Gå til innhold

Jeg er uføretrygdet, mannen får høyere lønn. Er dette noe jeg må gi beskjed om til nav eller sjekker de dette selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så usikker. Mannen har økt lønnen sin siste året, men jeg kom på at man kanskje må gi beskjed om dette? Får minstesats på uføretrygden. 

Anonymkode: b017d...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, din manns inntekt påvirker ikke hvor mye du får i uføretrygd, så dette behøver du ikke å varsle NAV om.

• Liker 1
Skrevet

Dun manns inntekt spiller en rolle i forhold til eventuelt barnetillegg. NAV sjekker dette, og kommer med tilbakebetalingskrav om du har mottatt barnetillegg du ikke skulle hatt pga mannen din sin inntekt. Han trenger ikke være barnas far.

Anonymkode: 12257...d1d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dun manns inntekt spiller en rolle i forhold til eventuelt barnetillegg. NAV sjekker dette, og kommer med tilbakebetalingskrav om du har mottatt barnetillegg du ikke skulle hatt pga mannen din sin inntekt. Han trenger ikke være barnas far.

Anonymkode: 12257...d1d

Jo, han må være barnas far for at det skal ha betydning. Det er kun fars inntekt som kan påvirke barnetillegget (utenom din), og den påvirker kun om du bor sammen med far.

Anonymkode: d1d8b...cb7

• Liker 1
Skrevet

Du får noe trekk for samboerskap, men hvor mye han tjener har ingen betydning. Han er jo ikke din forsørger. 

Anonymkode: 2a68d...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...