AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg tror det går mot samlivsbrudd her. Ingen av oss har det optimalt i forholdet, men nå er det han som jeg tror kommer til å bryte ut. Har ikke tenkt å tviholde på ham, og jeg er usikker på om han vil være med i noen type terapi. Selv ønsker jeg ikke brudd, men samtidig kan det hende det blir bedre for oss begge... Uansett, vi har en tenåring som fyller 18 neste år boende hjemme. Jeg tror jeg skal klare å holde maska, men er usikker på faren. Han har generelt kort lunte og kan være litt "mutt" uansett, men hvis det blir verre nå, så sliter jeg med å dekke over tror jeg... Skal man da si det som det er? Ville aldri vurdert det om det var for noen år siden, men nå er jo tenåringen nesten voksen. Tenker på ingen måte å gå i detalj, men bare helt i hovedtrekk.... Man ønsker jo ikke å vite om sånt trøbbel sikkert, men samtidig er det jo ikke bra å gå i sånn stemning og ikke vite hvorfor? Hva gjør man når barna er såpass store? Anonymkode: 99b1e...42c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 18 år gammel er gammel nok til å bli sendt til fronten, tror hun er gammel nok til å høre det. 🙄 Anonymkode: 3e363...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Noen takler foreldres samlivsbrudd bra- helt uavhengig av alder, andre gjør det det ikke. At ts i det hele tatt legger ut innlegg tyder på det sistnevnte. Har ei venninne som knakk helt sammen av foreldrenes brudd som skjedde sommeren etter vgs, hun var jo ikke istand til å fungere på studiene sine og ble ett helt pr forsinket pga det. Anonymkode: b12b7...eb4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen takler foreldres samlivsbrudd bra- helt uavhengig av alder, andre gjør det det ikke. At ts i det hele tatt legger ut innlegg tyder på det sistnevnte. Har ei venninne som knakk helt sammen av foreldrenes brudd som skjedde sommeren etter vgs, hun var jo ikke istand til å fungere på studiene sine og ble ett helt pr forsinket pga det. Anonymkode: b12b7...eb4 Jeg er enig i at det kan være minst like ille for voksne barn, men spørsmålet her er vel om det er greit å fortelle noe nå eller om det er bedre å få plasteret revet av i det de flytter fra hverandre. Jeg tenker kanskje det er godt å vite at det ikke er barnas feil om foreldre glefser. Men det må heller ikke bli deres oppgave å skulle fikse forholdet. Anonymkode: 11664...1e1
Reign Skrevet 16. desember 2022 #5 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen takler foreldres samlivsbrudd bra- helt uavhengig av alder, andre gjør det det ikke. At ts i det hele tatt legger ut innlegg tyder på det sistnevnte. Har ei venninne som knakk helt sammen av foreldrenes brudd som skjedde sommeren etter vgs, hun var jo ikke istand til å fungere på studiene sine og ble ett helt pr forsinket pga det. Anonymkode: b12b7...eb4 Vel, det er en del av å bli voksen å tåle motgang. Om du er så lite robust at du knekker sammen et år fordi foreldrene dine skal skilles, da hadde du nok møtt veggen et annet sted rimelig raskt. Jeg vet det er hardt sagt, men verden er iskald og beinhard. 1
Daria Skrevet 16. desember 2022 #6 Skrevet 16. desember 2022 (endret) Men hva er det å forklare? De færreste ønsker å vite så mye om andres konflikter, og særlig ikke om sine egne foreldres når man er tenåring. "Du skjønner, pappa og jeg har det ikke så bra sammen for tiden" - såpass skjønner antagelig noen på den alderen uansett hvis stemningen er så dårlig, jeg ser ikke helt hvordan det å henlede oppmerksomheten på det uten å ha noe mer konkret å komme med vil gjøre ting noe bedre. Endret 16. desember 2022 av Daria 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #7 Skrevet 16. desember 2022 En 18 åring er voksen nok ja herregud slapp av! Haha Anonymkode: 0cff3...025
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Skrevet 16. desember 2022 Jeg hadde ikke ønsket å bo hjemme i uvissheten om foreldrene mine kom til å gå fra hverandre eller ikke. Jeg ville nok tenkt mitt om det jeg observerte, men jeg hadde ikke ønsket mer informasjon før det var besluttet. Vi er nok forskjellige. Anonymkode: da995...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9 Skrevet 16. desember 2022 Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe før dere voksne visste om det blir brudd. Å vite om en mulig skillmisse er kanskje tøffere enn å vite at det blir skillmisse. Sorgprosessen blir ulik Anonymkode: dfefb...b4f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå