Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg syns ikke inngrepet var provoserende jeg. Jeg reagerte ikke på kvinnens smerter, de er selvvalgte. Jeg reagerte på bildene av fosteret etterpå, på "lekingen" med kroppsdeler og på manglende respekt for fosteret.

Nei, jeg gjør ikke det.

Tviler på at norske leger, leker med det aborterte fosteret etter aborten! Og hvis de skulle finne på å gjøre det, er jo ikke det kvinnens skyld, det må jo legene selv ta ansvaret for!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippopotamus
Skrevet
Det er mulig å lage lovverket slik at man ikke får lov til å utføre det i utlandet. Omskjæring av jenter er et slikt eksempel. Det er ikke bare å ta en "ferie" til Somalia.

Dessuten blir da abort en mulighet kun for de med god økonomi.

Skrevet

Jeg er definitivt MOT abort!!

Jeg syns den filmen var helt jævlig..

Skrevet
Jeg er definitivt MOT abort!!

Jeg syns den filmen var helt jævlig..

Hadde vært interessant med litt mer begrunnelse for standpunktet ditt, bla hva du ser som alternativet, hvordan du synes man skal bahandle de som tar abort selv om det hadde vært forbudt, hva du synes om illegal abort osv.

Skrevet

Jeg syns ikke man bør ta abort om det ikke er GODE medisinske grunner for at fostret ikke vil bli levedyktig. DA blir det noe annet!

Syns heller ikke voldtekt er en god nok grunn til å ta abort. Det er fullt mulig å adoptere bort om man absolutt ikke vil ha barnet.

Usikker på hvordan jeg syns de som evt hadde tatt ulovlig abort burde behandles, men jeg mener iallefall at de burde ikke få gå ustraffet.

De har tross alt tatt et liv. De burde da kanskje bli behandlet på lik linje med andre som tar menneskeliv?

Har selv hatt en samboer som prøvde å TRUE og PSYKE meg ned til å ta abort!

Han bestilte til og med time til abort til meg.

Men dro jeg til den timen? NEI!!

Skrevet

Til dere som er for fri abort. ( Noe jeg også i prinsippet er, sjøl om jeg ikke kan tenke meg at jeg ville ha gjort det selv)

Er dere villig til å betale hva abort koster ? Jeg er sikker på at de eksemplene de som er mot abort ( oppegående kvinner som tar abort fordi " det ikke passer akurat nå, men som har planlagt å begynne "prøvinga" om fesk 2 år) Og de som tar abort fordi de bruker det som prevansjonsmetode.

Jeg er sikker på at aborttallene hadde gåttt ned ved en sånn ordning. Og ikke kom med det at det bare blir de rike som da har råd til å ta abort. Er man desperat nok klarer man vel å få tak i de pengene det koster. ( far er sikkert villig til å bidra, da det er billigere enn 18 års bidragsplikt)

Slerntativt kan man ha en ordning som ved bøter der man betaler en prosentvis del av bruttolønna der det svir like mye om du har 1 mill i inntekt som 10000.

Skrevet

Usikker på hvordan jeg syns de som evt hadde tatt ulovlig abort burde behandles, men jeg mener iallefall at de burde ikke få gå ustraffet.

De har tross alt tatt et liv. De burde da kanskje bli behandlet på lik linje med andre som tar menneskeliv?

OK, domstol (noe som vil koste staten ganske mye, mht advokater, politiressurser til etterforskning, fengselsutbygging) og mange år i fengsel?

Konstruktivt.

Skrevet
Ja si det til alle som mister spiren sin tidlig i svangerskapet. Det er jo bare en celleklump. get over  it  :ironi:

Det var du som brukte ordet celleklump, ikke jeg. Og å gå gjennom en spontanabort er ikke noe hyggelig, jeg ville aldri finne på å trøste noen med å fortelle dem at det ikke var blitt noe barn ennå, det vet de jo godt selv, og det er ingen trøst.

Skrevet
Det var du som brukte ordet celleklump, ikke jeg. Og å gå gjennom en spontanabort er ikke noe hyggelig, jeg ville aldri finne på å trøste noen med å fortelle dem at det ikke var blitt noe barn ennå, det vet de jo godt selv, og det er ingen trøst.

"eret er så uutviklet at det ikke kan føle smerte, det er ikke bevisst og har knapt hjerne og indre organer. Det er snakk om noen få centimeter, en kime til et barn, men ikke noe mere."

Hva er forskjellen på det du skrev og en celleklump da?

Skrevet

Alle dere som skal vite bakgrunnen for abort; det har dere ikke noe med, det er en privatsak. Dere skal ikke bestemme over andres kropper.

Hvis man er gravid fordi man har vært sløv, dum, glemsom eller hva som helst, hvorfor skal man tvinges til å bære fram et barn man ikke ønsker? Hvordan i alle dager skal det komme noe godt ut av det for foreldre og barn?

Og hvordan i himmelens navn skal man kunne finne ut om en person bruker abort som prevensjon? Hvis man har blitt gravid etter voldtekt uten at man ønsker å fortelle om det, skal man da bli nektet abort?

Skrevet
Alle dere som skal vite bakgrunnen for abort; det har dere ikke noe med, det er en privatsak. Dere skal ikke bestemme over andres kropper.

Hvis man er gravid fordi man har vært sløv, dum, glemsom eller hva som helst, hvorfor skal man tvinges til å bære fram et barn man ikke ønsker? Hvordan i alle dager skal det komme noe godt ut av det for foreldre og barn?

Og hvordan i himmelens navn skal man kunne finne ut om en person bruker abort som prevensjon? Hvis man har blitt gravid etter voldtekt uten at man ønsker å fortelle om det, skal man da bli nektet abort?

Synes det er en god indikasjon når enkelte både har tatt abort 2 og 3 ganger.

Sånne eksempler finnes det flere av. Mora til vennina mi er jormor og hun sier det er mange eksempler på at det er flere gjengangere i systemet.

Hvorfor ikke tvinge disse til å ta ansvar for sine handlinger da ? Og om de vil ta abort , så la de i det minste betale hva det koster !

Et paradoks er at prevansjon koster penger , men abort er gratis :ironi:

Skrevet
"eret er så uutviklet at det ikke kan føle smerte, det er ikke bevisst og har knapt hjerne og indre organer. Det er snakk om noen få centimeter, en kime til et barn, men ikke noe mere."

Hva er forskjellen  på det du skrev og en celleklump da?

Et foster er et foster, eller i tidlige stadier et embryo, og ikke en celleklump. En celleklump kan jo være hva som helst. Et embryo bærer i seg muligheten til å bli utviklet til et barn.

Skrevet
Synes det er en god  indikasjon  når enkelte både har tatt abort 2 og 3 ganger.

Sånne eksempler finnes det flere av. Mora til vennina mi er jormor og hun sier det er mange eksempler på at det er flere gjengangere i systemet.

Hvorfor  ikke  tvinge disse til å ta  ansvar for sine  handlinger da ? Og om de vil ta  abort , så la de i det minste  betale hva det koster !

Et paradoks er at prevansjon koster penger , men abort er gratis :ironi:

Jeg har en venninne som har vært igjennom flere forhold der hun har blitt mishandla og voldtatt. Hun har tatt abort 3 ganger. Hun har 2 barn. Hun er alenemor og er kanskje litt dum, men hvorfor skulle hun ha blitt tvunget til å ha 3 unger til? Og hadde hun måttet betale hadde det gått ut over de andre ungene hennes, hun hadde antgelig måttet gå på sosialen. Hvor mange ganger vil du straffe ei jente som har blitt uønsket gravid?

Og hva har mora til venninna di med å spekulere i andres grunner til å ta abort?

Skrevet
Jeg har en venninne som har vært igjennom flere forhold der hun har blitt mishandla og voldtatt. Hun har tatt abort 3 ganger. Hun har 2 barn. Hun er alenemor og er kanskje litt dum, men hvorfor skulle hun ha blitt tvunget til å ha 3 unger til? Og hadde hun måttet betale hadde det gått ut over de andre ungene hennes, hun hadde antgelig måttet gå på sosialen. Hvor mange ganger vil du straffe ei jente som har blitt uønsket gravid?

Og hva har mora til venninna di med å spekulere i andres grunner til å ta abort?

I sånne case som den vennina di synes jeg hun burde ha sterilisert seg! Hun er tydligvis ikke i stand til å ta godt vare på de barna hun allerede har når hun til stadighet går inn i forhold hvor hun blir mishandlet og voldtatt. Ligger man med hunder må man regne med at man får lopper!

Skrevet

Så hver gang vennina di har tatt abort har hun blitt voldtatt ?? :overrasket:

hele 3 ganger av menn hun har vært sammen med ?

Jaja.. Enten må hun bli voldtatt på daglig basis eller blir hun kun på smellen når hun blir "voldtatt" ?

Så lenge denne jenta ikke tar konsekvensene av at hun tydligvis blir på tjukken hver gang en mann ser på henne og /eller konstant velger feil typer ja da klarer jeg ikke å ha så mye medlidenhet med henne NÅR HUN IKKE STERILISERER SEG !

Skrevet
Tviler på at norske leger, leker med det aborterte fosteret etter aborten! Og hvis de skulle finne på å gjøre det, er jo ikke det kvinnens skyld, det må jo legene selv ta ansvaret for!

Det mener jeg da heller ikke, håper for Guds skyld ikke det! Det jeg sier er at det var det jeg reagerte på i Nessa sin film, som er laget for å komme med et poeng. Og at jeg syns det er rart at nettopp de som taler "fosterets sak" også leker med døde fostere som om det var - "vil ikke si ordet".

Tror ikke det er så mange her som er for at man skal tvinges til noe som helst. Jeg er tilhenger av bevisste valg.

Om noen velger å ta abort fordi de har vært glemsomme mht. prevensjon, har jeg ikke noen respekt for valget de tar. Det betyr ikke at jeg mener noen andre skal ta valget for dem. Men jeg mener valget er feil, dersom det ikke er andre grunner enn "upraktisk å få barn nå".

Understreker at jeg aldri ville sagt dette til vedkommende, forsøkt å overtale noen til noe som helt. Men det er min personlige oppfatning at det er feil. I dag har vi gode prevensjonsmetoder og tilgang på angrepiller. Hvor sløv dum og glemsom skal man tillate seg å bli om det er verdens undergang å bli gravid?

Det kan man ikke finne ut. Det er heller ikke poenget.

Det må være lov å ha en generell holdning uten at man dermed skal være dommer over mennesker som velger annerledes. Jeg kjenner svært få som har tatt abort, kanskje fordi de ikke snakker om det. Min nærmeste venninne tok det som veldig ung, jeg respekterer henne ikke mindre av den grunn. Men valget hun tok, mener jeg var feil, noe jeg aldri har sagt til henne for det er tøft nok for henne som det er.

Skrevet
Så hver gang vennina  di  har  tatt abort har hun blitt voldtatt  ??  :overrasket:

hele  3  ganger av menn hun  har  vært sammen med ?

Jaja.. Enten må hun  bli voldtatt  på daglig  basis eller blir  hun  kun  på smellen når hun blir "voldtatt" ?

Så lenge denne  jenta  ikke  tar konsekvensene av  at  hun tydligvis  blir  på tjukken  hver  gang en  mann ser  på henne og /eller  konstant velger  feil typer ja  da klarer  jeg  ikke  å  ha  så  mye medlidenhet  med  henne NÅR  HUN  IKKE STERILISERER SEG !

Nei, men hun har vært i situasjoner der hun ikke ville sette barn til verden fordi hun ikke hadde noe godt å tilby dem. Ville du ønsket deg et barn med en voldelig far som du måtte forholde deg til i forhold til samvær etc resten av livet? Når du i utgangspunktet såvidt klarer å ta vare på de barna du har?

At du ikke klarer å ha medlidenhet med andre er ditt problem. Tror du virkelig at alle folk som har hatt en vanskelig oppvekst, velger feil typer, har dårlig utdannelse, dårlig økonomi etc er oppegående nok til å skjønne at de ikke bør få barn og derfor sterilisere seg? Sånn er det dessverre ikke her i verden, og når slike mennesker ønsker å skape litt mindre elendighet for seg selv og sin familie ved å forhindre enda flere uønskede barn syns jeg de skal ha mulighet til det uten å bli møtt med en så utrolig blærete og bedrevitende holdning.

Skrevet

Vel, jeg har nå sett filmen, og må ærlig talt innrømme at jeg ble helt kvalm.

Jeg er for selvbestemt abort inntil 12 svangerskapsuke, den retten må vi kvinner for all del ikke gi slipp på. Fostrene som ble vist i filmen er fra senaborter etter det jeg har hørt.

Det jeg lurer på er, disse kvinnene som ble filmet, har de gitt sitt samtykke til dette, eller har dette foregått uten at de har vist det?

Skrevet
Vel, jeg har nå sett filmen, og må ærlig talt innrømme at jeg ble helt kvalm.

Jeg er for selvbestemt abort inntil 12 svangerskapsuke, den retten må vi kvinner for all del ikke gi slipp på. Fostrene som ble vist i filmen er fra senaborter etter det jeg har hørt.

Dette er feil! De aller fleste fostrene i denne filmen er mellom 8-12 uker gamle, det kan jeg garantere.

Skrevet
Dette er feil! De aller fleste fostrene i denne filmen er mellom 8-12 uker gamle, det kan jeg garantere.

Du har som sagt en professor på området som er helt uenig i det du her sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...