AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Hei. Jeg fikk mitt første barn for et par år siden, merket allerede i svangerskapet at mange venner / bekjente trakk seg unna meg og samboer… Etter barnet kom til har jeg følt veldig på at jeg ikke har noe særlig venner mere, jeg/ vi blir aldri invitert med på ting, ingen som har «tid» til å treffes osv. Er dette normalt? Skal sies at jeg har vært veldig flink til å reise ut av huset både med og uten barnet helt siden han var liten baby, så jeg har ikke sittet innesperret i huset akkurat… Aldri følt meg så ensom som jeg er etter jeg fikk barn… Anonymkode: 27775...2ee
AnonymousBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Er nok veldig vanlig ja, fordi andre anser dere som opptatte med barna (uten å spørre dere direkte, kanskje fordi de ikke ønsker å innblande seg for mye). Siden du ikke ønsker å miste dem, kan ikke du ta initiativ til å treffes? Det må jo ikke komme fra dem, men dersom du og dere inviterer, tror jeg saken endres fort. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Ja, det er ikke unormalt. Man kommer til litt forskjellig sted i livet og noen vennskap blir satt på "pause". Anonymkode: 63ee0...863
Daria Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 (endret) Fra den barnløse siden er følelsen gjerne at man mister venner når de får barn... Min opplevelse er at mange nybakte mødre tror at de er akkurat den samme som før, fordi de er jo fortsatt seg selv bare med barn, mens det sett fra utsiden har skjedd ganske store forandringer i fokus, i prioriteringer, i samtaletemaer, i interesser. Og det er helt forståelig og naturlig, det er en gedigen livsendring, men det påvirker uunngåelig også dynamikken i vennskap. Endret 16. desember 2022 av Daria 3 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 AnonymousBruker skrev (1 time siden): Er nok veldig vanlig ja, fordi andre anser dere som opptatte med barna (uten å spørre dere direkte, kanskje fordi de ikke ønsker å innblande seg for mye). Siden du ikke ønsker å miste dem, kan ikke du ta initiativ til å treffes? Det må jo ikke komme fra dem, men dersom du og dere inviterer, tror jeg saken endres fort. Har gjort det mange ganger Virker som folk bare ikke gidder invitere tilbake… Typ julebord, festligheter , hyttetur osv blir jeg ikke invitert på mer.. Anonymkode: 27775...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 23.26): Hei. Jeg fikk mitt første barn for et par år siden, merket allerede i svangerskapet at mange venner / bekjente trakk seg unna meg og samboer… Etter barnet kom til har jeg følt veldig på at jeg ikke har noe særlig venner mere, jeg/ vi blir aldri invitert med på ting, ingen som har «tid» til å treffes osv. Er dette normalt? Skal sies at jeg har vært veldig flink til å reise ut av huset både med og uten barnet helt siden han var liten baby, så jeg har ikke sittet innesperret i huset akkurat… Aldri følt meg så ensom som jeg er etter jeg fikk barn… Anonymkode: 27775...2ee Ja vanlig. Anonymkode: 07364...e4d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Du må også huske på at det har vært en rar tid, pga korona. Det er mange som har mistet venner, bl.a pga dette. Selv er jeg ufrivillig singel og barnløs, og jeg opplever også å ha mistet mange venner. Jeg har hatt noen tøffe år, av ulike årsaker, og har hverken hatt overskudd til å opprettholde enkelte vennskap, samtidig som enkelt venner også har droppet å kontakte meg. Bl.a venner med små barn. Så husk bare at det kan gå begge veier, og være mange mulige årsaker til at folk uteblir. Anonymkode: 0f01c...89f 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Ja, det er vanlig. Er selv i permisjon og føler meg som miss venneløs. Anonymkode: 704c8...a26
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Ganske vanlig😊 Anonymkode: 7eebc...8ae
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Jeg er singel og barnløs. Opplevde at jeg mistet noen venner da de fikk barn, da prioriteringene deres ble kun på hus og hjem. Jeg følte meg glemt og tilsidesatt. Enkelte veldig perifere venner/bekjente som har fått barn har jeg droppet. Ikke så hyggelig av meg, men orker ikke å henge med babyer/småbarn til mennesker jeg ikke har noe nært forhold til. Babyer er virkelig det aller kjedeligste jeg vet. Anonymkode: 8c018...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå