AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Kjør debatt. Anonymkode: 056f6...dd4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Hun er ofte rask til å ta ting i verste mening, samt at opplevelser hun har hatt med sin eks går utover meg. Eks som var utro - da må jo jeg også være det. Anonymkode: 08795...788 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Hun er veldig oppmerksom på ordvalg og stemmeleie. Hun opplever ofte jeg kjefter eller rettere kritikk mot henne. Hun har hatt en utrygg barndom med en alkoholisert far og en (da) tafatt mor, så skjønner liksom hvor hun kommer ifra. Fryktelig irriterende i et samboerforhold, da jeg er kav nordlenning som ofte er høylytt og banner, men vi får det til å funke 🤣 Anonymkode: 5074c...64b 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Mangelen på mental robusthet. Det evige stresset. All logistikken som skal snakkes ihjel fra morgen til kveld. Den paniske oppførselen når ting ikke går helt etter planen. Fraværende selvinnsikt når det koker over. Evnen til å vri alle problemer over til noe som kan relateres til andre. Anonymkode: 8cc75...e20 9 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Lite egentlig, hun er så snill og fin. Kanskje litt for snill og fin. Hun har et nydelig tykt og fint hår, men har alltid samme hårfrisyre. Hun striper av og til, men det er så lite at for meg er det usynlig. Jeg skulle ønske hun var litt mer oppfinnsom og modig. Med så fint hår synes jeg hun kunne variere med forskjellige frisyrer. Og så kunne hun kledd seg mer sexy. Med hennes kropp ville jeg brukt tights, eller trange jeans hver eneste dag. Hun vet. Hjelper ikke for meg Men er selvsagt glad i henne slik hun er 😍 Anonymkode: a786e...c62 1 3
maverick22 Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Objektiv kritikk håndteres med emosjonell respons. Dette vet flertallet av menn, den evige sirkel 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mangelen på mental robusthet. Det evige stresset. All logistikken som skal snakkes ihjel fra morgen til kveld. Den paniske oppførselen når ting ikke går helt etter planen. Fraværende selvinnsikt når det koker over. Evnen til å vri alle problemer over til noe som kan relateres til andre. Anonymkode: 8cc75...e20 Stakkars deg Anonymkode: dcd6d...c86 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Er så glad for at jeg er en rolig dame Anonymkode: dcd6d...c86
Jdz Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Ganske lite. Jeg kan sikkert finne noe hvis jeg leter, men hvorfor skal jeg bruke energi på irritere meg over ting som egentlig ikke betyr noe? Mye lettere å finne ting ved henne jeg virkelig elsker. 6 13 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Når hun kommer hjem fra jobb før meg, så lager hun bare middag til seg selv, og så skryter hun av hvor "flink" hun er som lager middag til meg også. Hun har selvfølgelig spist seg ferdig innen jeg har kommet hjem, og da er det bare noen få biter med grønnsaker igjen, halvparten av en potet, og kanskje en eller to fiskepinner for eksempel. Bare ett par munnfuller igjen liksom. Hvis man lager en middag, og så spiser opp minst nitti prosent av dette selv, så burde det virkelig ikke kreve SÅ forbanna mange hjerneceller for å begripe at det bittelille som er igjen er langt fra nok til noen andre. Hun kunne selvfølgelig spist opp rubbel og bit selv, eller lagt igjen de få bitene som hun pleier å gjøre, og jeg ville fremdeles blitt nødt til å lage en middag til meg selv også. Så de bittelille som ligger igjen etter at hun er forsynt blir nærmest verdiløst. Samme med for eksempel kaffe også. Hun lager så vidt over det hun selv trenger. Da har det kanskje nok til 10 prosent av en kopp til, etter at hun har forsynt seg. Så skryter hun av seg selv, og kan finne på å si ting som "er jeg ikke ufattelig snill som lager kaffe til deg?" liksom. Hvis man først skal lage kaffe, så ville det selvfølgelig kostet ufattelig lite å lage nok til at man i alle fall får en HEL kopp med kaffe. Men dette gidder hun aldri. Anonymkode: 63d07...55a 14
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når hun kommer hjem fra jobb før meg, så lager hun bare middag til seg selv, og så skryter hun av hvor "flink" hun er som lager middag til meg også. Hun har selvfølgelig spist seg ferdig innen jeg har kommet hjem, og da er det bare noen få biter med grønnsaker igjen, halvparten av en potet, og kanskje en eller to fiskepinner for eksempel. Bare ett par munnfuller igjen liksom. Hvis man lager en middag, og så spiser opp minst nitti prosent av dette selv, så burde det virkelig ikke kreve SÅ forbanna mange hjerneceller for å begripe at det bittelille som er igjen er langt fra nok til noen andre. Hun kunne selvfølgelig spist opp rubbel og bit selv, eller lagt igjen de få bitene som hun pleier å gjøre, og jeg ville fremdeles blitt nødt til å lage en middag til meg selv også. Så de bittelille som ligger igjen etter at hun er forsynt blir nærmest verdiløst. Samme med for eksempel kaffe også. Hun lager så vidt over det hun selv trenger. Da har det kanskje nok til 10 prosent av en kopp til, etter at hun har forsynt seg. Så skryter hun av seg selv, og kan finne på å si ting som "er jeg ikke ufattelig snill som lager kaffe til deg?" liksom. Hvis man først skal lage kaffe, så ville det selvfølgelig kostet ufattelig lite å lage nok til at man i alle fall får en HEL kopp med kaffe. Men dette gidder hun aldri. Anonymkode: 63d07...55a Dette er jo ting du må ta opp med henne, er jo smålig og helt unødvendig det hun driver med. Og bør kunne løses enkelt Hva sier hun når du sier det er altfor lite mat og kaffe? Anonymkode: 77333...39d 14
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når hun kommer hjem fra jobb før meg, så lager hun bare middag til seg selv, og så skryter hun av hvor "flink" hun er som lager middag til meg også. Hun har selvfølgelig spist seg ferdig innen jeg har kommet hjem, og da er det bare noen få biter med grønnsaker igjen, halvparten av en potet, og kanskje en eller to fiskepinner for eksempel. Bare ett par munnfuller igjen liksom. Hvis man lager en middag, og så spiser opp minst nitti prosent av dette selv, så burde det virkelig ikke kreve SÅ forbanna mange hjerneceller for å begripe at det bittelille som er igjen er langt fra nok til noen andre. Hun kunne selvfølgelig spist opp rubbel og bit selv, eller lagt igjen de få bitene som hun pleier å gjøre, og jeg ville fremdeles blitt nødt til å lage en middag til meg selv også. Så de bittelille som ligger igjen etter at hun er forsynt blir nærmest verdiløst. Samme med for eksempel kaffe også. Hun lager så vidt over det hun selv trenger. Da har det kanskje nok til 10 prosent av en kopp til, etter at hun har forsynt seg. Så skryter hun av seg selv, og kan finne på å si ting som "er jeg ikke ufattelig snill som lager kaffe til deg?" liksom. Hvis man først skal lage kaffe, så ville det selvfølgelig kostet ufattelig lite å lage nok til at man i alle fall får en HEL kopp med kaffe. Men dette gidder hun aldri. Anonymkode: 63d07...55a Hvis dette er sant, så er du en tøffel om du godtar sånt. Anonymkode: 8c624...a83 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så glad for at jeg er en rolig dame Anonymkode: dcd6d...c86 De finner sikkert noe å pirke på deg for det. Anonymkode: e74d8...c75 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Jeg er dame, men svarer det jeg VET at gubben irriterer seg over: Jeg er for stresset og streng med ungene, klarer ikke alltid å holde den "gode stemningen" som faren deres tilstreber. Jeg har en jobb hvor jeg må arbeide hver tredje helg, og det er fryktelig slitsomt for ham og ødeleggende for familielivet. Jeg er altfor opptatt av å spare penger, særlig på mat. Han mener det er helt unødvendig å lete i tilbudsdisken på butikken, planlegge middager og ukeshandle på mandager eller lage store porsjoner av ting for å fryse dem ned. Anonymkode: 7892c...255 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #15 Skrevet 17. desember 2022 Dame her og og vet han irriterer seg over at eg vil at dolokk skal legges ned før man trekker ned. Kan vel ikj vere så vanskelig. Eg ser mellom fingrene med masse annet, om han ikkje går ut med søppel, at han ikj støvsuger, ( eg jobber vekke to/ tre døgn i slengen) ol. Eg vil og at han vasker hender etter dobesøkene, ikj berre skyller. Har mast litt om det. Han kunne og villet at eg var meir kosete. Og kanskje at eg var litt meir sosial og og slapp meg løs med ein fest i ny og ne. Men det siste trur eg ikj irriterer han. Samtidigt veldig fornøgd med at han kan jobbe mykje og ha mangen hobbier uten at eg blir sur eller krevende, da får jo eg alenetid og vi har det fint når vi er sammen😍 Anonymkode: 9e334...376
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #16 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er dame, men svarer det jeg VET at gubben irriterer seg over: Jeg er for stresset og streng med ungene, klarer ikke alltid å holde den "gode stemningen" som faren deres tilstreber. Jeg har en jobb hvor jeg må arbeide hver tredje helg, og det er fryktelig slitsomt for ham og ødeleggende for familielivet. Jeg er altfor opptatt av å spare penger, særlig på mat. Han mener det er helt unødvendig å lete i tilbudsdisken på butikken, planlegge middager og ukeshandle på mandager eller lage store porsjoner av ting for å fryse dem ned. Anonymkode: 7892c...255 Samme her med siste punktet ditt Anonymkode: 9e334...376
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #17 Skrevet 17. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Mangelen på mental robusthet. Det evige stresset. All logistikken som skal snakkes ihjel fra morgen til kveld. Den paniske oppførselen når ting ikke går helt etter planen. Fraværende selvinnsikt når det koker over. Evnen til å vri alle problemer over til noe som kan relateres til andre. Anonymkode: 8cc75...e20 Hvor mye bidrar du selv i husholdningen og andre gjøremål, da? Vær ærlig Anonymkode: 37c6e...673 3 12
Raven.Writingdesk Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 maverick22 skrev (2 timer siden): Objektiv kritikk håndteres med emosjonell respons. Dette vet flertallet av menn, den evige sirkel «Objektiv».. haha! 20
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #19 Skrevet 17. desember 2022 Hun har ikke noe konsept om tid. Hun er alltid for sent ute og jeg venter på henne hele tiden for den minste ting. Hun jobber turnus og de dagene hun har fri og skal lage middag kan hun finne på å spise sen lunsj i tre tiden så må jeg å barna lage mat selv i firetiden for hun har spist og er mett. Hun forsyner seg gjerne litt av maten vår også. Hun bruker ofte halvannen time på å komme hjem fra jobb som det tar 25 minutter å kjøre, spesielt slitsomt i hverdag som er preget av tidsklemma. Her om dagen så kom jeg hjem en halvtime senere enn vanlig etter å ha sittet i trafikkaos i snøen. Først da drar hun i butikken for å handle middag. Hun hadde hatt fri hele dagen. Da jeg kom hjem kl 1630 var ungene grinete og sultne, vi spiste kl 1815. Hun har en ordning på jobben der hun kan flytte et antall vakter til helga og få bonus i desember. Jeg har vært alene med barna 3 av 4 helger i hele år. Og resultatet var 5000kr ekstra på felleskontoen og 35k på hennes egen sparekonto. Dette er etter jeg har brukt opp alle mine sparepenger på oppussing og fiksing av våre biler siste året. Ble kjempedårlig stemning da jeg sa at neste år får hun ikke benytte seg av bonusorndningen dersom jeg aldri har en eneste helg fri for kun 5000kr ekstra i løpet av året på felles regningskonto. For dette betyr en reduksjon i dager hvor hun er hjemme alene på dagtid og ser på serier og film og venter på at jeg skal komme hjem fra jobb for å lage middag. Anonymkode: 5e03f...4a0 20 1
Pilleville Skrevet 17. desember 2022 #20 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har ikke noe konsept om tid. Hun er alltid for sent ute og jeg venter på henne hele tiden for den minste ting. Hun jobber turnus og de dagene hun har fri og skal lage middag kan hun finne på å spise sen lunsj i tre tiden så må jeg å barna lage mat selv i firetiden for hun har spist og er mett. Hun forsyner seg gjerne litt av maten vår også. Hun bruker ofte halvannen time på å komme hjem fra jobb som det tar 25 minutter å kjøre, spesielt slitsomt i hverdag som er preget av tidsklemma. Her om dagen så kom jeg hjem en halvtime senere enn vanlig etter å ha sittet i trafikkaos i snøen. Først da drar hun i butikken for å handle middag. Hun hadde hatt fri hele dagen. Da jeg kom hjem kl 1630 var ungene grinete og sultne, vi spiste kl 1815. Hun har en ordning på jobben der hun kan flytte et antall vakter til helga og få bonus i desember. Jeg har vært alene med barna 3 av 4 helger i hele år. Og resultatet var 5000kr ekstra på felleskontoen og 35k på hennes egen sparekonto. Dette er etter jeg har brukt opp alle mine sparepenger på oppussing og fiksing av våre biler siste året. Ble kjempedårlig stemning da jeg sa at neste år får hun ikke benytte seg av bonusorndningen dersom jeg aldri har en eneste helg fri for kun 5000kr ekstra i løpet av året på felles regningskonto. For dette betyr en reduksjon i dager hvor hun er hjemme alene på dagtid og ser på serier og film og venter på at jeg skal komme hjem fra jobb for å lage middag. Anonymkode: 5e03f...4a0 Wow, stakkars barn og stakkars deg. Ho er utruleg egoistisk. Nesten så eg ikkje trur det er sant. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå