Gå til innhold

Når hjemlevering av medisiner ikke blir levert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om andre har vært med om det samme, men ble så frustrert nå at jeg må høre med dere.

For 2 uker siden bestilte jeg livsnødvendige medisiner på apoteket med hjemlevering. Årsaken er at jeg er veldig lite mobil og kan blant annet ikke kjøre bil for tiden.

Jeg fikk som vanlig standard epost fra Post Nord om at pakken var underveis, og to dager senere en epost med leveringstidspunktet som skulle vært i dag den 16. desember mellom 8 - 17.

Normalt sett har dette gått helt fint. Jeg bor på et lite sted så jeg vet at de kun kjører ut hit på fredagene, og da har leveringen kommet litt utpå dagen.

I dag begynte jeg å lure litt, så den siste timen sjekket jeg i Post Nord appen om leveringstidspunktet hadde endret seg. Jeg tar høyde for at det er travle tider i julestria og kan være glatte veier osv.

Men ingen endringer på tidspunktet. Jeg sjekket kl 16. 55 og da sto det fremdeles det jeg hadde bekreftet for noen dager siden. 

Men nøyaktig kl 17.00 ble leveringstidspunktet i appen endret til 1 uke frem: fredag 23. desember mellom 8 - 17!

Og nøyaktig kl 17.00 stengte selvfølgelig kundeservice også, og de er jo ikke åpne før mandag igjen!

Jeg er nesten litt sjokkert over måten dette gjøres på. Forstår ting er automatisert, men dette er jo helt urimelig.

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke kontaktet de før kl 17.00 så var det jo fordi jeg naivt tenkte at jeg ikke skulle mase før det eventuelt skulle vise seg å bli forsinket.

Noen som har vært bort i liknende? Jeg har noen dager igjen med medisiner og er alltid ute i god tid, men 3 uker blir drøyt. Og smertestillende har jeg ikke nok til neste fredag. Veldig frustrerende.

Har sendt mail til både apoteket der jeg bestilte og til Post Nord selvfølgelig. Og har ingen tro på at de sender en ekstra bil på en ekstra kjøretur. Så da får man bare skylde seg selv for å være avhengig av både hjertemedisiner og ikke være spesielt mobil. 

Vet ikke helt hva jeg vil med posten. Mest frustrasjon antagelig, men om noen har vært bort i noe liknende hadde det vært interessant å høre hvordan det eventuelt løste seg.

Anonymkode: 272f0...1de

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er post nord ansvarlige for å levere medisiner til folk? 😨😱 ring apoteket snarest i morgen

Anonymkode: 8872d...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er post nord ansvarlige for å levere medisiner til folk? 😨😱 ring apoteket snarest i morgen

Kundeservice på apoteket er stengt til mandag akkurat som hos Post Nord. Medisinene er bestilt på nett, så det hjelper ikke å ringe medarbeidere på et lokalt apotek. Det er veldig lite de kan gjøre med saken (apoteket ligger 1,5 time fra her jeg bor).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med avsender som tar det videre med PostNord. PostNord har ikke råd til å miste kunder, og jo-de kan sette inn ekstra biler. 

Hilsen en som ofte blir leid inn av PostNord, Posten, Bring…

Anonymkode: 652d7...478

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kundeservice på apoteket er stengt til mandag akkurat som hos Post Nord. Medisinene er bestilt på nett, så det hjelper ikke å ringe medarbeidere på et lokalt apotek. Det er veldig lite de kan gjøre med saken (apoteket ligger 1,5 time fra her jeg bor).

TS

Beklager jeg misset det. Jeg håper post nord tar ansvar og hjelper deg med dette. Du må jo ha medisinene dine 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jul og ting Kan skje. Dårlig veiforbindelse osv.

Så er medisinene så livsviktige ikke bestill gjennom posten eller postnord. Ting Kan skje uansett.

Anonymkode: f33af...cbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk medisiner kjørt ut fra Boots. De bruker ikke Bring eller andre selskaper, men kjører ut selv.

Anonymkode: 1c2cb...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt. Jeg bestiller på farmasiet og der har de sikker levering. Det hender de er forsinket men får alltid medisiner. 
Kan du prøve å bestille der kanskje??

Anonymkode: 48f71...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt. Jeg bestiller på farmasiet og der har de sikker levering. Det hender de er forsinket men får alltid medisiner. 

Jeg har bestillt fra Farmasiet flere ganger. Når jeg bestiller reseptbelagt medisin så må jeg hente det på butikken jeg handler i. Alt uten resept kommer i postkassa.

Nå kommer jeg ikke til å bruke de mer, for stedet jeg må hente det ut er rett ved siden av ett apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Jeg har bestillt fra Farmasiet flere ganger. Når jeg bestiller reseptbelagt medisin så må jeg hente det på butikken jeg handler i. Alt uten resept kommer i postkassa.

Nå kommer jeg ikke til å bruke de mer, for stedet jeg må hente det ut er rett ved siden av ett apotek.

Får du det ikke hjemkjørt fra farmasiet? Her kommer det med porterbuddy. Har de ikke det der du bor kanskje?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du det ikke hjemkjørt fra farmasiet? Her kommer det med porterbuddy. Har de ikke det der du bor kanskje?

Jeg bor i en by og aldri fått levert på døra. Bare i postkasse eller på butikken. De krever å se legitimasjon når det er reseptbelagte medisiner.

Endret av Eva-Lena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var jo dumt, men hvis medisinene dine ligger på apoteket så kan du jo ringe en drosje å få den til å dra på apoteket å hente de å kjøre hjem til deg. Blir dyrt kanskje. Tenkte hvis du var helt desperat liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å oppklare. Som nevnt bor jeg i en liten bygd og apoteket jeg bestilte fra på nett er i en by 1,5 time herfra. I tillegg kan jeg ikke kjøre bil for tiden pga helsemessige årsaker. Derfor hjemlevering (til anonym som sa man ikke bør bestille på nett).
Og nei - jeg betaler jo ikke for en taxi for å hente medisiner som ikke har blitt levert. Det blir noen tusen kroner så det må i tilfelle apoteket gjøre. Men blir spennende å se hva apoteket gjør med saken. Får håpe det ordner seg tidlig neste uke! 

TS

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kan ikke bestille nye medisiner så lenge reseptene er låst til de som er "på vei" (dvs. allerede sendt fra apoteket).

Hvilken fraktleverandør bruker Farmasiet? Skal se på alternativet neste gang jeg skal bestille.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare. Som nevnt bor jeg i en liten bygd og apoteket jeg bestilte fra på nett er i en by 1,5 time herfra. I tillegg kan jeg ikke kjøre bil for tiden pga helsemessige årsaker. Derfor hjemlevering (til anonym som sa man ikke bør bestille på nett).
Og nei - jeg betaler jo ikke for en taxi for å hente medisiner som ikke har blitt levert. Det blir noen tusen kroner så det må i tilfelle apoteket gjøre. Men blir spennende å se hva apoteket gjør med saken. Får håpe det ordner seg tidlig neste uke! 

TS

Ja dette må jo apoteket ta tak i så fort de åpner, du må bare ha medisinene dine og post nord har ikke levert.

Jeg hadde fått angst om post nord skulle levert mine livsviktige medisiner, så langt har de rotet vekk ett dekk og en felg, ikke på samme levering, en retur til en nettbutikk jeg sendte, 1 pakke sendt fra norsk nettbutikk som først dukka opp 8 måneder senere ned merkelapper fra tysk (!!!!) Postvesen.. så ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skjønner. 1,5 time med drosje går jo ikke. Men jeg visste ikke hvor langt det var. Jeg kunne gjort det her jeg bor hvis jeg var helt desperat og ikke hadde betalt for en annen frakt allerede. 

Jeg forstår jo nå at det blir veldig irriterende når postnord ikke klarer å være seriøse, spesielt når det gjelder medisiner. 
jeg velger nettbutikker som ikke har postnord som transportør fordi jeg også har vært veldig uheldig med de. Mange pakker som bare har blitt borte. 

Håper du får fikset dette nå da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kan ikke bestille nye medisiner så lenge reseptene er låst til de som er "på vei" (dvs. allerede sendt fra apoteket).

Hvilken fraktleverandør bruker Farmasiet? Skal se på alternativet neste gang jeg skal bestille.

TS

De bruker porterbuddy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring hjemmesykepleien så kan de gå på apoteket for deg. De ordner det nok denne ene gangen selv omdu ikke har vedtak. 

Anonymkode: 5b517...5da

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ring hjemmesykepleien så kan de gå på apoteket for deg. De ordner det nok denne ene gangen selv omdu ikke har vedtak. 

Anonymkode: 5b517...5da

Tusen takk for godt tips. 

TS

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...