Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan strømselskapene beregner strømstøtten? I app'en min står det beregnet strømregning når strømstøtten er medregnet. Da regner de vel med den prisen som er gjennomsnittet akkurat da? Men nå går prisene litt ned siden været blir mildere, da går jo også gjennomsnittsprisen ned. Påvirker også det strømstøtten for dagene som har vært, slik at regningen min går mer opp? Gjelder Østlandet, forøvrig.

Anonymkode: 47e5b...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvordan strømselskapene beregner strømstøtten? I app'en min står det beregnet strømregning når strømstøtten er medregnet. Da regner de vel med den prisen som er gjennomsnittet akkurat da? Men nå går prisene litt ned siden været blir mildere, da går jo også gjennomsnittsprisen ned. Påvirker også det strømstøtten for dagene som har vært, slik at regningen min går mer opp? Gjelder Østlandet, forøvrig.

Anonymkode: 47e5b...7c8

Den faktiske støtten som betales ut beregnes etter at måneden er slutt ut ifra et gjennomsnitt av strømprisen over hele måneden. Støtten for første halvdel av måneden er bare et anslag og den reelle støtten for denne perioden kan bli ganske annerledes avhengig av hvordan strømprisen utvikler seg resten av måneden.

Endret av Eremitten
Skrevet

Hvis strømprisene synker fremover dekker de mye mindre av den dyre perioden, ja. Derfor er det 13 grader i mitt hus😂 

De tar vel gjennomsnittsprisen for å spare penger.

Anonymkode: 9d08b...bff

• Liker 1
Skrevet

Min app viser dagspriser, etter strømstøtte. Så en dag i starten av måneden hvor jeg brukte MYE strøm, sto det tidligere at hadde koster 180,- og når gjennomsnitt prisen var gått opp, justerte appen prisen denne dagen til 158,- 

Det kommer jo også an på hva strømmen kostet de timene jeg/du bruker strøm. Dette viser i appen også, indirekte, men den prisen sim viser per dag er relativt nøyaktig, og oppdateres med gjennomsnittsprisen gjennom måneden. Har Fjordkraft appen, hvordan det er hos din leverandør vet jeg ikke, vil tro det er det samme.

Anonymkode: c49eb...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...