Gå til innhold

Farlig å sove på varmekabler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg påstår det er farlig å ligge å sove på varmekabler. Man kan dø av overoppheting, visstnok.

Kan dette stemme? Om man blir for varm våkner man vel og flytter seg? Hva med varmelaken, i så fall? Om man er frossen og det er kaldt i huset høres det utrolig deilig ut å sove på badegulvet med varmekablene på. Bikkjene gjør det jo stadig vekk. Det samme gjør katta til naboen. Noen som vet om det er noe i dette??

Anonymkode: a6a13...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde som mest vondt i ryggen så lå jeg på varmekablene på badet i opptil 2 dager fordi varmen lindret. De var jo ikke stilt på grill heller

Anonymkode: f8d13...759

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det fins mange tilfeller der man har fått brannskade av det. Død vet jeg ikke 

Anonymkode: 812ca...53a

• Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Da må de vel stå ganske høyt på? Det virker litt usannsynlig at man skulle dø av det, men hva vet vel jeg. Jeg har varmekabler på i flere rom. Katten elsker å ligge på dem og sove. Han ligger ofte på de rommene der det er varmest og virker som han liker det nå om vinteren.

Selv har jeg ikke prøvd å legge meg direkte på dem :)

Skrevet

Da må de opp på et heftig nivå eller ikke fungere skikkelig. Våknet opp skvett naken klistret i svette til badeflisene en 18 mai for maaaange år siden. Fyllesyk ja, forbrent nei. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Da skulle jeg vært død for mange mange år siden. Elsket å ligge på varmekablene på badegulvet da jeg var tenåring og hadde mensen smerter. Sovnet alltid, og våknet god og varm 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg lå/sov rett på badromsflisene hele døgnet en uke i måneden de 15-20 første åra jeg hadde mensen. Har på ingen måte dødd av det, ikke blitt forbrent og har ikke engang blitt spesielt varm eller svett. 

Anonymkode: 657ac...7ce

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...