Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg overtenker dette.

Kjærester i 10 år, avstandsforhold siste 3 år. 

Han har totalt sluttet å spørre spørsmål om "meg og mitt". Han spør aldri for eksempel "hvordan har dagen din vært?".

Jeg spør hver dag om han har sovet godt, hva han skal spise til middag (for selv å få inspirasjon haha) og om han har det fint. Noen ganger svarer ham "du?" Tilbake, men han tar aldri initiativ selv lengre. 

For en stund siden sa han til meg at han syntes jeg var dårlig på å ta kontakt. Ja, den perioden var jeg det fordi jeg tenkte hvorfor skal jeg alltid ta kontakt først når han ikke gjør det samme. Så derfor jeg også reagerer på at han ikke har skjerpet seg. Man må gi for å få. 

Vi hadde en krangel for noen måneder siden fordi jeg ikke hadde fortalt at jeg skulle møte noen felles venner. Til mitt forsvar hadde jeg ringt han og sendt meldinger men ikke fått svar. Jeg vet han hadde vært på telefonen i tidsrommet. Så får jeg ALL skyld fordi jeg ikke hadde sagt noe. Unnskyld meg, jeg PRØVDE å ta kontakt. Dette er vanskelig siden vi har 100% avstandsforhold og ser hverandre kanskje 1 gang i måneden.

Jeg har prøvd å ta det opp med han , men  han blir sur og mener jeg er veldig egoistisk. Jeg føler bare han ikke bryr seg om meg lengre. Har prøvd å si det også, men det ble ikke godt mottatt. 

Han er litt som Jon Almås - har han sagt han elsker meg en gang så trenger han vel ikke si det flere ganger 😅🤣 

Anonymkode: 6564c...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt og initiativ skal jo gå begge veier. Har du spurt han hvorfor han tror at han slipper unna og hvorfor det er du som må ta kontakt hele tiden?

Skrevet
Romilo skrev (1 minutt siden):

Kontakt og initiativ skal jo gå begge veier. Har du spurt han hvorfor han tror at han slipper unna og hvorfor det er du som må ta kontakt hele tiden?

Hm, nei ikke direkte på den måten. Han har en krevende jobb, jobber mye natt og er mye sliten. Så han "skylder" på det. Og det kan jeg jo forstå selvsagt, men ja...

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hm, nei ikke direkte på den måten. Han har en krevende jobb, jobber mye natt og er mye sliten. Så han "skylder" på det. Og det kan jeg jo forstå selvsagt, men ja...

Men ti år. Man må gi litt tilbake, og kan ikke sitte og forvente at du bare skal gi. Enda verre at han blir sur når du tar det opp, jeg ville stilt spørsmål som "hvordan ville du følt det om jeg bare forventa at du tok kontakt" typ

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble han sur for at du var med felles venner? Ville han være med, og følte han ikke ble invitert? Eller må du spørre om lov før du er med de?

Hva sa han da du forklarte hvorfor du ikke hadde tatt kontakt? Er han enig i at han ikke tar kontakt?

Anonymkode: aef15...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...