AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Hvis man er 50 % ufør og jobber 50%, når får man vite fra nav om man har tjent for mye? Har jobbet mye helger og noen helligdager i år. Så venter på smekk fra nav 🤣 Anonymkode: 8024a...715
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 har du ikke oppført inntekt på nav.no på inntektsplanlegger . Fikk brev i november jeg. Måtte betale tilbake 10.000 Anonymkode: 05dfe...810
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Det kan nok være lurt å kontakte ditt lokale NAV-kontor, eventuelt gå inn på nettsiden og legge inn info der. Anonymkode: e2e75...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 De foretar en sjekk og et "oppgjør" hver høst. En gang i året. Jeg fikk brev i oktober et år med krav om tilbakebetaling av et beløp. Anonymkode: ffc72...59d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 I år? Du må ikke betale tilbake før om et år. De endrer nok i inntektsplanleggeren i januar, mrn du bør følge med selv og. Anonymkode: fa7ac...377
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Det går an å lete litt på NAV selv https://www.nav.no/uforetrygd#etteroppgjor Utover det, er det fullt mulig å ta ansvar og legge tallene inn i inntekstplanleggeren og se hva resultatet blir. Om du gjør dette før du tjener for meg, vil du trekkes av trygden fortløpende, og slippe å måtte betale et større beløp. Så har vi historier som dette, som får en til å lure på hvor mye politikerne egentlig forstår av de bestemmelsene de selv lager https://www.nrk.no/vestland/tilbakebetaling-av-uforetrygd_-guri-anne-fekk-krav-om-a-betale-tilbake-trygd-da-ho-fekk-fast-jobb-1.16218834. Her er det altså noen som er så heldig å ha fått seg jobb, og dermed tjent over 40% av Grunnbeløpet. Så får de, som alle andre, krav om å betale tilbake. Og så kommer da en uvitende fjomp fra de indre gemakker i SMK og sier at "hvis en uføretrygdet får jobb iløpet av året, har NAV anledning til å la være å trekke i trygd". Hva betyr det - at jeg, som er pliktoppfyllende og melder i fra nå i desember om inntekt som vil overstige 40% av Grunnbeløpet vil få trekk hele neste år, mens om jeg hadde vært lut, og spekulert i dette, så hadde jeg meldt det inn først i desember neste år, og ikke blitt trukket???? Hallo! Dette gjorde meg skikkelig forbanna - både det at noen på trygd, og som er så heldig å få seg jobb de kan fungere i, klager over å bli trukket i trygd. Og det at en uvitende statssekretær nærmest legger opp til at de som er frekk nok, kan spekulere i systemet. Anonymkode: bad51...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå