Gå til innhold

Hva er innafor på sosialemedier? 3D ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å dele et 3D ultralyd bilde av fosteret på sosiale medier (bare ansikt) eller er det litt privat? Syntes bildene var så sinnsykt søte at jeg vil vise han til alle allerede.. men stusset litt på om det faktisk er innafor🤔

Hva er deres meninger?

Anonymkode: b5ddf...c0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som gjør det ihvertfall. 

Anonymkode: 2f8e0...3c9

Skrevet

Mange som gjør det, men de færreste vil vel tenke at bildene er søte

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du deler hva du vil, men for de fleste er andres ultralydbilder veldig lite interessante 😄

Anonymkode: 6a79d...2da

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk å være røvet for privatliv allerede før en er født da. Det er trist hvordan det har blitt synes jeg, ingenting er privat lengre. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Del det med venner og familie på privatmelding i stedet. Andre mennesker bryr seg ikke, og synes alle slike bilder ser helt like ut. 

Anonymkode: 8bb70...346

• Liker 1
Skrevet

Stakkars unge!

Anonymkode: 29ee8...3e6

Skrevet

Send det på sms/snap til de nærmeste, og la oss andre slippe. Barn har ingenting på some å gjøre. Ingen eksponering før barnet selv er gammelt nok til å bestemme om det vil være på some!

Anonymkode: 8abbd...2ff

Skrevet

Jeg gjorde det, men jeg ble gravid med sterilisert mann og hadde hatt veldig uregelmessig mens et år før jeg ble gravid, så jeg trodde rett og slett at jeg var kommet i prementur overgangsalder når de typiske svangerskapsplagene kom. Jeg var 17 uker på vei når jeg fikk beskjed om at jeg faktisk var gravid😅 vi tok 3d ultralyd en mnd etterpå og synes bildene var så klare og fine at vi delte dem på fb for å meddele at vi ventet en ny verdensborger 🥰 jeg personlig synes 3d bildene er mye finere enn vanlig ultralyd der du må lete etter babyen 😅 men det er hver sin smak, og personlig er det jo.. 

Anonymkode: 168ca...5ac

Skrevet

Synes det er alt for privat. Kunne selv delt de med nærmeste familie, men ikke andre. Dessuten er det ingen som bryr seg om andres UL-bilder. Så du deler isåfall kun for din egen del.. 

Anonymkode: 76908...483

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det, men jeg ble gravid med sterilisert mann og hadde hatt veldig uregelmessig mens et år før jeg ble gravid, så jeg trodde rett og slett at jeg var kommet i prementur overgangsalder når de typiske svangerskapsplagene kom. Jeg var 17 uker på vei når jeg fikk beskjed om at jeg faktisk var gravid😅 vi tok 3d ultralyd en mnd etterpå og synes bildene var så klare og fine at vi delte dem på fb for å meddele at vi ventet en ny verdensborger 🥰 jeg personlig synes 3d bildene er mye finere enn vanlig ultralyd der du må lete etter babyen 😅 men det er hver sin smak, og personlig er det jo.. 

Og jeg syns 3D-bildene er kjempestygge 😅 De har jo alle sammen gigantisk nese og oppsvulmet ansikt. 

Anonymkode: 848b9...454

Skrevet

Mitt barn er ett år og jeg har ikke postet et eneste bilde eller tegn på at vi har fått barn. Poster generelt veldig lite utenom også. Men hver sin lyst

Anonymkode: cd9e6...30d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg syns 3D-bildene er kjempestygge 😅 De har jo alle sammen gigantisk nese og oppsvulmet ansikt. 

Anonymkode: 848b9...454

Nei det har de ikke😅 babyen min så helt lik ut på 3d bildet som når han ble født, han var bare litt tjukkere når han kom ut. 

Skrevet

Man gjør jo som man vil, men jeg har alltid bare delt baby og barnrelaterte ting med de jeg vet har glede av det. Regner med at 90 prosent av vennelista mi på feks Facebook ikke kunne brydd seg mindre🙈

Skrevet

Uinteressant er vel ordet som slår meg først, heller enn privat... En ting er hva du vil dele, men mer relevant er om du tror det er noe alle andre faktisk har noen interesse av å se og vite?

Skrevet
Wilma89 skrev (4 minutter siden):

Man gjør jo som man vil, men jeg har alltid bare delt baby og barnrelaterte ting med de jeg vet har glede av det. Regner med at 90 prosent av vennelista mi på feks Facebook ikke kunne brydd seg mindre🙈

Men så tenker jeg også at 90% av det alle poster er uinteressant for de fleste. Man scroller jo bare forbi det som ikke fanger ens oppmerksomhet. Jeg personlig synes babykunngjøringer og babybilder er det aller meste interessante, og stort sett det som får aller mest likes også, om man kan bruke det som mål på folks interesse. Tror flere synes det er koselig. ❤️ Men man bestemmer selvsagt helt selv hva og hvor mye man ønsker å dele. 🥰

• Liker 1
Skrevet

Eg har aldri delt UL-bilete då eg syns dei fortena litt privatliv, sjølv inni magen 🙈 dessuten syns eg ingen bilete frå 3D-ul ser bra ut 😂 

• Liker 1
Skrevet
RockyRose skrev (1 minutt siden):

Eg har aldri delt UL-bilete då eg syns dei fortena litt privatliv, sjølv inni magen 🙈 dessuten syns eg ingen bilete frå 3D-ul ser bra ut 😂 

Helt enig, 3D-bildene er grøsselig stygge rett og slett. Og veldig uinteressante.

Anonymkode: 053f0...8d1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare fortalt til nærmeste personlig.

Har aldri skrevet noe om graviditet eller fødsel på sosiale medier. Det skal barnet mitt få lov til å bestemme selv. 

Anonymkode: a0b88...6cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det innafor å dele et 3D ultralyd bilde av fosteret på sosiale medier (bare ansikt) eller er det litt privat? Syntes bildene var så sinnsykt søte at jeg vil vise han til alle allerede.. men stusset litt på om det faktisk er innafor🤔

Hva er deres meninger?

Anonymkode: b5ddf...c0b

Jeg syns det er helt dust. Å krenke privatlivet til barnet før det i det hele tatt er født. Men jeg mener og at all denne delingen av bilder av barn fra dag 1 er totalt brudd på personvern og syns genuint synd i barn som er utsatt for det. Ingenting på internett er privat, spiller ingen rolle om du har privat profil. Biler kommer på avveie uansett. Og det er ikke så kult for barnet når hen er 12-14-14-15-16 og vennene finner de flaue bildene mamma la ut i 2022. Anbefaler deg å google «sharenting». Og revurder bildedeling. Barn kan ikke samtykke. Og de skjønner heller ikke realiteten av hva de eventuelt samtykker til. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...