AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 og da er dere ikke ensomme, for Jesus er der med dere. Hva tenker dere om et slikt utsagn? Jeg syns det er idiotisk å si noe sånt. Anonymkode: ce550...6a5
orkide1 Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Det er spesielt dumt å si til noen som ikke tror på spøkelser. 1
Gjest Lawyam Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Jeg syntes at det var en god tanke og til trøst for de som tror. De vet Han er der, spesielt hos de som inviterer Han inn og innlemmer han dit. De som ikke bryr seg om Han vil ikke tenke på Han eller gi Han plass resten av året heller. Vi har Han hos oss når vi leser Bibelen, ber og tenker på Han. Hvis vi ikke gjør det står Han utenfor og banker og du vil ikke ha Han inn? Han tvinger seg ikke på deg, du skal la Ham slippe til og når du gjør det blir Han klarere og klarere etterhvert som du blir kjent med Han. Spøkelset er i en annen kategori. De er døde og kommer helt ubedt og skaper kulde og angst. Leser du i Bibelen finner du ro, les en spøkelseshistorie får du spenning og angst
always Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): og da er dere ikke ensomme, for Jesus er der med dere. Hva tenker dere om et slikt utsagn? Jeg syns det er idiotisk å si noe sånt. Anonymkode: ce550...6a5 Jeg er enig, syns det er fullstendig koko å si noe sånt... særlig om man sier det til noen som ikke tror på denne fiktive karakteren i denne eldgamle boka... 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 Jeg blir litt sur. Jeg kan ikke spise middag eller se "3 nøtter til Aksepott" med Jesus så da kan det være det samme. Anonymkode: 5b65e...720 1
always Skrevet 16. desember 2022 #6 Skrevet 16. desember 2022 Lawyam skrev (27 minutter siden): Spøkelset er i en annen kategori. De er døde og kommer helt ubedt og skaper kulde og angst. Leser du i Bibelen finner du ro, les en spøkelseshistorie får du spenning og angst Merkelig påstand. Som barn, benyttet jeg gjerne bibelen i stedet for eventyrbøker. Det var minst like spennende og angstfullt som eventyrbøker og spøkelseshistorier... Fant ikke ro i det hele tatt av å lese denne skumle boka... Og om du ikke har fått det med deg, så er Jesus også dau, han har vært det i sånn 2000 år cirka, så han er i høyeste grad et spøkelse, og kommer også ubedt om han av en eller annen merkelig grunn skulle ha dukket opp nå... 3
Jdz Skrevet 16. desember 2022 #7 Skrevet 16. desember 2022 Mja. Har ikke sett han enda, men så er det jo ikke en gang fjerde søndag advent. Det som er mest irriterende at jeg ikke helt vet når han kommer. Julaften? Juledagen? Blir han bare kvelden eller skal han bli flere dager? Kommer han alene eller med venner? Butikkene og Vinmonopolet er jo stengt noen dager og det er jo innmari vanskelig å vite hvor mye man skal handle inn når man ikke vet om han kommer i det hele tatt, og om han kommer med disipler, Gud og den hellige ånd på slep. På den andre siden kan han jo gjøre vann til vin og mette tusener med litt brød og fisk, og det er jo kjekt om det blir et stort lag. Jeg gidder ikke å få forhåpninger, men dukker han opp er han hjertelig velkommen.
Gjest Lawyam Skrevet 16. desember 2022 #8 Skrevet 16. desember 2022 always skrev (28 minutter siden): Merkelig påstand. Som barn, benyttet jeg gjerne bibelen i stedet for eventyrbøker. Det var minst like spennende og angstfullt som eventyrbøker og spøkelseshistorier... Fant ikke ro i det hele tatt av å lese denne skumle boka... Og om du ikke har fått det med deg, så er Jesus også dau, han har vært det i sånn 2000 år cirka, så han er i høyeste grad et spøkelse, og kommer også ubedt om han av en eller annen merkelig grunn skulle ha dukket opp nå... Han stod opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9 Skrevet 16. desember 2022 Det ække lett å ta det rolig Det ække lett å ta det kaldt Når verden faller sammen Rundt forbi og over alt Å Jesus Anonymkode: d1862...1a2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): og da er dere ikke ensomme, for Jesus er der med dere. Hva tenker dere om et slikt utsagn? Jeg syns det er idiotisk å si noe sånt. Anonymkode: ce550...6a5 Provoserende, rett og slett Anonymkode: 50f71...300 3
bettsa Skrevet 16. desember 2022 #11 Skrevet 16. desember 2022 Idiotisk å si. Når man er ensom og vil være sammen med noen så hjelper det ikke å høre noe sånt tull. 4
always Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 (endret) Lawyam skrev (1 time siden): Han stod opp igjen. Åja, et 2000 år gammelt levende spøkelse da altså 🤣 Endret 16. desember 2022 av always
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 orkide1 skrev (4 timer siden): Det er spesielt dumt å si til noen som ikke tror på spøkelser. Tenker omvendt. Liker best tanken på at jeg er alene når jeg er alene, vil ikke ha noe Jesus spøkelse eller annet spøkelse her .. Anonymkode: a1bf2...927
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #14 Skrevet 16. desember 2022 Lawyam skrev (1 time siden): Jeg syntes at det var en god tanke og til trøst for de som tror. De vet Han er der, spesielt hos de som inviterer Han inn og innlemmer han dit. De som ikke bryr seg om Han vil ikke tenke på Han eller gi Han plass resten av året heller. Vi har Han hos oss når vi leser Bibelen, ber og tenker på Han. Hvis vi ikke gjør det står Han utenfor og banker og du vil ikke ha Han inn? Han tvinger seg ikke på deg, du skal la Ham slippe til og når du gjør det blir Han klarere og klarere etterhvert som du blir kjent med Han. Spøkelset er i en annen kategori. De er døde og kommer helt ubedt og skaper kulde og angst. Leser du i Bibelen finner du ro, les en spøkelseshistorie får du spenning og angst Ja, Bibelen er så kooooselig 😅 huff, er jo bare terror Anonymkode: a1bf2...927 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 Hvis Jesus og Gud hadde fantes, burde vi ikke sett noe til dem da? Fått noen tegn liksom? Anonymkode: b74ef...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis Jesus og Gud hadde fantes, burde vi ikke sett noe til dem da? Fått noen tegn liksom? Anonymkode: b74ef...a7e Det er jo folk som får tegn hele tiden da. Kjenner en som stadig hører fra dem, hun er mer innlagt enn hun er hjemme riktignok, men hun er strålende fornøyd med alle samtalene med Jesus hun. Anonymkode: a1bf2...927 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #18 Skrevet 17. desember 2022 Jeg synes det er en fin ting og si. Jesus er allmektig. Anonymkode: 05646...51a 1
Capitan Fracassa Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg synes det er en fin ting og si. Jesus er allmektig. Anonymkode: 05646...51a Allmektig vet jeg ikke, men verdens beste i gjemsel - det er ingen som har sett spor av han på 2000 år! Jeg foretrekker selskap i jula (og ellers) av noen som faktisk viser seg. Endret 18. desember 2022 av Capitan Fracassa 2
orkide1 Skrevet 18. desember 2022 #20 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 23.05): Tenker omvendt. Liker best tanken på at jeg er alene når jeg er alene, vil ikke ha noe Jesus spøkelse eller annet spøkelse her .. Anonymkode: a1bf2...927 Tror ikke du tok poenget mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå