Gå til innhold

Andregangs gravid - har lege/jordmor «inside information»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann var jeg undervektig og la lite på meg i svangerskapet. Denne gangen er jeg helt normalvektig, men jeg lurer på om jordmor har lest noe journal etc. fra forrige svangerskap/fødsel, for hun er så opptatt av å følge med på vekten min (som for øvrig øker fint denne gangen). Har hun tilgang til informasjon som tilsier at jeg bør ha ekstra oppfølging? Synes det er rart at hun henger seg sånn opp i det. Maser om matinntaket mitt og styrer på… har de noe «inside information»?

Anonymkode: 46cd0...0dd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det, med mindre du har bytter kommune/helsestasjon siden sist. Jordmora mi har i alle fall full tilgang til både journalen fra sist og epikrisen min fra sykehuset. Betryggende, siden jeg hadde en del komplikasjoner i forrige svangerskap. :) 

Anonymkode: 57c14...ed2

• Liker 1
Skrevet

Om du synes det er ubehagelig ville jeg enten byttet jordmor- eller fortalt henne at du misliker det - og at det er unødvendig når alt er ok. 

Anonymkode: 55989...c35

• Liker 1
Skrevet

Du kan lese journalen din selv og se hva det står.

Skrevet

Kan du ikke bare konstantere at kostholdet ditt er slik du vil ha det og at du ønsker å bruke disse jordmor timene på å følge barnets helse.

Anonymkode: 47b21...7eb

• Liker 1
Skrevet

Ja de har inside information, eller journal som det også heter...

Anonymkode: b7c20...06c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...