. Men du tror kanskje at personlige egenskaper og flaks har med biologi å gjøre. Anonymkode: 6da3d...62b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Chupacabra skrev (Akkurat nå): For 10 minutter skrev du at du ikke bryr deg. Uansett, det stemmer, de fleste menn tar ikke skyhøy risiko. Finnes det noen annen grunn til at kvinner ikke blir rike på egen hånd? Ja, men jeg kan vel delta i tråden for det der jeg er uenig i noe? Eller ville du bare avsløre meg på noe? Nei, jeg vet ikke hva som er grunnen, jeg. Anonymkode: d535a...c2e
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Oprah Winfrey Taylor Swift osv Anonymkode: 64b95...84a Taylor Swift er egentlig interessant her. Hvor stor formue har hun skapt for seg selv vs labeleierne som i all hovedsak er menn? 1
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å være rik har lite sammenheng med biologisk kjønn, men snarere personlige egenskaper i kombinasjon med flaks. Men du tror kanskje at personlige egenskaper og flaks har med biologi å gjøre. Anonymkode: 6da3d...62b Selvfølgelig har personlige egenskaper med arv og biologi å gjøre. Ikke utelukkende men en stor del er helt klart biologisk betinget. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Tomas77 skrev (4 minutter siden): Taylor Swift er egentlig interessant her. Hvor stor formue har hun skapt for seg selv vs labeleierne som i all hovedsak er menn? Men hvor prisverdig er det å tjene seg rik på andre evnerike menneskers originale åndsverk? Anonymkode: d535a...c2e 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): de fleste menn tar da ikke veldig høy risiko i livet sitt - de lever vanlige liv. Dette er ikke akkurat majoriteten av menn. Anonymkode: d535a...c2e Majoriteten av menn er da heller ikke styrtrike, som det er snakk om her. Anonymkode: 74d80...150 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å være rik har lite sammenheng med biologisk kjønn, men snarere personlige egenskaper i kombinasjon med flaks. Men du tror kanskje at personlige egenskaper og flaks har med biologi å gjøre. Anonymkode: 6da3d...62b Det er jo en kjent sak at menn generelt sett er mindre risikoaverse samt scorer lavere på empati. To egenskaper som dessverre er nødvendig for å kunne bygge skyhøye personlige verdier. Anonymkode: 74d80...150 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 Tomas77 skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig har personlige egenskaper med arv og biologi å gjøre. Ikke utelukkende men en stor del er helt klart biologisk betinget. Men hvis det er biologisk betinget, er det jo ingenting å skryte av. Da er det jo ikke egentlig evner eller arbeid, men nettopp natur, utilkjempet. Anonymkode: d535a...c2e
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #17 Skrevet 17. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvis det er biologisk betinget, er det jo ingenting å skryte av. Da er det jo ikke egentlig evner eller arbeid, men nettopp natur, utilkjempet. Anonymkode: d535a...c2e Det er et helt legitimt synspunkt men ikke det som diskuteres her.
Isambard Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 Jeg tror ikke det nytter å skylde på "glasstak" eller direkte kvinneundertrykking lenger. Kvinnelige gründere blir heiet frem. Kvinner søker seg mot offentlig sektor og vil balansere jobb og familie. Man blir kanskje lykkelig av en trygg og meningsfull jobb, men man blir ikke milliardær. Jeg tror det har med kjønnsroller å gjøre. Kanskje jenter mangler kvinnelige forbilder som har skapt store bedrifter. 2 2
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvor prisverdig er det å tjene seg rik på andre evnerike menneskers originale åndsverk? Anonymkode: d535a...c2e Det er ikke det som er ts spørsmål.
Tomas77 Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 Ja men så var den også arvet, nettopp ts poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå