bettsa Skrevet 16. desember 2022 #21 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg var gravid i fjor og gikk opp 13 kg i svangerskapet. Veier nå 8 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, grunnet amming og generelt mye aktivitet med baby. Jeg har ikke veid så lite siden jeg var tenåring. Har flat mage, men har også mistet mye muskelmasse. Anonymkode: Nå ts gått opp i vekt av andre årsaker enn graviditet. Blir litt vanskelig å amme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #22 Del Skrevet 16. desember 2022 Hvorfor er det så vikrig for deg å ha flat mage? Fordi noen har bestemt at det er idealet? Er du normalvektig, sunn og frisk, så vær fornøyd med det. De færreste ser uansett ut som det "vedtatte" idealet. Anonymkode: 5eb1f...59d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #23 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så vikrig for deg å ha flat mage? Fordi noen har bestemt at det er idealet? Er du normalvektig, sunn og frisk, så vær fornøyd med det. De færreste ser uansett ut som det "vedtatte" idealet. Anonymkode: 5eb1f...59d Jeg syns det er visuelt pent å ha former så det har ingenting med skjønnhetsidealer å gjøre. Men jeg finner ingen bukser som ikke gjør vondt, for de som passer i bena er for trange i livet og de som passer i livet blir slappe sæggebukser i rumpa og bena. Det samme problemet gjelder kjoler i forhold til at det er vanskelig å finne riktig størrelse og i tillegg så har jeg to operasjonsarr på magen som gjør at det ser ut som to enorme valker siden arrene er strammere enn fettet som blir tytende ut. Det gjør det igjen vanskelig å finne klær som passer. Bukser med høyt liv skjærer inn i magen når jeg sitter så det gjør vondt og bukser med lavt liv skjærer inn i fetter ved hoftene så det er vondt. Anonymkode: b92d1...56a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #24 Del Skrevet 16. desember 2022 Selvfølgelig. Men det er muskler som er stramt. Ellers er kroppen din bare fett og skjelett. Du blir ikke stram uten å trene. Anonymkode: 21db5...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #25 Del Skrevet 17. desember 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Bra å høre at det GÅR an 😊 Må være deilig å ha tenåringskroppen igjen! Jeg er bare redd for at brystene mine forsvinner om jeg får ned veldig mye mer. Akuratt nå ligger jeg på midten på normal BMI. Hvis jeg går ned 7 kg til så er BMI på undervektig. Anonymkode: b92d1...56a Vektnedgangen var ufrivillig, altså! Når jeg får sove mer enn 3-4 timer i strekk skal jeg begynne å trene igjen og legger nok på meg 5-6 kg igjen. Savner å trene. Anonymkode: 610d6...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #26 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilke øvelser anbefaler du? Problemet er at jeg har leddsykdom så jeg kan ikke trene lenge av gangen, for ofte eller for intenst 😕 Så det må være f.eks 5-10 min rolig på stuegulvet men vet ikke om det hjelper da? Anonymkode: b92d1...56a Du har allerede en diagnostisert leddsykdom? Da investerer du naturligvis i en enkelttime hos fysioterapeut, som skreddersyr regelmessige treningsøvelser til deg ut i fra ditt behov. Selvfølgelig kan man få en stram kropp igjen, men da må man jo trene. Tynne, utrente mennesker har jo heller ikke stram kropp etter f eks fylte 35 år. Ikke at det i seg selv er noe mål heller, jeg mener man blir forgiftet i hodet av retusjerte og opererte "influensere" i sosiale medier. Men man bør uansett trene regelmessig og ha en ok trent kjernemuskulatur for å unngå kroppslige plager fra slutten av 30-årene. Det overrasker meg at du ikke engang har vurdert trening når du har en kjent leddsykdom. Anonymkode: 6000e...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #27 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilke øvelser anbefaler du? Kan for eksempel 50 sit ups hjemme hver dag hjelpe? Anonymkode: b92d1...56a Jeg så et tv-program en gang der den ene artisten i kvinnegruppen Destiny's Child ble intervjuet. De skrøt av den slanke kroppen hennes og spesielt at hun hadde så flat og muskuløs mage. Hun fortalte da at uansett hvor hun befant seg (mye reisning pga konserter osv), så tok hun seg hver eneste kveld før hun la seg tid til å ta 200 sit ups for å trene magen. Hver eneste kveld, aldri en kveld uten. Hun hadde paddeflat mage i alle fall! Anonymkode: 6e29c...82c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #28 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 8.38): Du har allerede en diagnostisert leddsykdom? Da investerer du naturligvis i en enkelttime hos fysioterapeut Anonymkode: 6000e...e96 Sitat Det overrasker meg at du ikke engang har vurdert trening når du har en kjent leddsykdom. Jeg har gått til fysioterapi i mange omganger. De hjelper meg ikke til å få flat mage, råd fra fysio og lege er å IKKE trene og belaste ledd fordi det forverrer sykdommen. Det gjelder særlig belastning av armer og ben, så løping osv er utelukket trening desverre. Men situps kan jeg klare et lite sett av, men vet ikke om f eks 50 situps er nok derfor tar jeg gjerne i mot tips til andre øvelser eller tiltak som kan hjelpe. Har også vurdert cryo Anonymkode: b92d1...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. desember 2022 #29 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 22.48): Du trenger ikke trene må bare gå ned mer. Anonymkode: bbeeb...fbb Litt enig, flat mage med synlige muskler hos kvinner er vel stort sett magerhet, med lite fett ser det flatt og muskuløst ut. Om man vil ofre det som kreves for å være såpass tynn da. Da må man gjerne leve stringent. (..ja.. jeg gjør det, har mine grunner.. , og nei, blir ikke så mange julekaker og ribbebiter🙃) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 18. desember 2022 #30 Del Skrevet 18. desember 2022 Trening er svaret. Jeg ble veldig muskuløs og stram. Skryter ikke , for jeg er ikke det lengre. Bare feit nå.. Men jeg vet trening hjelper. Jeg ble overrasket selv. Brukte mye tid på vekttrening og fikk super effekt. Det vil skje med deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #31 Del Skrevet 19. desember 2022 Spis sunt og tren kardio (gå fort med vogn om du ikke har mulighet til annet) i kombinasjon med litt styre, samt spise færre kalorier så kommer det seg nok:) Anonymkode: 7187a...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #32 Del Skrevet 19. desember 2022 Flat mage er oppskrytt, det er vel ikke akkurat det viktigste i livet. Dessuten ; veldig få voksne damer har det. Anonymkode: 300b0...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. desember 2022 #33 Del Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 22.45): Styrketrening strammer opp, og i kombinasjon med lav nok fettprosent kan den flate magen komme tilbake. Anonymkode: 3c82f...a14 Det er vel ikke noe som heter "strammer opp". Musklene blir vel eventuelt større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #34 Del Skrevet 25. desember 2022 Frøkenfryden skrev (På 18.12.2022 den 18.08): Litt enig, flat mage med synlige muskler hos kvinner er vel stort sett magerhet, med lite fett ser det flatt og muskuløst ut. Om man vil ofre det som kreves for å være såpass tynn da. Da må man gjerne leve stringent. (..ja.. jeg gjør det, har mine grunner.. , og nei, blir ikke så mange julekaker og ribbebiter🙃) Dette er sant. Hadde anoreksi før, trente ingenting, men synlig sixpac på magen. Den kommer fram om man blir tynn nok. Anbefaler det ikke da, du mister hele livskvaliteten på kjøpet. Anonymkode: 82df8...535 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #35 Del Skrevet 26. desember 2022 Med alderen må man trene, uansett hvor slank man er. Det har ingenting å gjøre med om man har vært større eller ikke. Men man får ikke muskelmasse gratis lenger. Anonymkode: 2aeb7...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #36 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 17.53): Jeg har ikke født, men spist mye god mat og godis under corona. Jeg gikk opp 10 kilo men har gått på diett i ca 8 mnd nå og gått ned 11 kilo. Allikevel har jeg både ridebukselår med ekstre fettputer i siden, en god håndfull eller to med muffinsmage under navlen, og en skikkelig klype med det som kalles lovehandles rundt hoftene. Jeg er ikke i nærheten av så slank og stram som jeg var! Er kroppen sånn at når man først har lagt på seg så får man aldri flat mage og slanke lår igjen selvom man går ned i vekt? Et fett så sta å bli kvitt? Eventuelt hva må til for å få tilbake kroppen jeg hadde før? Jeg var hos klinikk for konsultasjon for fettsuging og selv der sa de at jeg ikke kom til å få flat mage. Anonymkode: b92d1...56a Men, trening kjære deg! Ingen får stram kropp uten vekttrening. Jeg har samme type kropp som deg om jeg jeg spiser kjenpestrengt men ikke trener. Jeg må trene for å bli kvitt de problemområdene, mat i seg selv hjelper ikke. Du må forbrenne fett ved trening + bygge muskler. Litt muskler vil også øke forbrenningen. Anonymkode: eb543...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #37 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 17.55): Jeg har gått til fysioterapi i mange omganger. De hjelper meg ikke til å få flat mage, råd fra fysio og lege er å IKKE trene og belaste ledd fordi det forverrer sykdommen. Det gjelder særlig belastning av armer og ben, så løping osv er utelukket trening desverre. Men situps kan jeg klare et lite sett av, men vet ikke om f eks 50 situps er nok derfor tar jeg gjerne i mot tips til andre øvelser eller tiltak som kan hjelpe. Har også vurdert cryo Anonymkode: b92d1...56a Unnskyld men hva slags leddsykdom? Ble bekymret her, for jeg har leddsykdom og har fått beskjed om at å trene er det viktigste jeg gjør for sykdommen. Samt betennelsesfri mat selvsagt. Har og kuttet ut rødt kjøtt men da må du selvsagt ta B12 vit. Har du kuttet ned på sukker? Anonymkode: eb543...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #38 Del Skrevet 26. desember 2022 Spis vegansk Anonymkode: 7bf7c...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #39 Del Skrevet 26. desember 2022 On 12/17/2022 at 1:10 AM, AnonymBruker said: Vet ikke. Har aldri hatt spesielt med muskler men har nok vært litt mindre i aktivitet under corona enn før! Hvilke øvelser anbefaler du? Kan for eksempel 50 sit ups hjemme hver dag hjelpe? Anonymkode: b92d1...56a Situps gir ikke flat mage, det er hovedsaklig kostholdet som gjør det, og de INDRE magemusklene, og musklene som går ned mot bekkenet. Jeg anbefaler deg å begynne med pilates - aldri i mitt liv har jeg hatt finere kropp, med lange, definerte muskler! I tillegg gjør jeg et par HIIT-økter i uka før mensen. (Jeg trener basert på syklusen, og det har også gitt meg enormt gode resultater, kontra før da jeg la opp treningen uke for uke). Anonymkode: e698d...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #40 Del Skrevet 26. desember 2022 On 12/18/2022 at 7:55 PM, AnonymBruker said: Jeg har gått til fysioterapi i mange omganger. De hjelper meg ikke til å få flat mage, råd fra fysio og lege er å IKKE trene og belaste ledd fordi det forverrer sykdommen. Det gjelder særlig belastning av armer og ben, så løping osv er utelukket trening desverre. Men situps kan jeg klare et lite sett av, men vet ikke om f eks 50 situps er nok derfor tar jeg gjerne i mot tips til andre øvelser eller tiltak som kan hjelpe. Har også vurdert cryo Anonymkode: b92d1...56a Dette høres kjempemerkelig ut, leddsykdommer blir da stort sett bare mye verre uten trening?? Og som en annen har påpekt, sukker og raske karbohydrater er også ting som forverrer leddsykdommer. Så hvis du klarer å kutte ut det fra kostholdet, så blir du kanskje bra nok til å begynne å trene litt? Det vil ikke være mulig å få stram kropp med kun situps, uansett hvor mange du tar... Anonymkode: e698d...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå