Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #121 Skrevet 13. desember 2005 Mulig jeg er helt på jordet, men er det ikke en grense for hvor mange aborter en kvinne kan ta i løpet av livet?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #122 Skrevet 13. desember 2005 Mhm. Jeg rynker og på nesen når jeg hører om kvinner som tar abort for 6-7 gang, men jeg er alikevel for selvbestemt abort. Et forbud kommer sannsynligvis til å føre til flere "strikkepinneaborter" som foregår i det skjulte. ← Det tror jeg faktisk ikke- Strikkpinneabortene foregikk i en tid da det ikke var tilgang på prevansjon som vi har i dag. Vi har jo både kondomer ( fås kjøpt overalt) og ikek minst dagen derpå piller uten resept. Har man vært "uheldig" så kan man i de fleste tilfeller unngå å havne på smellen. Nei det er ikke grenser for hvor mange aborter man kan ha. Det er vel en medisinsk grense som på en måte utelukker flere svangerskap da alle abortene til slutt har tæret sånn på livmorsslimhinnen at eventuelle egg ikke finner feste.
Iceglow Skrevet 13. desember 2005 #123 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Mulig jeg er helt på jordet, men er det ikke en grense for hvor mange aborter en kvinne kan ta i løpet av livet? ← Fysisk eller lovmessig? Fysisk sett er det varierende alt etter hvilken lege du spør. Enkelte leger hevder at gjentatte utskrapninger (deriblant provoserte aborter) vil kunne skade livmorslimhinnen og dermed gjøre henne mer utsatt for spontanaborter senere. I sjeldne tilfeller kan trolig en være nok til å forårsake såpass skade på livmorslimhinnen at senere svangerskap er usannsynlig at ender bra. Men det er tross alt i et mindretall. Etter å ha sett filmen kan jeg egentlig si meg enig i at jeg den teorien kanskje holder vann. Jeg var merkelig nok naiv nok til å tro at det en utskrapning/abort ikke var så “voldsomt” rent fysisk. Lovmessig sett er det ingen grense i Norge, selv om det kanskje burde vært vurdert? Om det hadde vært en grense på en, eller for den slags skyld 3 frie aborter pr kvinne, og deretter enten nemnd, betale selv, eller sterilisering i sammenheng med den 4 aborten tror jeg det kunne dempet de verste klippekortkvinnene. Det ville og gitt en signaleffekt om at det ikke er noe å ta så lett på som enkelte faktisk gjør (men jeg håper ikke at de fleste her er såpass naive at dere tror at INGEN bruker abort i stedet for prevensjon? ja, de er sikkert i mindretall, men at de ikke finnes nekter jeg å tro). Endret 13. desember 2005 av Iceglow
Gjest Melk Skrevet 13. desember 2005 #125 Skrevet 13. desember 2005 Tror dere virkelig det er SÅ mange kvinner som bevisst benytter abort som prevensjon og har over 3-4 stk i løpet av et liv???
gaja Skrevet 13. desember 2005 #126 Skrevet 13. desember 2005 abort har vært mye brukt som prevansjonsmiddel i tidl Sovjet, og det er en av grunnene til at mange kvinner der er sterile i dag. De som er abortmotstandere; hvordan forklarer de at aborttalla i norge går ned? vi har fri og gratis abort... i dag kan jo også mange slippe unna med å bare ta en pille... hvis logikken er at jo vanskeligere det er å ta abort, jo færre kommer til å gjøre det, da må det jo virke omvendt også; jo lettere det er å ta abort, jo flere tar det? Hvorfor ser det ikke slik ut på statistikken??? så klart vi gjøre mest mulig for å få aborttallene ned, men løsningen er ikke forbud! Det vil bare ramme de som virkelig er ofrene. Løsningen er billigere (gjerne gratis) prevansjonsmidler (særlig kondomer, men også p-piller), og mer hjelp til å få vite alternativene. En del unge som tar abort gjør det pga den økonomiske situasjonen. det er jo ikke så rart med den holdninga som finnes på sosialkontorene og hos trygdeetaten. hvis man vil hindre disse unge i å "drepe ufødte liv" må man jo legge det til rette for de unge mødrene! Slike argumenter hører man aldri fra abortmotstanderne; de vil helst kline blod i trynet på oss og kalle oss mordere hele gjengen. Hva med å gjøre noe konstruktivt i stedenfor? hjelpe istedenfor å straffe?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #127 Skrevet 13. desember 2005 hvis man ser på alt det andre som bibelfundamentalisten Nessa står for så har han ikke særlig påvirkningskraft Nessa er en type bibelfundamentalist som deler det meste av de standpunkt som div kristne mørkemenn er kjent for
