Gå til innhold

Mappestruktur på webserver

Dru

Anbefalte innlegg

Skal endre noe i mappestrukturen på en webserver, og lurer litt på om dette i det hele tatt lar seg gjøre via ftp. Og om det vil medføre mye nedetid.

Litt grønn på akkurat dette her, så jeg er takknemlig for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som har lagt det opp har installert et forum der, og det ligger liksom bare der de fant det for godt å legge det. Problemet er at forumet slutter å funke når jeg legger inn index.html. Derfor tenkte jeg å legge inn forumet i en egen mappe. Men jeg vet ikke om det går engang, eller om det er noe som burde blitt gjort i utgangspunktet.

Serveren er unix iallfall. Jeg vet ikke så mye, for det er egentlig ikke mitt. Webhotellet er cliche webhosting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vil fungere i forhold til database og slikt?

Url til forumet vet jeg hvordan blir. Jeg er muligens en smule elendig til å forklare meg, men jeg lurer bare på om det faktisk går an å flytte alt inn i en egen mappe og at det funker automagisk etterpå. Jeg er liksom litt vant til at ting ikke funker før etter at jeg har prøvd og feilet ca 100 ganger. ;)

Forumsoftware er vBulletin, om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Hmm, nå har jeg ikke akkurat vært med på så mange forum, men vil nok tro at du må gjøre noen endringer i koden. Jeg vil tro at f.eks banen til filene blir litt feil, hvis man flytter på filene til forumet til en annen mappe.

Når det gjelder dataene i databasen, ligger vel den fortsatt på samme sted og skulle vel ikke være noe problem?

Men du kan jo bare kopiere forumet over til en ny mappe, uten å slette på det opprinnelige stedet først, for å prøve og se hvordan det går ;).

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...