Gå til innhold

Rosa/brun utflod gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 4 uker på vei og merker noen ganger at jeg har rosa eller brun utflod. Det er ikke mye,men nok til at jeg ser det når jeg tørker meg etter dobesøk. 

Jeg bruker progesteronstøtte(cyclogest) 

Flere med samme erfaring som det har gått bra med? Jeg er ekstremt redd for å spontanabortere

Anonymkode: 08392...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå begge veier. Jeg har opplevd dette ved tre graviditeter. De to første gangene gikk det rask fra litt rosa utflod til kraftig blødning og det viste seg å være SA. Jeg var 4-5 uker på vei begge gangene.

Den siste gangen det skjedde var jeg 9 uker på vei og ble helt knust da jeg tok det for gitt at det var SA. Heldigvis kom det aldri noen ordentlig blødning og etter å ha besøkt legen var konklusjonen at alt var bra.

Dersom det gir seg eller ikke blir verre er det mindre sannsynlig at det er SA. Du bør kontakte lege eller jordmor for å finne ut av det. Håper alt viser seg å være i orden ❤️

Anonymkode: 6cf61...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette i mine to svangerskap. Første gang spontanaborterte jeg, og andre gang gikk det fint tross blødninger i månedsvis. Kan anbefale måling av serum-hCG hos lege, hvis den stiger jevnt er det gode sjanser!

PS. Jeg brukte ikke selv progesteronstøtte, aner ikke om det kan ha noe å si. Står det noe om småblødninger under bivirkninger i pakningsvedlegg/Felleskatalogen? Spør eventuelt lege eller apotek!

Anonymkode: d012c...ea3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småblødde fra før ikm og frem til uke 6, og det gikk fint. Målte hcg-stigning og hadde en tidlig ultralyd i uke 5 og i uke 7 for å sjekke utviklingen. Hadde i i tillegg en styrtblødning i uke 9 med litt brun utflod etterpå, men også det gikk bra. Jeg har hatt en MA før dette svangerskapet, og da hadde jeg litt brun utflod i uke 8/9, og så ble det oppdaget at embryo hadde sluttet å utvikle seg i uke 5. Men vet ikke om den brune utfloden hadde noe med det å gjøre. Ville sjekket om hcg-stiger som det skal, og hvis du ikke får sterkere blødninger eller smerte, så er litt spotting/småblødninger som regel ikke noe farlig:) 

Anonymkode: 91ad2...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...