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #128 Skrevet 13. desember 2005 Synes det er en god indikasjon når enkelte både har tatt abort 2 og 3 ganger. Sånne eksempler finnes det flere av. Mora til vennina mi er jormor og hun sier det er mange eksempler på at det er flere gjengangere i systemet. Hvorfor ikke tvinge disse til å ta ansvar for sine handlinger da ? Og om de vil ta abort , så la de i det minste betale hva det koster ! Et paradoks er at prevansjon koster penger , men abort er gratis ← Av de 13000 som tar abort i året, lurer jeg på hvor mange som har vært innom flere ganger... Dette fant jeg på linken som var satt inn i et tidligere innlegg: Claim: The 12-week fetus experiences pain. Facts: At this stage of the pregnancy, the brain and nervous system are still in a very early stage of development. The beginnings of the brain stem, which includes a rudimentary thalamus and spinal cord, is being formed. Most brain cells are not developed. Without a cerebral cortex (gray matter covering the brain), pain impulses cannot be received or perceived. Additionally, experts find that newborns at 26–27 weeks' gestation (24–25 weeks' fetal age) who survive have significantly less response to pain than do full term newborns. Dette synes jeg personlig har veldig mye å si for hvordan man kan se på abortspørsmålet. De er ikke barn ennå på dette stadiet, men har potensiale til å bli det. Når alt kommer til alt, og selv om det høres jævlig ut, så er de fremdeles celleklumper, men de har begynt å ligne mennesker. At et par som har mistet sitt ufødte barn ikke ser det på den måten har ingen ting med saken å gjøre. Det er en helt annen sak. Det står mye vettugt og opplysende på den siden - dere bør ta en titt.
Gjest Pecado Skrevet 13. desember 2005 #129 Skrevet 13. desember 2005 Nå har jeg sett filmen og den var jo bare skikkelig dårlig. Tror nok det er ganske så mange andre måter å lage en slik film på dersom man faktisk vil vise hvordan en abort foregår. Jeg er for fri abort. Og det selv om jeg selv har sett min døde lille baby som var ca like stor som disse. Den døde i magen min og jeg måtte "føde". Det var en liten baby. Helt sant. men dette er faktisk noe av grunnen til at jeg er for fri abort. Jeg ønsker ikke barn å få en oppvekst som ikkebestår av kjærlige foreldre. Å leve med en mor som ikke ønsker barnet, en far som ikke deltar osv. Det er mange grunner til at man velger abort. Noen er rent egoistiske, andre har dypere grunn. Men viljen til å få et barn mangler, og dette ønsker jeg ikke å utsette små mennesker for. Jeg er så kald at jeg tror nok at disse små har en del sanser, men når man er død så er man død. Da er det ingen smerter, ingen savn etter et liv man ikke fikk, det er ingenting. Ikke noe mer en før man var. Man kan ikke ta fra noen noe de ikke har hatt. Hvordan skal forteret kunne savne noe den ikke har opplevd? Klart det er ille å se på at en arm er løs, at fosterer mangler en for. men jeg tror personlig at dette er værre for oss som lever å se, enn det er for den som er død. For er du død, så er du død. Kynisk. Ja.
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #130 Skrevet 13. desember 2005 Nå ville jeg ha sørget for at jeg aldri kom i en situasjon hvor jeg llå med en voldelig mann, og langt mindre risikere å bli på smellen med han. Hva med å ta ansvar for sine egen valg her i livet? Hun må da være dame nok til å heller leve alene eller må hun på død å liv ha en mann uansett hvor udugelig de måtte være ? Jeg syns du som vennine burde foreslå at hun burde sterilisere seg, når det er som du sier at hun knapt ikke kan ta vare på de barna hun allerede har, og ikke minst kutte ut menn for en periode. . Det ville være det mest fornuftige å gjøre, så slipper hun både flere uønskete svangerskap og viktigere å utsette barna hun allerede har for udugelige stefedre. ← Det finnes jamen nok av oppegående, sterke og intelligente kvinner som havner i forhold med psykopatiske menn. Det kunne ha skjedd deg også. Tro det eller ei. Bare for å spore av bitte lite grann.
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #131 Skrevet 13. desember 2005 Jeg har ikke sett hele filmen, men må bare spørre.. Filmes det hele tiden fra den vinkelen?
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2005 #132 Skrevet 13. desember 2005 Ja, det gjør vel det om jeg ikke husker feil..
Gjest Pecado Skrevet 13. desember 2005 #133 Skrevet 13. desember 2005 Nei. Først filmer de opp i livmoren på hun damen. Og etterpå filmer de foster. Dersom vi har sett samme film.
Gjest 2324 Skrevet 13. desember 2005 #134 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Har bare sett litt av den som er inne på abort.no jeg.. Begynner ihvertfall med å filme rett hjem.. Vil ikke se mer, fikk vondt i magen bare av musikken. Og føler dessuten av jeg ikke trenger å se det, for å ha en mening om det! Endret 13. desember 2005 av Milah
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #135 Skrevet 13. desember 2005 Det finnes jamen nok av oppegående, sterke og intelligente kvinner som havner i forhold med psykopatiske menn. Det kunne ha skjedd deg også. Tro det eller ei. Bare for å spore av bitte lite grann. ← Vel nå har jeg levd i 36 år og har ikke vært i nærhten av å ha et forhold til psykopatiske menn i hele mitt voksne liv. Om jeg skulle være så uheldig å treffe på en så kan du banne på at jeg ikke kommer til å ha noen som helst ambisjoner om prøve å omvende drittsekken, eller la meg bli en menneskelig punchingball alt ettersom.
Gjest Turi Skrevet 13. desember 2005 #136 Skrevet 13. desember 2005 Første del er av selve aborten - dvs. damen. Andre del er leking med det døde fosterets kroppsdeler for å vise hvor store de er etc.
Gjest Turi Skrevet 13. desember 2005 #137 Skrevet 13. desember 2005 Vel nå har jeg levd i 36 år og har ikke vært i nærhten av å ha et forhold til psykopatiske menn i hele mitt voksne liv. Om jeg skulle være så uheldig å treffe på en så kan du banne på at jeg ikke kommer til å ha noen som helst ambisjoner om prøve å omvende drittsekken, eller la meg bli en menneskelig punchingball alt ettersom. ← De kjennetegnes gjerne av at de ikke er så enkle å spotte og av at du er rimelig surret inn i garnet før de gir seg til kjenne. Man skal aldri si aldri, og man skal ikke dømme andre uten å ha vært i situasjonen. Det er enkelt å snakke når man ikke har erfart. Men det er IKKE NOE FEIL i å ha en holdning og forsøke å etterleve den
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #138 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Vel nå har jeg levd i 36 år og har ikke vært i nærhten av å ha et forhold til psykopatiske menn i hele mitt voksne liv. Om jeg skulle være så uheldig å treffe på en så kan du banne på at jeg ikke kommer til å ha noen som helst ambisjoner om prøve å omvende drittsekken, eller la meg bli en menneskelig punchingball alt ettersom. ← Men hva om den hyggelige, koselige og snille mannen du traff viste seg å ha en mørk, dyster side? Eller rettere sagt, det viste seg bare gradvis. Små glimt, et blikk eller en kommentar når han var veldig trøtt eller full. Men han var jo ellers bare snill og god, likt av alle og omsorgsfull mot deg og dine. Ingen skjønner hva du prater rom hvis du sier at han har kalt deg noe stygt, det kan da ikke stemme. Eller han mente det selvsagt ikke. For det er ofte sånn det begynner, og disse sidene trenger ikke vise seg før man er gift, har barn og huslån. Verden er ikke sort/hvit. Og ingen ønsker å gå inn i et voldelig forhold. Endret 13. desember 2005 av Violetta
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #139 Skrevet 13. desember 2005 De kjennetegnes gjerne av at de ikke er så enkle å spotte og av at du er rimelig surret inn i garnet før de gir seg til kjenne. Man skal aldri si aldri, og man skal ikke dømme andre uten å ha vært i situasjonen. Det er enkelt å snakke når man ikke har erfart. Men det er IKKE NOE FEIL i å ha en holdning og forsøke å etterleve den ← jeg kan faktisk dømme da jeg har vokst opp med en mor som har gått i baret 2 ganger. Så jeg kjenner det fra innsiden. Det er lett å komme med unnskyldninger og bortforklaringer på hvorfor man finner seg i å bli behandlet som dritt av en mann. Greit så lenge man er enslig, men når det er unger inn i bildet ja da burde man tenke på dem først. Og i mange tilfeller er det en stefar det er snakk om. De vil uansett ikke har noe rettigheter til barna ( da gjelder heller ikke argumentet at han kan prøve å overta omsorgen for barna som brekkmiddel)
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #140 Skrevet 13. desember 2005 Men hva om den hyggelige, koselige og snille mannen du traff viste seg å ha en mørk, dyster side? Eller rettere sagt, det viste seg bare gradvis. Små glimt, et blikk eller en kommentar når han var veldig trøtt eller full. Men han var jo ellers bare snill og god, likt av alle og omsorgsfull mot deg og dine. Ingen skjønner hva du prater rom hvis du sier at han har kalt deg noe stygt, det kan da ikke stemme. Eller han mente det selvsagt ikke. For det er ofte sånn det begynner, og disse sidene trenger ikke vise seg før man er gift, har barn og huslån. Verden er ikke sort/hvit. Og ingen ønsker å gå inn i et voldelig forhold. ← Greit nok. Men det forklarer ikke hvorfor noen velger å bli i et sånt destruktiv forhold når sannheten først er kommet for dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå