AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg går til psykolog hos DPS og får hjelp av jobbspesialist med å få jobb. Jobbspesialist-ordningen er knyttet til DPS. Betyr det at jeg får psykologhjelp frem til jeg får jobb, gitt at jeg ikke blir psykisk frisk før det? Vet at jobbspesialistordningen maksimalt går 3 år, men vil jeg ha psykologhjelp frem til jeg får jobb gitt at jeg får jobb før 3 år er gått? Anonymkode: 032fe...59b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Grunnen til jeg spør er fordi om jeg mister psykologen min så mister jeg også jobbspesialisten. Så det står mer på spill enn kun psykologen, det handler også om å få hjelp til å komme i jobb og både psykologen min og NAV mener at jobbspesialistopplegget er viktig for meg. Anonymkode: 032fe...59b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Det må du snakke med psykologen din om. Det er sjeldent å få psykologhjelp av dps over lengre tid. Jeg ville ikke tatt for gitt at du får behandling i mange år. Det kommer helt an på problemene dine og funksjonsnivå. Anonymkode: 8ec94...feb
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Du mister ikke IPS selv om du slutter hos DPS, om du først har kommet inn på IPS. Kravet for IPS er at man er i behandling når man starter med IPS. Man kan fint slutte hos DPS, eller at DPS avslutter deg som de ofte gjør, og fortsatt beholde IPS. Har gjort det selv. Hadde IPS i ett år etter jeg ble avsluttet hos DPS. Anonymkode: 5b80d...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå