fru Alving Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Gutten i leiligheten (aftenposten.no) En gutt (15 år) har vært isolert gjennom mye av oppveksten. Har ikke vært hos lege eller tannlege siden de første kontrollene på helsestasjonen. Har ikke gått i barnehage, på skole eller fritidsaktiviteter. Funnet avmagret og isolert hjemme med mor i en leilighet i et bra strøk i bergen. Må si dette undrer meg, har ingen forstått noe, ingen familie eller andre som har ant noe var galt?
Mumia Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Hæ?? Tannlegene budde jo sagt fra til BARNEVERNET da 1
fru Alving Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2022 Helt utrolig at noen kan gå så til de grader under radaren. 3
Gjest DislayName Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 WTF. Leste nettopp om saken i BT. Jeg skjønner ingenting. Virker jo ikke som moren er typisk for foreldre som bedriver omsorgssvikt, i den grad noen er det. Helt uforståelig sak.
Gjest DislayName Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 Hva har hun levd av, i alle disse årene?
Gjest DislayName Skrevet 16. desember 2022 #6 Skrevet 16. desember 2022 Og, ikke minst, hva var det som gjorde at hun ble så lite omsorgsfull mot bare det ene barnet etter å ha oppdratt to andre barn på et relativt normalt vis? Er det noen som vet om det er mange barn som har hjemmeundervisning? De burde jo følges ekstra godt opp.
fru Alving Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2022 Det er nok en del som har hjemmeundervisning hvor det ikke slår helt godt ut. Barn flest trenger å sosialiseres med andre og å være en del av et miljø.
Trampstamped Skrevet 16. desember 2022 #8 Skrevet 16. desember 2022 Tenker denne saken burde være en vekker for alternative foreldre som er skeptisk til vaksiner, offentlige skoler, instanser som helsevesenet og mener de har bedre løsninger selv. I beste fall gjør man livet vanskeligere enn det trenger være for ungene sine.. 2 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. desember 2022 #9 Skrevet 16. desember 2022 DislayName skrev (29 minutter siden): Hva har hun levd av, i alle disse årene? Selvstendig næringsdrivende står det i artikkelen. Og med presisering om at hun er etnisk norsk.
Glufseguri Skrevet 16. desember 2022 #10 Skrevet 16. desember 2022 Her har også kommunen sviktet stort. Jeg hadde hjemmeskole med mitt barn et år og vi ble VELDIG tett fulgt opp og hyppig dialog med tilsynslærer. At det ikke var noen røde flagg hos de som hadde tilsyn er absurd.
Marihønepøne Skrevet 16. desember 2022 #11 Skrevet 16. desember 2022 Vet om to andre saker hvor det samme har skjedd, bare at begge rakk å bli 18 før de kom seg ut. Ingen etater reagerte.
Nevrosererroser Skrevet 16. desember 2022 #12 Skrevet 16. desember 2022 Dette minner nesten litt om boka «A child called IT». Det er utrolig hva som kan gå under radaren når foreldre virker som helt OK folk.
Gjest ti10 Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Mumia skrev (19 timer siden): Hæ?? Tannlegene budde jo sagt fra til BARNEVERNET da Men han har vel ikke vært hos tannlege, moren har opplyst om at han har gått til privat tannlege, og det har aldri blitt sjekket. Men jeg lurer på hva som er status med de andre i søskenflokken, og hvor mange det egentlig dreier seg om. 3? Det står vel at den eldste har fullført videregående og har brukt offentlig helsetjeneste. Denne påstår at både hjemmeskole og det sosiale har fungert for søsknene. Så står det at de to yngste ble kjørt bort i ambulanse, man kan jo gå ut fra at den ene er "Mathias", men hva med den andre? Hva har skjedd med den andre som ble kjørt bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå