AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg er, som i overskriften, litt desperat etter å få vite veien videre. Har jobbet mot drømmen i to år, og nylig mistet jeg drømmejobben på målstreken. Det ble (er) en sorg, og jeg føler virkelig at den skulle blitt min. Klarer ikke å slippe tanken om at det ikke ble meg, hadde virkelig kjemi,ed folka, var gjennom to intervjurunder og caseoppgaver, og jeg har heller aldri prestert så bra på et intervju før (i all ydmykhet🫢). Vil jeg noen gang få denne eller en lignende jobb, altså drømmejobben? Eller må jeg belage meg på å være i den drittjobben jeg har? Håper noen vil svare meg seriøst 🙏 Anonymkode: d8439...665
Gjest Lawyam Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Pust med magen! Hvis du er innkalt på intervju og blir slått på målstreken ligger det vel opp i dagen at du vil få napp på drømmejobb senere og kanskje ganske fort. Da er du jo godt kvalifisert. Andre er også kvalifiserte, du er jo ikke alene om å være flink, så konkurranse må du regne med, men det blir din tur om du ikke gir opp. Ikke kall det et nederlag, kall det heller en skuffelse og ta med deg det du lærte av intervjuprosessen. Skal du ta et avslag som tegn på at du aldri får det til og mister motet og selvtillitt av det kan du bare gi opp. Det var ikke nei til deg du fikk, men akkurat da bare et ja til noen andre. De ga ikke avslag til drømmejobb i fremtiden. Pust!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Lawyam skrev (21 timer siden): Pust med magen! Hvis du er innkalt på intervju og blir slått på målstreken ligger det vel opp i dagen at du vil få napp på drømmejobb senere og kanskje ganske fort. Da er du jo godt kvalifisert. Andre er også kvalifiserte, du er jo ikke alene om å være flink, så konkurranse må du regne med, men det blir din tur om du ikke gir opp. Ikke kall det et nederlag, kall det heller en skuffelse og ta med deg det du lærte av intervjuprosessen. Skal du ta et avslag som tegn på at du aldri får det til og mister motet og selvtillitt av det kan du bare gi opp. Det var ikke nei til deg du fikk, men akkurat da bare et ja til noen andre. De ga ikke avslag til drømmejobb i fremtiden. Pust! Takk for svar 🙏 Du var fint sagt - «de sa ikke nei til deg, de sa ja til noen andre». Det føles litt bedre når man ser det på den måten. Jeg hørte personen som ringte meg var preget av å gi meg denne beskjeden. Hun hørtes oppriktig fortvila ut over å videreformidle at jeg ikke fikk jobben. Hun visste at jeg hadd enormt lyst på den, og jeg kjenner mange ansatte bedriften. Jeg følte meg hjemme da jeg gikk inn dørene der, og jeg kjenner fortsatt at det er bittert. Jeg føler jeg blir dratt mot den jobben og den arbeidsplassen. Jeg skal absolutt ikke gi opp, men jeg må bytte fra den jobben jeg er i nå. Da blir det til en annen jobb ((jeg er utdannet i), som jeg nesten ble utbrent i for tre år siden. Har ikke noe valg. Må få opp lønna, og ikke minst trives jeg faktisk bedre med den jobben, enn den jeg ha nå. Faktisk. Men, skulle gjerne visst om drømmejobben vil dukke opp? Ser du det, eller bare motiverer du meg til å ikke gi opp? Takk for svar 🌸 Anonymkode: d8439...665
Gjest Lawyam Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Hva tror du skjer mtp drømmejobb hvis du gir opp da? Tror du det hjelper deg at jeg sier den er der, hvis du ikke gjør din del, men setter deg på rumpen før du kommer dit og går glipp av noe du kunne fått, men som du på et vis gav bort til noen av dem som ikke gav opp. Den vil alltid være der, men det blir noen andre som stikker av med den om du gir opp. De som tilbyr jobb venter ikke med å tilby jobb til noen andre fordi de venter på din søknad, vet du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå