AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Hjelp! Vi skal reise hjem fra føden idag og det eneste jeg har med av ull er en body som han fikk i gave av besteforeldrene når de kom på besøk. Fødselen kom plutselig og jeg hadde ikke rukket å pakke ferdig fødebagen, dermed glemte jeg å pakke med ullklær. Kan jeg kle denne på han selv om den ikke er vasket? Anonymkode: ac608...92b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hjelp! Vi skal reise hjem fra føden idag og det eneste jeg har med av ull er en body som han fikk i gave av besteforeldrene når de kom på besøk. Fødselen kom plutselig og jeg hadde ikke rukket å pakke ferdig fødebagen, dermed glemte jeg å pakke med ullklær. Kan jeg kle denne på han selv om den ikke er vasket? Anonymkode: ac608...92b Ville tatt en bomullstoff under bare. Anonymkode: 64162...e68 1
Eva-Lena Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Kan ikke barnefar ta med klær hjemmefra når han skal hente dere da?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Hvorfor skal du vaske helt nye klær før du tar dem i bruk? Er strømregningen for liten syns du? Har aldri vasket splitter nye klær før jeg har tatt dem i bruk. Og en nyfødt skal da uansett ligge dypt nedi en bilstolpose, dypt nedi ei vogn eller lignende. Mine tre barn brukte ikke ull før de begynte i barnehagen og lekte ute i minusgrader der, det gikk virkelig helt, helt fint. Gratulerer med den lille 💝 Anonymkode: 55e2c...ff5 2
Snurrepurre Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Ullklær har jeg aldri vasket før bruk. Guttungen her fikk det rett på føden 😅 kan aldri se for meg at den lille tar skade av et skift med ullklær som ikke er vaska 💞 de er også oftest produsert i norden. (bomullsklær vasker jeg pga overskuddsfarge, produksjon i utviklingsland hvor jeg ikke vet om alt er forskriftsmessig mtp stoffer i plagget ol.). 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Kjør dobbelt lag, bomull under og ull oppå☺️ Det gjør jeg konsekvent, siden lille her har fått eksem og hs sier jeg ikke skal bruke ull rett mot huden. God og varm med den metoden 🤗 Anonymkode: f464c...f37
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Er det det du har så bruk det. Anonymkode: b35aa...376
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor skal du vaske helt nye klær før du tar dem i bruk? Er strømregningen for liten syns du? Har aldri vasket splitter nye klær før jeg har tatt dem i bruk. Og en nyfødt skal da uansett ligge dypt nedi en bilstolpose, dypt nedi ei vogn eller lignende. Mine tre barn brukte ikke ull før de begynte i barnehagen og lekte ute i minusgrader der, det gikk virkelig helt, helt fint. Gratulerer med den lille 💝 Anonymkode: 55e2c...ff5 Snurrepurre skrev (37 minutter siden): Ullklær har jeg aldri vasket før bruk. Guttungen her fikk det rett på føden 😅 kan aldri se for meg at den lille tar skade av et skift med ullklær som ikke er vaska 💞 de er også oftest produsert i norden. (bomullsklær vasker jeg pga overskuddsfarge, produksjon i utviklingsland hvor jeg ikke vet om alt er forskriftsmessig mtp stoffer i plagget ol.). Man skal alltid vaske nye klær før bruk, uansett, spesielt til babyer som har så liten kropp at andelen kjemikalier og miljøgifter de får i seg fra uvaskede nye klær blir veldig høy. Gjelder også ull. https://dinside.dagbladet.no/bolig/derfor-bor-du-vaske-nye-klaer/72055892 Anonymkode: f464c...f37 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Du.. det går helt fint😅 jeg har for vane å vaske alt før bruk, men det har hendt at hun har fått på seg en ullstrømpebukse som ikke var vasket. Har aldri fått noe utslett eller reaksjon de gangene det har hendt Anonymkode: 58528...3e5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Du kan evt skylde den litt i vasken og tørke med hårføner😊 Sannsynligvis går det helt fint uansett! Anonymkode: 49e26...49c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Det går nok helt fint Anonymkode: c8fe0...8b7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 Med nr 1 vasket jeg alt, men stakkars nr 2 😂🙈 var nest arvetøy og lite nytt, men det nye fikk han direkte på. Anonymkode: 0fbb7...789
Snurrepurre Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 8.29): Man skal alltid vaske nye klær før bruk, uansett, spesielt til babyer som har så liten kropp at andelen kjemikalier og miljøgifter de får i seg fra uvaskede nye klær blir veldig høy. Gjelder også ull. https://dinside.dagbladet.no/bolig/derfor-bor-du-vaske-nye-klaer/72055892 Anonymkode: f464c...f37 Om du leser artikkelen så står det at man ikke trenger vaske klær som er produsert etter øko-tex 100 standarden. (De er vasket for deg) Det meste vi har av babyklær har dette på merkelappen. Absolutt alt av ullklærne våre har det iallfall (som nevnt, produsert i Norden, etter strenge standarder) 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå