Thomasine Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Har i det siste vært på 4 forskjellige storsentre i Oslo og omegn. Sentrene er fulle av mennesker og bankkort/kredittkort går varme. Spesielt at «hele» Norge klager på store utgifter over hele fjøla ( høye renter, økte matpriser, drivstoff, strøm), likevel shoppes det for fullt…og litt til? Alle - selv barn forstår at man bør moderere seg - spesielt i år når de blir forklart hva som koster i dagens samfunn. Vil vi se en økning av tragiske hendelser (skilsmisser, konkurser, selvmord) på nyåret? 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Det er da ikke nødvendigvis de samme som klager på dårlig råd som du ser på kjøpesentrene. Men selv de fattige må handle. Veldig mange i Norge har fortsatt god råd, og skal handle inn til jul. Er vel ikke akkurat merkelig at man ser folk på butikken. Anonymkode: 5ef4b...c78 23 5
anon01 Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 De fleste er opptatt av å opprettholde en fasade... Derfor. Det er nitrist, men sånn er samfunnet bygd opp. Vi skal kjøpe ting vi strengt tatt ikke trenger å kjøpe, fordi skammen er større av å si "sorry, det har jeg ikke råd til" 7
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 Er det de samme som klager og som lar kortene gå "varme"? Jeg kan godt gå på kjøpesenter å handle så kortet går "varmt", men jeg har råd til det.
Sofakona Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 Du fikk rundt og spurte folk om de var fattige? Og de som klager på økonomi? Det er da forsatt folk som har råd...men det er mange som er fattige...og tro det eller ei...fattige kan handle litt de å... 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #6 Skrevet 16. desember 2022 Jeg har ikke dårlig råd. Så bruker penger som før. Skal jeg moderere meg fordi andre har det trangere? Mange som meg også. Anonymkode: 33c31...1c9 13 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #7 Skrevet 16. desember 2022 8 minutter siden, Sofakona said: Du fikk rundt og spurte folk om de var fattige? Og de som klager på økonomi? Sikkert om det var kreditt eller debet også, og om de betaler regningen på forfall. 😅 Anonymkode: 5ef4b...c78 6
Thomasine Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er da ikke nødvendigvis de samme som klager på dårlig råd som du ser på kjøpesentrene. Men selv de fattige må handle. Veldig mange i Norge har fortsatt god råd, og skal handle inn til jul. Er vel ikke akkurat merkelig at man ser folk på butikken. Anonymkode: 5ef4b...c78 Tenkte du jeg mente de som handler mat og klær? Eller er det de som handler handlevogner fulle av gaver (innpakkede sådan) jeg sikter til, mon tro?
Thomasine Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (16 minutter siden): Er det de samme som klager og som lar kortene gå "varme"? Jeg kan godt gå på kjøpesenter å handle så kortet går "varmt", men jeg har råd til det. …og det blir vel litt annerledes? Du har jo råd?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 De fleste med faste jobber og som har sittet på eiendommen sin endel år klarer seg faktisk greit. Mediene hauser opp dette med fattigdom noe fryktelig! Kjenner ingen hverken i nær krets eller på jobben som sliter voldsomt. Anonymkode: 27e53...ac9 6
Thomasine Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke dårlig råd. Så bruker penger som før. Skal jeg moderere meg fordi andre har det trangere? Mange som meg også. Anonymkode: 33c31...1c9 Nei, for all del…gjør som du lyster. Da er jo heller ikke du en av de som klager heller…?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 3 minutter siden, Thomasine said: Tenkte du jeg mente de som handler mat og klær? Eller er det de som handler handlevogner fulle av gaver (innpakkede sådan) jeg sikter til, mon tro? Hvem vet hva du egentlig mener. Har du spurt disse folkene du ser om de klager på dårlig råd? Anonymkode: 5ef4b...c78 3 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. desember 2022 #13 Skrevet 16. desember 2022 Thomasine skrev (2 minutter siden): …og det blir vel litt annerledes? Du har jo råd? Og de du så på kjøpesentrene har ikke råd? Imponerende at alle har fortalt det til deg.
Thomasine Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #14 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste med faste jobber og som har sittet på eiendommen sin endel år klarer seg faktisk greit. Mediene hauser opp dette med fattigdom noe fryktelig! Kjenner ingen hverken i nær krets eller på jobben som sliter voldsomt. Anonymkode: 27e53...ac9 Da er du unik. Jeg har venner og kjente i alle lag - de som sitter på flere leiligheter og de som ikke eier noe. Samtlige er nervøse for tiden som kommer. Godt å høre at du har det godt og alle de i din krets! 👌 Da gjelder jo ikke dette deg heller. 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 1 minutt siden, Thomasine said: Da er du unik. Jeg har venner og kjente i alle lag - de som sitter på flere leiligheter og de som ikke eier noe. Samtlige er nervøse for tiden som kommer. Godt å høre at du har det godt og alle de i din krets! 👌 Da gjelder jo ikke dette deg heller. 🙂 Men hvordan vet du at det gjelder de du ser på butikken? Det har du fortsatt ikke forklart. Går du på et kjøpesenter vil du jo se folk som handler. Anonymkode: 5ef4b...c78 2 2
Thomasine Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #16 Skrevet 16. desember 2022 Nei, jeg snakket ikke med alle…jeg bare observerer i disse trange tider. Veldig så folk skal arrestere her. 🤪
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 Sannheten er vel at veldig mangen har veldig god råd i dette landet. Ting er blitt dyrere, men mangen har likevel mulighet til å kjøpe det de vil. Anonymkode: ea636...7db 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 2 minutter siden, Thomasine said: Nei, jeg snakket ikke med alle…jeg bare observerer i disse trange tider. Veldig så folk skal arrestere her. 🤪 Men da har du fått svar da. Folk handler fordi de fortsatt har råd. Anonymkode: 5ef4b...c78 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 Ts mener sikkert at det er sykt mange som klager over så lite penger nå, men på kjøpesentre er det stappa fullt av folk som handler. Sikkert mange som drar kredittkortet, hva vet jeg.. Anonymkode: 91350...739 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke dårlig råd. Så bruker penger som før. Skal jeg moderere meg fordi andre har det trangere? Mange som meg også. Anonymkode: 33c31...1c9 Bra! Det er viktig at de som har penger bruker dem, for til tross for hva ts ser, er det mange butikker som sliter. ( ts har sikkert også lagt merke til at sentrene har kortet ned åpningstidene i år, og konkludert med at det skyldes dritgod omsetning ) Det blir lavere lønn , mindre kjøpekraft, ond sirkel. Ved og bruke penger, støtter du andre og bidrar til at hjulene ( kanskje ) går rundt i butikkene / tjenestene du handler i. Anonymkode: a4ff7...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå