Gjest Turi Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Er det ingen som har sett dagens medieoppslag med Nessas abortfilm på nett, eller er det en regel her inne som sier at man ikke skal snakke om den? Jeg våger meg på, for dette var sterk kost for meg. Slett meg om det er slik det skal være. Jeg har vært redd for å se den i hele dag. Vet jo at det er propaganda, eksperter har fortalt meg at det ikke foregår slik i Norge i dag. Men Fy Faen for en jævlig film! For å ta det først - jeg er tilhenger av fri abort. Jeg er for at kvinner skal bestemme selv. Jeg er personlig IKKE tilhenger av å ta abort annet enn i tilfeller der det er uforsvarlig å bære frem barnet. Det synet er bekreftet etter filmen. En del er skrekkpropaganda, ja. Men en del er jo faktisk sant da, feks. størrelsen på fostrene (som han selvsagt viser fra alle vinkler). Filmen er usmakelig og grusom. De leker med rester av aborter for å demonstrere et poeng, en skremmende og avskyelig latterliggjøring av både fostre og mødrene. Og selv om Nessa mener alle i nærheten av kjønnsmoden alder bør se den, er det helt klart en film man bør ha sterk mage og reflektert hode for å tåle. Jeg tror jeg kommer til å ha mareritt i natt. Uansett hvor usmakelig den er og hvor stor avsky jeg har for produsenten og Nessa og hans ståsted og virkemidler....... Filmen gjorde inntrykk. Jeg er altså fremdeles tilhenger av abortloven og kvinnens rett til å bestemme. Men det skal en spesiell situasjon til før jeg forstår et slikt valg. Endret 12. desember 2005 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Er det ingen som har sett dagens medieoppslag med Nessas abortfilm på nett, eller er det en regel her inne som sier at man ikke skal snakke om den? Jeg våger meg på, for dette var sterk kost for meg. Slett meg om det er slik det skal være. Jeg har vært redd for å se den i hele dag. Vet jo at det er propaganda, eksperter har fortalt meg at det ikke foregår slik i Norge i dag. Men Fy Faen for en jævlig film! For å ta det først - jeg er tilhenger av fri abort. Jeg er for at kvinner skal bestemme selv. Jeg er personlig IKKE tilhenger av å ta abort annet enn i tilfeller der det er uforsvarlig å bære frem barnet. Det synet er bekreftet etter filmen. En del er skrekkpropaganda, ja. Men en del er jo faktisk sant da, feks. størrelsen på fostrene (som han selvsagt viser fra alle vinkler). Filmen er usmakelig og grusom. De leker med rester av aborter for å demonstrere et poeng, en skremmende og avskyelig latterliggjøring av både fostre og mødrene. Og selv om Nessa mener alle i nærheten av kjønnsmoden alder bør se den, er det helt klart en film man bør ha sterk mage og reflektert hode for å tåle. Jeg tror jeg kommer til å ha mareritt i natt. Uansett hvor usmakelig den er og hvor stor avsky jeg har for produsenten og Nessa og hans ståsted og virkemidler....... Filmen gjorde inntrykk. Jeg er altså fremdeles tilhenger av abortloven og kvinnens rett til å bestemme. Men det skal en spesiell situasjon til før jeg forstår et slikt valg. ← jeg for min del orker ikke flere abortdebatter her inne. De som ønsker det kan bare søke på de som har vert. De ligger her på "metervis" jeg orker heller ikke den j...presten som sprer forbannelse over alle kvinner som må ta et valg. han har gjort så mye sykt i sakens anledning...det har ikke hjulpet saken eller han selv. jeg leser ikke hva som står om han og kommer ei heller til å se filmen. Synes hele fyren er syk.
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Nåken som har link til filmen? kunne egentlig tenkt meg å sett den..
Gjest Gjesta Skrevet 12. desember 2005 #6 Skrevet 12. desember 2005 jeg for min del orker ikke flere abortdebatter her inne. De som ønsker det kan bare søke på de som har vert. De ligger her på "metervis" ← Her inne diskuterer man hva man vil, når man vil innenfor forumets regler. Men man er derimot ikke nødt til å lese alle trådene. ____________________________________________________________________ Jeg nekter å se filmen. Jeg vet at abort er grusomt, men jeg synes det er umyndiggjøring og grusomt mot jentene som vurderer abort å forby det. Dessuten er Ludvig Nessa en forskrudd, syk mann som ikke hadde hatt noe liv uten denne saken. Det ultimate argumentet i debatten om å forby abort er at det alltid vil utføres aborter. I land som har forbud, og også her i landet den gangen det var forbudt, gikk mange kvinneliv tapt fordi ukvalifiserte utførte ulovlige aborter med dårlige, uegnede redskaper. Om ikke liv gikk tapt kunne man bli skadet for livet. Dette er prisen man må betale for å forby selvbestemt abort, og den er alt for høy. 1
Gjest Devil's Spawn Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Kanskje ingen har nevnt han og den siste filmen sin fordi filmen hans ikke er verdt å se, og fyren ikke er verdt å nevne?
Iceglow Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 Så gjennom videoen under “Stavanger”, og den ser da rimelig realistisk ut så vidt jeg vet, selv om jeg aldri har sett noe slikt med egne øyne. Eneste som jeg er litt irritert over er at jeg klarer ikke å finne ut hvor langt på vei hun er (er det samme kvinne under hele filmen?). Skal jeg tippe basert på størrelse og utvikling, kanskje rundt 12-14 uke? Altså over det som er helt fritt, men fortsatt innunder grensen som tilsier et det er mer eller mindre en proforma søknad som må innvilges. Det ser ut til at rundt 7-8 minutter ut i filmen går den over til å vise klipp fra andre filmer, selv om jeg ikke kan si det med 100 % sikkerhet. Ser blant annet der er noen amerikanske mynter (tror jeg) som blir brukt til å illustrere størrelse. Men og der ser det ut til at de fleste er rundt 12 uker. Er den spekulativt laget? Sikkert, jeg har ikke høytalere på PC-en, så jeg fikk ikke den effekten, noe som sikkert er like greit. Men den var egentlig interessant, selv om den er sterk, og til tider kvalmende. Personlig ser jeg ingen grunn til å holde tilbake slik informasjon, selv om jeg gjerne hadde sett det var litt mer informasjon rundt filmen. (Mulig det er tale i den, det kan jeg dessverre ikke utale meg om pga at jeg som sagt kun har bilde, og ikke lyd på denne PC-en)
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 Her inne diskuterer man hva man vil, når man vil innenfor forumets regler. Men man er derimot ikke nødt til å lese alle trådene. ____________________________________________________________________ Jeg nekter å se filmen. Jeg vet at abort er grusomt, men jeg synes det er umyndiggjøring og grusomt mot jentene som vurderer abort å forby det. Dessuten er Ludvig Nessa en forskrudd, syk mann som ikke hadde hatt noe liv uten denne saken. Det ultimate argumentet i debatten om å forby abort er at det alltid vil utføres aborter. I land som har forbud, og også her i landet den gangen det var forbudt, gikk mange kvinneliv tapt fordi ukvalifiserte utførte ulovlige aborter med dårlige, uegnede redskaper. Om ikke liv gikk tapt kunne man bli skadet for livet. Dette er prisen man må betale for å forby selvbestemt abort, og den er alt for høy. ← Slutt å bry deg med alt og alle. jeg skulle ha skrevet: At jeg orker ikke delta i flere abortdebatter,men jeg skrev feil gitt. Jeg skrev: e orker ikke flere abortdebatter... Så kom "vaktmesteren" nidleste....vet du at det er mange som er lei dette her inne?
jordbær Skrevet 12. desember 2005 #10 Skrevet 12. desember 2005 Vil bare si at en lege snakket om fostere på størrelse med senaborter i norge (altså etter uke 12)
Gjest 2324 Skrevet 12. desember 2005 #11 Skrevet 12. desember 2005 Kanskje ingen har nevnt han og den siste filmen sin fordi filmen hans ikke er verdt å se, og fyren ikke er verdt å nevne? ← Greier meg uten propaganda!
liv Skrevet 12. desember 2005 #12 Skrevet 12. desember 2005 Så filmen nå, og den var da ikke så ille. Hadde vært mye mer virksomt uten all den klippingen spør du meg. Vise en abort fra start til slutt i stede for å klippe sammen en 5-6 aborter. Ikke det at jeg er for noe av det Nessa står for altså.
Gjest Melk Skrevet 12. desember 2005 #13 Skrevet 12. desember 2005 Gidder ikke se den. Mitt abortsyn er tuftet på sterkere grunner enn det synlige for øyet. Forøvrig viser de senaborter, ikke aborter før uke 12. Om han vil påvirke abortdebatten i NORGE, synes jeg han kan holde seg til NORSKE fakta.
Gjest Huldali Skrevet 12. desember 2005 #14 Skrevet 12. desember 2005 Hvordan kan mennesker som han få vandre fritt rundt i samfunnet og si og gjøre slike ting? For han skulle ikke ytringsfriheten gjelde. Han har vel vært fengslet en gang, men noen burde jo sperre han inne igjen, lenger denne gangen. Det er helt greit at han er i mot abort, men måten han viser dette på er helt grusom.
Gjest Bellatrix Skrevet 12. desember 2005 #15 Skrevet 12. desember 2005 At han er motstander av abort er greit nok, men virkemidlene hans er forkastelige. Han viser ikke respekt for andre mennesker i det hele tatt ved å holde på sånn.
Gjest den undrende Skrevet 12. desember 2005 #16 Skrevet 12. desember 2005 Forstår ikke hva som er så provoserende med et abortinngrep? I alle fall hvis ikke man synes at abort er greit. Kan forstå at folk som er er mot abort ville har reagert...
Gjest Melk Skrevet 12. desember 2005 #17 Skrevet 12. desember 2005 Hvordan kan mennesker som han få vandre fritt rundt i samfunnet og si og gjøre slike ting? For han skulle ikke ytringsfriheten gjelde. ← Det er nettopp for at man skal kunne ytre seg om ting andre ikke vil høre om, at vi faktisk har ytringsfriehten. Jeg synes han er motbydelig, men legge ut filmer må han gjerne for min del.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #18 Skrevet 12. desember 2005 Gidder ikke se den. Mitt abortsyn er tuftet på sterkere grunner enn det synlige for øyet. Forøvrig viser de senaborter, ikke aborter før uke 12. Om han vil påvirke abortdebatten i NORGE, synes jeg han kan holde seg til NORSKE fakta. ← Har du vært med på en abort? De utføres faktisk meget likt som det vises på filmen. Jeg har selv vært med på kirurgiske aborter, og kjenner meg veldig igjen i filmen. Eneste forskjellen er at det som regel bruket et sug (en liten "støvsuger") til å suge ut fosteret fra livmoren. Det kan jeg love dere ikke var et noe særlig vakrere syn enn denne filmen. Jeg synes alle som er for abort burde tørre å se denne filmen, de bør vite hva de sier ja til. Forøvrig synes jeg filmen var helt ok, bortsett fra at jeg ikke likte "lekingen" med kroppsdelene mot slutten. Synes akkurat det var en uverdig måte å behandle de døde barna på. De fleste fosterene på filmen blir abortert fra uke 8-12, utfra det sammenligningsgrunnlaget jeg har.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #19 Skrevet 12. desember 2005 Trodde ikke jeg var så pinglete jeg, men jeg orket ikke se mer etter at de satte sprøyte på dama... og da hadde det jo ikke begynt engang. Egentlig fikk jeg nok ved åpningsscenen der legen går inn med to fingre og kjenner på livmoren. Så da tenkte jeg det ikke var vits i så selve inngrepet. Ellers er jeg for friheten til å velge selv.
Gjest Gjesta Skrevet 12. desember 2005 #20 Skrevet 12. desember 2005 Jeg synes alle som er for abort burde tørre å se denne filmen, de bør vite hva de sier ja til. ← Men hva er alternativet? Å forby selvbestemt abort? Tror du virkelig at ulovlig utførte aborter ser noe bedre ut på film? For man kommer aldri til å unngå at det utføres aborter. Heller fri abort enn et utall illegalt utførte aborter med uante konsekvenser, der kvinnene ikke tør gå til lege når de blir skadet en gang, i frykt for å bli anmeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå