Gå til innhold

Er det umulig å få flat mage igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke født, men spist mye god mat og godis under corona. Jeg gikk opp 10 kilo men har gått på diett i ca 8 mnd nå og gått ned 11 kilo. Allikevel har jeg både ridebukselår med ekstre fettputer i siden, en god håndfull eller to med muffinsmage under navlen, og en skikkelig klype med det som kalles lovehandles rundt hoftene. Jeg er ikke i nærheten av så slank og stram som jeg var! Er kroppen sånn at når man først har lagt på seg så får man aldri flat mage og slanke lår igjen selvom man går ned i vekt? Et fett så sta å bli kvitt? Eventuelt hva må til for å få tilbake kroppen jeg hadde før? Jeg var hos klinikk for konsultasjon for fettsuging og selv der sa de at jeg ikke kom til å få flat mage. 

Anonymkode: b92d1...56a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening strammer opp, og i kombinasjon med lav nok fettprosent kan den flate magen komme tilbake. 

Anonymkode: 3c82f...a14

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var gravid i fjor og gikk opp 13 kg i svangerskapet. Veier nå 8 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, grunnet amming og generelt mye aktivitet med baby. Jeg har ikke veid så lite siden jeg var tenåring. Har flat mage, men har også mistet mye muskelmasse. 

Anonymkode: 610d6...f46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kan være lurt å trene litt for å stramme opp 😊 gå tur, jogge, danse, husarbeid etc 

Anonymkode: 3e9fe...5bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var gravid i fjor og gikk opp 13 kg i svangerskapet. Veier nå 8 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, grunnet amming og generelt mye aktivitet med baby. Jeg har ikke veid så lite siden jeg var tenåring. Har flat mage, men har også mistet mye muskelmasse. 

Ok. Skryt mer

Anonymkode: ded49...54f

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bra å høre at det GÅR an 😊 Må være deilig å ha tenåringskroppen igjen! Jeg er bare redd for at brystene mine forsvinner om jeg får ned veldig mye mer. Akuratt nå ligger jeg på midten på normal BMI. Hvis jeg går ned 7 kg til så er BMI på undervektig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, men du har nok mista en del muskler?

Anonymkode: de95a...6de

Vet ikke. Har aldri hatt spesielt med muskler men har nok vært litt mindre i aktivitet under corona enn før! 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Styrketrening strammer opp, og i kombinasjon med lav nok fettprosent kan den flate magen komme tilbake. 

Anonymkode: 3c82f...a14

Hvilke øvelser anbefaler du? Kan for eksempel 50 sit ups hjemme hver dag hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (23 minutter siden):

Du må trene.

Hvilke øvelser anbefaler du? 

Problemet er at jeg har leddsykdom så jeg kan ikke trene lenge av gangen, for ofte eller for intenst 😕 Så det må være f.eks 5-10 min rolig på stuegulvet men vet ikke om det hjelper da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke født, men spist mye god mat og godis under corona. Jeg gikk opp 10 kilo men har gått på diett i ca 8 mnd nå og gått ned 11 kilo. Allikevel har jeg både ridebukselår med ekstre fettputer i siden, en god håndfull eller to med muffinsmage under navlen, og en skikkelig klype med det som kalles lovehandles rundt hoftene. Jeg er ikke i nærheten av så slank og stram som jeg var! Er kroppen sånn at når man først har lagt på seg så får man aldri flat mage og slanke lår igjen selvom man går ned i vekt? Et fett så sta å bli kvitt? Eventuelt hva må til for å få tilbake kroppen jeg hadde før? Jeg var hos klinikk for konsultasjon for fettsuging og selv der sa de at jeg ikke kom til å få flat mage. 

Pga stress i livet gikk jeg på kraftig underskudd i 1 år. Jeg mistet 15 kg og ble strammere enn jeg noen gang har vært. Jeg jobbet utrolig mye for å bruke det til å håndtere det psykiske stresset. Alle tror at jeg trener mye og at det er derfor jeg ser ut som jeg gjør nå. Jeg har hardt fysisk arbeid som jobb, jeg går mye, løfter mye og er i alle høyder. 

Så kondis og styrke er jo løsningen vil jeg tro. Anbefaler ikke et kraftig underskudd som jeg hadde. Nå har jeg fysiske plager som tar tid å bli kvitt etter det. 

Anonymkode: d78f7...7a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke. Har aldri hatt spesielt med muskler men har nok vært litt mindre i aktivitet under corona enn før! 

Hvilke øvelser anbefaler du? Kan for eksempel 50 sit ups hjemme hver dag hjelpe? 

Skaff deg en vektstang, bruk den for alt det er verdt. Du må gjøre noe med styrken i hele kroppen, ikke bare magen. Militærpress, squats, roøvelser, gå masse, gjerne 20k skritt om dagen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke øvelser anbefaler du? 

Problemet er at jeg har leddsykdom så jeg kan ikke trene lenge av gangen, for ofte eller for intenst 😕 Så det må være f.eks 5-10 min rolig på stuegulvet men vet ikke om det hjelper da? 

Da har du kanskje hatt kontakt med lege som gir anbefalinger rundt dette? Gå til fysioterapi som er flink på dette området så får du øvelser du bør klare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned i vekt er så mangt. Man må finne balansen mellom fysisk aktivitet sammen med riktig kosthold. Man kan fint gå rasende fort ned kilovis dersom man slutter å spise, men desto mindre nøye man er i forhold til riktig kosthold og trening, jo vanskeligere er det å beholde målvekten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er tilbake på ditt gamle kosthold så kanskje kroppen sakte siger tilbake?

Prøv jorda rundt med 1,25 kg vekt. Med litt trening får man bedre holdning og strammer magen naturlig så den støtter opp ryggen. 

Kanskje du bruker kroppen annerledes nå enn før corona. 
Jeg hadde flat mage uten et gram fett. Fikk kjæreste og la til meg en pondus. Det ble slutt og det gikk opp for meg hvordan jeg alltid slappet av i magen. Når jeg satt og gikk før så holdt jeg magen spent hele tiden. Kunne ikke noe for det. Nå trener jeg og prøver å få tilbake strammen i magen, den er sunn for ryggen. Fått flat mage igjen, litt igjen å gå på. Brukt 3 år.

Anonymkode: 6f573...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Så det jeg mener er at før så mulig du strammet muskulaturen i kroppen, mens nå er du slapp?

Begynner du å trene så kan vekta vise vektøkning fordi muskler er tyngre enn fett. Det kan hende du har mer fett nå enn før corona.

Anonymkode: 6f573...fb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du trenger ikke trene må bare gå ned mer.

Anonymkode: bbeeb...fbb

Det er ikke sant. Du kan være i kaloriunderskudd i flere år uten å få en flat mage. Du mister muskelmasse når du slanker deg og ikke får i deg nok proteiner. Styrke + protein og 10.000+ steg hver dag så kan du se.

Anonymkode: a2d16...2bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal ned i vekt så er det ekstra viktig at man får i seg nok proteiner da det er ønskelig å miste mest mulig fett og minst mulig muskler. Hvis du har lavere vekt nå enn tidligere men kroppen ser rundere ut så indikerer det at du har mistet en del muskelmasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...