Gå til innhold

Penger til jul viser latskap og liten interesse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av besteforeldre som ikke gidder å kjøpe julegaver til barnebarna. De gir noen lapper bare.

Det er ikke noen julemagi med det!

Hva med å google litt etter hva aldersgruppen liker? Og ha heller med byttelapp i verste fall.

Selv gleder jeg meg masse til å finne julegaver til barnebarna mine etterhvert. Jeg kommer til å vie mye tid til å finne noe som passer ❤️

Anonymkode: 561b8...99a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sende ønskeliste til besteforeldre, slik at de vet mer hva de skal kjøpe?

Anonymkode: 229ef...cf6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er sterkt uenig. Det å gi penger viser også en omsorg og en kjærlighet. Da kan man faktisk kjøpe akkurat det man vil for pengene. Selvom barna forteller besteforeldrene hva man ønsker seg mest i hele verden, kan man ende opp med å få tre av samme tingen, og foresatte må stresse rundt for å bytte. Så får man en byttelapp som bare blir glemt bort eller man bytter til noe annet fordi man «må» finne noe.

Ofte ønsker barn seg dyre ting, ny iPhone, pS5, VR briller etc. ting som er fryktelig dyre. Da kan man slå sammen flere pengegaver for å kjøpe dette. Det er egentlig ganske smart.

Når mine barn får penger til jul blir de glade fordi de enten sparer det eller kan kjøpe akkurat det de ønsker og trenger. De ringer alltid giveren og forteller hva de har brukt pengene på, og besteforeldre synes det er superstas å høre.

Anonymkode: 7b3a7...2b1

• Liker 15
Skrevet

Har du tenkt på at det kanskje er veldig slitsomt å gå rundt og handle? Spesielt i denne tiden. Og med penger blir det heller ikke fare for at man må bytte eller at ungene får flere like gaver.

• Liker 8
Skrevet

Har ikke noe imot penger til jul. Da kan man kjøpe akkurat hva man ønsker seg. Det er en julegave i seg selv.

Jeg kjøper f.eks ikke klær i julegaver. Hva er oddsen for at noen vil like det? Gavekort på klesbutikk eller penger er bedre da.

Anonymkode: 6b069...482

• Liker 5
Skrevet

Hvis foreldre ikke sender ønskeliste til besteforeldrene, så har de ikke noe å klage på hvis de gir penger.

Det er irriterende å bytte ting.

Og barnet kan rive opp forpakningen på julaften, leke med gaven i noen minutter, og så gå videre til neste pakke. Og det går ikke å bytte gaver som er tatt ut av forpakningen, eska eller plasten. Så når interessen daler på 1. juledag, så er det ikke mulig å bytte.

Hva du synes passer... hva med å be om å få en ønskeliste, og kjøpe det de ønsker seg?

Pengegaver kan slås sammen til en stor ting, ikke flere små.

• Liker 1
Skrevet

Xn setter inn penger på barnebarnas sparekonto.Perfekt for både han og familien.

Anonymkode: a0cb9...5c1

Skrevet

Du er storforlangende. Å forvente at besteforeldre skal google hva aldersgruppen liker, er latterlig. 

Det er ikke noe "Hva aldersgruppen liker". En tre-åring kan være helt ulik en annen tre-åring. 

Jeg har to småbarn selv, og jeg synes det er utrolig vanskelig å finne til MINE EGNE barn! Som jeg bor med og ser hver eneste dag! 

Så nei, jeg forventer overhodet ikke at besteforeldre og tanter og onkler skal klare å finne noe helt på egenhånd. 

Vi sender ønskeliste, med bilde av varen og link til butikken. 

Og så er det helt ok om de vil at vi skal kjøpe noe og så vippser de beløpet. 

Om du ikke liker at ungene får penger, så får du heller foreslå at du selv kjøper noe, og så får du heller pengene igjen fra dem du kjøper fra. Om du mener det er så lett å handle. 

Anonymkode: aea07...465

• Liker 3
Skrevet

Synes penger er helt tipp topp å få til barna. Når de ikke skriver lister kan det være vanskelig for besteforeldre å vite hva de skal se etter, selv når de får en liten beskrivelse. De er jo ikke helt oppdatert på hva dagens unge interesserer seg for idag til enhver tid? Det er jo helt forståelig.

Anonymkode: 79544...275

• Liker 2
Skrevet

Skjønner dem godt!!!

Jeg har slutta å gi selv fordi barna har alt fra før. Syns ikke det er noe stas å gi gaver lengre til tantebarn osv fordi det brukes i 1 dag også er det glemt. (selvfølgelig gjelder ikke det alle men da får de få det ikke gjelder faktiske gaver) 

Hadde det vært noe de faktisk virkelig ønsket seg har det vært bedre. Småsjafs får de fikse selv. Alle jeg kjenner vil helst ha penger slik at de får velge helt selv hva som blir kjøpt uansett. Litt av gleden er jo også å finne på noe selv men hva er vitsen om det ikke blir en "bra nok" gave. 

Anonymkode: ffd83...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er så lei av besteforeldre som ikke gidder å kjøpe julegaver til barnebarna. De gir noen lapper bare.

Hva med å google litt etter hva aldersgruppen liker? Og ha heller med byttelapp i verste fall.

Selv gleder jeg meg masse til å finne julegaver til barnebarna mine etterhvert. Jeg kommer til å vie mye tid til å finne noe som passer ❤️

Du kan gi de pengegavene til meg heller. ❤️❤️❤️

Anonymkode: 2c99b...90a

Skrevet

Jeg er tante til 8 halvstore barn og tenåringer som jeg ser 4-5 ganger i året. Det blir penger, gavekort eller «tantegaver» som votter eller skjerf. Helt umulig for meg å vite hva hver enkelt av de vil ha, og til maksbeløpet mitt på 300,- er det enda vanskeligere.

Besteforeldrene har det på samme måte. Er det helt spesifikke ting må barna eller foreldrene heller si ifra tenker jeg.

Skrevet

Googling betyr ikke at man treffer. Hadde noen googlet i sin tid og tenkt da at min 3-årige sønn ville elsket alt som hadde med Kaptein Sabeltann å gjøre, ville de bommet ganske greit. Han ville vært medium minus interessert. Alle barn i en gitt aldersgruppe er ikke like, eller på samme nivå utviklingsmessig.

Anonymkode: 22ca3...066

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan være mange grunner. Mine egne foreldre er for gamle til å rase rundt i butikker og ikke minst google 😉

Dessuten har ungene alt de trenger, de blir glade for litt penger til romjul og nyttår. Fin læring for de minste også, å gå i butikk og handle med kontanter. Evt. putte på sparebøssa.

Skrevet

Har bonusbarnebarn på to år. Blir alltid litt klær i gave. Og litt leker. Men prøver å kjøpe kvalitetsleker, og det er grisedyrt. Får et lite sett med tre figurer for 500. Bor langt unna, så til sist bursdag ble det penger. Ellers går 2 - 3 hundre til porto.

Anonymkode: 35336...619

Skrevet

Barn i dag har jo så og si alt. Da jeg spurte barnebarnet mitt hva hun øsket seg, svarte hun "ingenting".

Hun er 4 år.

Det blir penger på konto her.

Anonymkode: fcf5c...466

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Barn i dag har jo så og si alt. Da jeg spurte barnebarnet mitt hva hun øsket seg, svarte hun "ingenting".

Hun er 4 år.

Det blir penger på konto her.

Det er virkelig trist hvis en 4-åring ikke ønsker seg noe til jul. I den alderen har man jo en lang smørbrødliste med leker man ønsker seg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er virkelig trist hvis en 4-åring ikke ønsker seg noe til jul. I den alderen har man jo en lang smørbrødliste med leker man ønsker seg.

Enig, det er trist. Jeg trodde nesten ikke hva jeg hørte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om ungene ramser opp ting de vil ha, så er det "trist at unger nå til dags er så materialistiske og kravstore". 

Om de er fornøyde med det de har, så er det jaggu trist det også..? 

Anonymkode: aea07...465

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Her sa onkel til barna mine mens han ga de en konvolutt med penger og en billig T-skjorte; Jeg gjorde det enkelt i år jeg. Han kunne ha sagt: Jeg driter i gavene til barna deres.. 

Anonymkode: 1b4bb...366

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...