AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg har en på 16 år som alltid har vært stille og sjenert når det har vært andre folk tilstede, på skolen osv, som nå har fått diagnosene sosial angst og adhd. Og der kom det frem at hn har selektiv mutisme i tillegg, evt som følge av diagnosene. Jeg har jo alltid visst at hn er stille og vegrer seg veldig for å snakke og har alltid vært avhengig av meg når hn skal noe, men jeg har aldri tenkt at det var selektiv mutisme. Det har liksom aldri slått meg. Hvordan er det for deres barn? Vil det bli bedre? Her er det snakk om medisiner både for adhd'en og angsten, men vi er ikke kommet til det ennå. Jeg bare lurer litt på hvordan det er, alt dette med selektiv mutisme. Jeg vet hn syns det er slitsomt å ikke klare å snakke når det er forventet, og jeg håper hn kan få hjelp med det. Anonymkode: d0594...df5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Ikke mitt barn, men venninnes. Han snakket IKKE i bhg eller ute, men som en foss hjemme. Det var så stor forskjell. I dette tilfellet gikk det se til allerede på barneskolen, de flyttet og barnet fikk et mindre skolemiljø i en liten bygd vs stor skole i Trondheim. Ingen diagnoser ellers. Anonymkode: 9ce3f...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå