AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Hei. jeg har sluttet med zoladex sprøyte, og jeg lurer på om det er noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar for at menstruasjon kommer tilbake igjen? Anonymkode: 20da0...c1a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Hvis jeg ikke husker feil så er virketiden ca 4 uker. Har gått på de selv men for mange år siden. Virkningen avtar gradvis. Jeg fikk 1 sprøyt pr måned i 6 måneder. Det kan nok ta litt tid før mensen er tilbake igjen. Du har vel fått det pga endometriose. Det spør hvordan forløpet ditt er. Men bivirkningene av den vil gå seg til når effekten gradvis går ut. Anonymkode: e87a8...445
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis jeg ikke husker feil så er virketiden ca 4 uker. Har gått på de selv men for mange år siden. Virkningen avtar gradvis. Jeg fikk 1 sprøyt pr måned i 6 måneder. Det kan nok ta litt tid før mensen er tilbake igjen. Du har vel fått det pga endometriose. Det spør hvordan forløpet ditt er. Men bivirkningene av den vil gå seg til når effekten gradvis går ut. Anonymkode: e87a8...445 jeg begynte på den sprøyten når jeg var 28 år fordi jeg fikk brystkreft, og cellgiften kan gjøre sånn at man ikke kan bli gravid så jeg måtte velge mellom og fryse ned egg eller gå på den sprøyten en gang i mnd, jeg syns det ble for mye for meg på den tiden, så jeg klarte ikke og fryse ned egg så da ble det srøyte Anonymkode: 20da0...c1a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): jeg begynte på den sprøyten når jeg var 28 år fordi jeg fikk brystkreft, og cellgiften kan gjøre sånn at man ikke kan bli gravid så jeg måtte velge mellom og fryse ned egg eller gå på den sprøyten en gang i mnd, jeg syns det ble for mye for meg på den tiden, så jeg klarte ikke og fryse ned egg så da ble det srøyte Anonymkode: 20da0...c1a Siden din situasjon er annerledes så kan du jo snakke med legen om denne type medisin. Jeg fikk den pga endometriose men mensen skal komme tilbake etter en stund. Slimhinnene tørker jo inn når man bruker dette. Men som sagt er du usikker eller bekymret sin kan vel behandlende lege hjelpe deg. Skulle den være borte veldig lenge så finnes det medisiner som kan få mensen gang igjen. Men vet ikke om du kan ta de tablettene pga ditt sykdomsforløp. Anonymkode: e87a8...445
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Skrevet 18. desember 2022 noen her inne som kan svare meg? har prøvd og søkt opp men finner ingen ting Anonymkode: 20da0...c1a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Skrevet 18. desember 2022 Mener å huske jeg fikk mensen et par-tre uker etter at virkningen skulle være ute (tok dem månedlig). Anonymkode: 188e8...b15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå