Gå til innhold

Får høre overalt at jeg IKKE er pen, kjenner jeg gir opp snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg et i midten av 20 årene, kvinne, og kort fortalt har jeg hele livet fått høre at jeg er stygg/mindre pen. På ungdomsskolen ble jeg mobbet da jeg hadde «trollhår» (børstet det hver dag, men håret sto til alle kanter likevell, da jeg har ekstremt mye krøller). Begynte på vgs, begynte å gå mer stilfullt når det gjelder klær, begynte å sminke meg, ble 18 og fikk min første kjæreste. Fikk i ettertid høre at kompisene til kjæresten min ikke kunne forstå hvorfor han var sammen med meg (wtf?) og at jeg ikke var noe særlig pen syntes de. Kjæresten kutta disse vennene ut tilslutt og sa til meg at de nok ikke mente det de sa. Poenget mitt er bare at jeg synes det er utrolig merkelig at uansett hvor hardt jeg prøver å se bra ut, så ser jeg tydligvis ikke bra ut likevell.. Jeg ser meg i speilet og skjønner egentlig ikke hva det er med mitt ansikt som er så gale. Jeg er slank, så har ingenting med kroppen å gjøre. Nesa mi er helt normal, leppene er ok, øynene har jeg fått komplimenter for.. Har nesten lyst å legge ut bilde her å høre hva dere synes for jeg er så drittlei av å få høre det. Har sikkert hørt det 15 ganger iløpet av livet, av forskjellige folk ved forskjellige arenaer at jeg er mindre pen. Jeg forstår det bare ikke… Er det flere som har opplevd lignende? Og dere som noengang har kalt noen mindre pen.. Hva var det med utseendet dems som gjorde de mindre pene? Jeg har så lyst å ta tak i det som eventuelt er «galt» med utseendet mitt men jeg finner ikke ut hva som er galt… :( 

Anonymkode: a990b...e0a

• Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at jeg retter håret med rettetang innimellom så jeg har ikke «trollhår» lengre om noen tror det..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg et i midten av 20 årene, kvinne, og kort fortalt har jeg hele livet fått høre at jeg er stygg/mindre pen. På ungdomsskolen ble jeg mobbet da jeg hadde «trollhår» (børstet det hver dag, men håret sto til alle kanter likevell, da jeg har ekstremt mye krøller). Begynte på vgs, begynte å gå mer stilfullt når det gjelder klær, begynte å sminke meg, ble 18 og fikk min første kjæreste. Fikk i ettertid høre at kompisene til kjæresten min ikke kunne forstå hvorfor han var sammen med meg (wtf?) og at jeg ikke var noe særlig pen syntes de. Kjæresten kutta disse vennene ut tilslutt og sa til meg at de nok ikke mente det de sa. Poenget mitt er bare at jeg synes det er utrolig merkelig at uansett hvor hardt jeg prøver å se bra ut, så ser jeg tydligvis ikke bra ut likevell.. Jeg ser meg i speilet og skjønner egentlig ikke hva det er med mitt ansikt som er så gale. Jeg er slank, så har ingenting med kroppen å gjøre. Nesa mi er helt normal, leppene er ok, øynene har jeg fått komplimenter for.. Har nesten lyst å legge ut bilde her å høre hva dere synes for jeg er så drittlei av å få høre det. Har sikkert hørt det 15 ganger iløpet av livet, av forskjellige folk ved forskjellige arenaer at jeg er mindre pen. Jeg forstår det bare ikke… Er det flere som har opplevd lignende? Og dere som noengang har kalt noen mindre pen.. Hva var det med utseendet dems som gjorde de mindre pene? Jeg har så lyst å ta tak i det som eventuelt er «galt» med utseendet mitt men jeg finner ikke ut hva som er galt… :( 

Altså. Jeg ER mindre pen. Jeg ser det selv og det er helt greit, men jeg har aldri blitt kalt mindre pen eller stygg. 

Så kanskje det betyr at folk rundt deg (også) ikke sier sannheten, men at de heller har prøvd å såre deg på en måte? At du allerede har vært i konflikt med dem?

Anonymkode: 6efc7...ca4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil se bilde!

Anonymkode: bf175...162

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er fint med krøllete hår, de som sa det satt der kanskje med sine pistrete fjoner og var misunnelig! 

Anonymkode: 6c57b...0a7

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Ble til og med banka, slått og dytta jeg fordi jeg var stygg. Sånn er det i blandt.

Anonymkode: 4dd6b...7ae

• Hjerte 7
Skrevet

Det som er galt er mennesker som liker å trykke andre ned for å føle seg bedre selv. Og de er syke. Eller har dårlig selvtillit selv.

Jeg fikk høre omtrent daglig i oppveksten, av omsorgsperson, at jeg var stygg. Og på skolen sa andre dette til meg også. 

Jeg fortsatte å si dette til meg selv, og avviste gode ord som usannsynlige. 

Når noen sa at jeg er vakker, så ville jeg ikke tro det. Men jeg er pen. Nå vet jeg det. 

Utstråling kommer innenfra. Alle mennesker som smiler er vakre.

Trollhår er herlig. Jeg har alltid ønsket meg trollhår. 

Jeg er sikker på at du er vakker når du smiler, Ts. 

😊🤗

Anonymkode: 17065...5bb

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet

Jeg tror du er ganske pen, trollhår høres fint ut det. Men det virker som du tar alt folk sier veldig seriøst og fokuserer på de negative tilbakemeldingene. Husk at når folk sier sånt kan det handle om sjalusi og egen usikkerhet. 

Kanskje du burde høre på kjæresten din som sier at han ikke tror vennene han kuttet ut mente de sa. Kanskje de bare var sjalu fordi han fikk seg kjæreste. 

Anonymkode: ede9e...133

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor du på et lite sted eller noe? Kan være noen idioter bare har bestemt seg for at du skal bli oppfattet som stygg, og så lenge noen forteller det ofte nok vil kanskje andre også tro det, selvom du ikke er det. 

Anonymkode: 509d2...4f0

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja på en måte. Kanskje ikke så voldsomt haha. Men noe i den duren. Jeg bruker varmebeskyttende spray og rettetang et par dager i uken. Sliter nok litt på håret men heller det enn å se ut som en huleboer..

Ts

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Hjerte 1
Skrevet

Ble til og med banka, slått og dytta jeg fordi jeg var stygg. Sånn er det i blandt.

Anonymkode: 4dd6b...7ae

Jeg ble kledd naken og pisket. Og måtte krabbe rundt som en slave, mens de andre lo. 

Du er vakker du også. Tro på deg selv. Du er helt sikkert nydelig❤

• Hjerte 3
Skrevet

Hvem i all verden sier til folk at de er mindre pene? Hva slags folk er det du omgås?

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja på en måte. Kanskje ikke så voldsomt haha. Men noe i den duren. Jeg bruker varmebeskyttende spray og rettetang et par dager i uken. Sliter nok litt på håret men heller det enn å se ut som en huleboer..

Ts

Huleboerhår er kult. Ei håret ditt,Ts. Det er stilig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble kledd naken og pisket. Og måtte krabbe rundt som en slave, mens de andre lo. 

Du er vakker du også. Tro på deg selv. Du er helt sikkert nydelig❤

Har seriøst ikke ord. Håper det går bra med deg nå ❤️

Anonymkode: 509d2...4f0

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Hva med å lære deg å ta vare på krøllene da? 

Anonymkode: c417d...471

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil legge til at jeg retter håret med rettetang innimellom så jeg har ikke «trollhår» lengre om noen tror det..

Ts

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Har du prøvd curly girl method? Jeg DØR av misunnelse over alle med skikkelig krøller, men du må ikke børste krøllete hår hvis du ikke liker effekten av trolle/huldre-hår. Veldig trist at du bruker rettetang, hvorfor i all verden vil du gjøre vakkert spennende krøllete hår slapt og glatt og gørrkjedelig? 

Anonymkode: 57eab...5e4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du må lære deg å behandle krøllete hår så får du skikkelig hår, hvertfall.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det at man mener at man er stygg, eller like godt andre, er bare subjektivt! Det betyr at ingenting av det du mener er sant, selv om det føles slik. Se bare på kjæresten din, det må jo være en grunn til han valgt deg overfor vennene han hadde!

Jeg er sikker på at du er like pen som alle andre uansett hår, fasong eller person!

Endret av AnonymousBruker
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror du er ganske pen, trollhår høres fint ut det. Men det virker som du tar alt folk sier veldig seriøst og fokuserer på de negative tilbakemeldingene. Husk at når folk sier sånt kan det handle om sjalusi og egen usikkerhet. 

Kanskje du burde høre på kjæresten din som sier at han ikke tror vennene han kuttet ut mente de sa. Kanskje de bare var sjalu fordi han fikk seg kjæreste. 

Anonymkode: ede9e...133

Jeg synes bare det er så rart at hver gang jeg havner i konflikt med mennesker eller det bare er personer som vil meg vondt uten at jeg selv har gjort dem noe, så slår de løs på utseendet mitt og rakker ned på det.. Jeg har vært i flere venninnegjenger der jeg alltid har blitt utpekt som den minst pene, enkelte gutter har vært så umoden at de har rangert utseendet til oss jenter hvor jeg alltid havnet på bunn.. Jeg forstår det bare ikke. 

Jeg skjønner jo at dere her inne på Kg ikke kan si noe om mitt utseendet så lenge jeg ikke legger ut bilde. Er bare redd for å bli gjenkjent å få enda flere stygge kommentarer..

Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Misunnelse? 

Ofte det som ligger bak stygge kommentarer. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...