Gå til innhold

Vanlig å ha magevondt i 3 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Barnet mitt har vært syk siden mandag. Startet med feber og hoste. De 3 siste dagene er dette borte, erstattet med magevondt og oppkast og masse greier fra øynene. På kantene av øya er det rødt og det kommer masse puss. Har ikke appetitt. 

Han har vært syk før men aldri slik. Ko.mer seg som regel etter 2-3dager. Denne gangen er det masse symptomer. Og de virker vedvarende. Med magesmertene i 3 dager og øya virker betent. Jeg finner ingen barnesykdommer som stemmer med dette.

Han er 6 år og er som regel frisk som en fisk.

Anonymkode: 5436e...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta med barnet til legen. Ring legevakt og forhør deg der. 

• Liker 1
Skrevet

Korona. Ring legen og be om en sjekk. Vask øyene med saltvann.

Anonymkode: 1a556...b13

Skrevet

Hadde magesmerter i tre dager når jeg hadde korona nå

Anonymkode: a11d2...0c8

Skrevet

Han har ikke covid. Testet negativt 

Skrevet

Han fortjener fagkunnskap. Så send en melding til fastlegen e-konsultasjon, ring legekontoret i morgen eller ring legevakten for å forhøre. Mulig han har fått bakterier smittet fra munn/avføring til øye og trenger salve for det. Og det med mage aner jeg ikke. Jeg er ikke helsepersonell😅

Skrevet

Øyebetennelse og omgangssyke? 🤔 Synes ikke noe av det høres spesielt unormalt ut. Er veldig mange som er syke for tiden. Mange av oss, og barn spesielt, har svekket immunforsvar grunnet 2 år med restriksjoner og nedstengning. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har ikke covid. Testet negativt 

Testene slår ikke alltid skikkelig ut lengre no med alle de muterte virusene. Må nesten treffe på riktig dag etter flere dager med sykdom! Vi har prøvd 4 av oss..

Anonymkode: 7e0d7...5a5

• Liker 1
Skrevet

Har man vært syk og ikke orket å spise mye så får man lett magevondt og blir kvalm når man skal begynne å spise vanlig igjen. Både datteren på 12 og jeg som voksen begynte med høy feber og så hoste og vi sliter med maten nå, kvalme etter at vi har spist litt. Ekstra sensitive for melkeprodukter. Begge to er normalvektige uten tidligere spiseforstyrrelser.

Øyeproblemene kommer lett av dårlig hygiene når man er syk.

Anonymkode: 40684...ece

Skrevet
Møysa skrev (27 minutter siden):

Han fortjener fagkunnskap. Så send en melding til fastlegen e-konsultasjon, ring legekontoret i morgen eller ring legevakten for å forhøre. Mulig han har fått bakterier smittet fra munn/avføring til øye og trenger salve for det. Og det med mage aner jeg ikke. Jeg er ikke helsepersonell😅

Ingen vits i å verken sende e-konsultasjon eller ringe i morgen. Det er helg.

Som det er nevnt over, er det mye mageproblemer som følger høstens covidvarianter. Og heller ikke uvanlig å få øyekatarr etter å være forkjølet/ha influensa/covid.

Veldig lite å gjøre enn å ta paracet og ibux (om magen takler sistnevnte), hvile, drikke og vaske øyne med saltvann. 

Anonymkode: a7e24...178

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen vits i å verken sende e-konsultasjon eller ringe i morgen. Det er helg.

Anonymkode: a7e24...178

Haha, bra det er flere som følger med😆 Glemte visst at det var fredag når jeg skrev kommentaren istad😅

Skrevet

Jeg syns også det høre ut som en kombinasjon av flere infeksjoner. Det er så masse som går nå. Vi har både omgangssyke, forkjølelse med feber og øyebetennelse i hus her denne uken. Datteren min hadde også en rar mageinfeksjon, med feber sterke magesmerter, for noen uker siden. Da ble jeg bekymret, og ringte legevakt, som ikke var bekymret. 

Anonymkode: 3452e...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...