Gå til innhold

Julestorm på Netflix

Teardrop

Anbefalte innlegg

Likte den ikke så godt i begynnelsen, og synes det er veldig varierende skuespill, men etter å ha sett siste episode likte jeg den veldig godt. Synes de flettet det hele sammen og at alt liksom falt litt på plass. Synes det til tider var ganske rørende også. Og lettbeint og god juleunderholdning uten å legge så mye mer i det. :) 

Anonymkode: da1b9...975

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bare det å se at Jon Øigarden faktisk kan spille noe annet enn helt jævlige typer gjør det nesten verdt det i seg selv.

Anonymkode: d4e95...106

Dette tenkte eg og 😄

Likte serien godt. Feel good 

Anonymkode: abe74...25a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (På 22.12.2022 den 21.24):

Tomt for tyngde? Hva er tyngde? 

Dette er en lettbeint romantisk komedie-serie. Men jeg syntes det hadde plenty av tyngde likevel. Advokaten som har vokst opp med omsorgssvikt og barnehjem. Artisten som blir avvist av familien fordi hun er skeiv. Den snille baransatte som har kreft med spredning og blir nektet kontakt med datteren sin. Taxisjåføren som mistet sønnen sin til en overdose, og innså for seint at han kunne hatt gode stunder sammen med ham. Osv. 

I motsetning til de fleste på side 1 elsket jeg denne serien. Dro på smilebåndet, lett underholdning og felte også noen tårer. Elsket at det var så mange skjebner å leve seg inn i, og minnet meg på at alle har en historie vi vet ingenting om. 

Jeg også!

Jeg digget nissen! At han ikke var påkledd den typiske røde og hvite nissedrakten, og at han strente avgårde for å rekke jobben sin. 

Og jeg lo godt av hun som desperat skulle rekke de fergene og trodde sjåføren og kompisen var voldtekstmenn og drapsmenn pga lukta av fisk og smalahove i posen stenket med rødt fiskeblod! 

Og jeg skjønte fort at Marius var faren til hun jenta som satt og skriblet på julegave listen. Hjertet mitt blødde for han når bestefaren enda en gang nektet å la han få snakke med sin egen datter som han ikke hadde sett siden hun var baby. 

Og bagasjestueren med hunden, søteste i hele serien! Gjetta fort på at hunden var i bagen når han var så klein på toget! 

Alt i alt, ja jeg syns dette er en av de bedre norske produksjonene. Den vil bli en fin ny "must see!" de neste årene, og det hadde vært supert med flere sesonger med gjensyn med flere av rollene i tillegg til noen nye.

Anonymkode: 9e6ee...981

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte serien, bortsett fra karakteren Ida. Karakteren var dårlig, og ble i tillegg spilt helt elendig av skuespilleren. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Øigarden er virkelig fantastisk i rollen som Marius. Stueren med hunden var også veldig søt. 

Jeg likte denne serien. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempesøt liten serie, fikk julestemning og fant at dette var lett underholdning. Og gøy at hunden het Lasso siden jeg elsker Apple TV+-serien Ted Lasso.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det som enkelte har skrevet her, så hadde jeg ikke de helt store forventningene til denne serien. Fikk sett den gjennom julehelga, og synes den slett ikke var så verst. Enkelte scener var litt kleine, mens andre går helt inn i hjerterota - som sykehusscenen på slutten. Skal jeg trille terning, så blir det en firer.  😁

Terning-4.jpg

Endret av NordicViking
Feilstavet ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også han som skulle ha med seg petanque!! 😂😂

Anonymkode: 6b5bd...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 1.50):

Så politisk korrekt at jeg ble helt svett,  multikultur for alle penga Og jeg har bare sett en episode. 

Anonymkode: e7cae...f3e

Jeg reagerte også på dette.

Ikke minst var det hele bare kjedelig og pinlig. Kunstig dialog og ... det fremstår som et mislykket forsøk å kopiere Love Actually oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (57 minutter siden):

Jeg reagerte også på dette.

Ikke minst var det hele bare kjedelig og pinlig. Kunstig dialog og ... det fremstår som et mislykket forsøk å kopiere Love Actually oppskriften.

Synes ikke at det skal dras for mange paralleller til Love Actually. I Julestorm foregår 90% av handlingen på Gardermoen.

I love Actually vil jeg påstå  å si at 90% av filmen foregår utenfor Heathrow. 

Uansett, så likte jeg serien godt. Å si at det var politisk korrekt osv...mye mulig, men synes danskene og svenskene er gode skuespillere og vil tro det er derfor de er blitt castet. Rapaport er nå en av de største kvinnelige skuespillerne som er i Norden. Vil ha mer av sånne fellgood mini-serier.

Anonymkode: f0d8d...4eb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Synes ikke at det skal dras for mange paralleller til Love Actually. I Julestorm foregår 90% av handlingen på Gardermoen.

I love Actually vil jeg påstå  å si at 90% av filmen foregår utenfor Heathrow. 

Uansett, så likte jeg serien godt. Å si at det var politisk korrekt osv...mye mulig, men synes danskene og svenskene er gode skuespillere og vil tro det er derfor de er blitt castet. Rapaport er nå en av de største kvinnelige skuespillerne som er i Norden. Vil ha mer av sånne fellgood mini-serier.

Anonymkode: f0d8d...4eb

Det var andre aspekter ved Love Actually jeg siktet til, ikke flyplassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...