AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Del Skrevet 16. desember 2022 Jeg begynner i 100 prosent jobb igjen I slutten av januar etter mammaperm. Ønsker 20 prosent permisjon uten lønn i ett halvt år sånn at jeg jobber 80 prosent. Hvordan skriver jeg dette på mail til sjefen? Skal også ta ut ammefri da barnet bare er 7,5 mnd når jeg begynner i jobb. Anonymkode: c628d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 16. desember 2022 #2 Del Skrevet 16. desember 2022 Du får nå bare skrive en søknad da, om 20% ulønna permisjon fradato tildato, og gjøre det så raskt som mulig. Du søker lovlig seint, syns jeg, om det er slik at de må ha vikar i stillingen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Del Skrevet 16. desember 2022 Jeg skrev bare noe sånt som "Jeg ønsker å redusere min stilling til x prosent, fra x dato til y dato". Ammefri bare opplyser du om at du skal ta ("Jeg vil benytte meg av lovfestet rett til ammefri" for eksempel). Avhengig av jobben din, bør du avtale med sjefen hvordan det best kan gjennomføres (om noen må ta over for deg mens du har ammefri f.eks.) Anonymkode: 111b3...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Del Skrevet 16. desember 2022 Husk at for å få ammefri med lønn må du jobbe minst 7 timer hver dag. Jeg har gradert ulønnet permisjon nå. Jeg skrev mail til sjefen med kort info om at jeg ønsket å søke om gradert permisjon og hvorfor, og hvilken periode + at jeg fylte ut skjema vi har på HR-portalen vår der man søker om forskjellige typer permisjon. Jeg vil jo ikke gå ned i stillingsprosent permanent jeg vil bare ha x % permisjon i en viss tid. Men i vår portal kunne man fylle inn antall % man skulle være i permisjon når man søkte + typen perm (foreldreperm, personlig perm, militærtjeneste og mange andre typer) Jeg skrev og til sjefen i første mail at jeg ønsket å ta det ut som hele dager og det var ok. Så jeg har 1 time ammefri de 3 dagene jeg jobber og så er jeg i ulønnet perm 2 dager i uken. Du må høre med egen jobb om hvordan dere gjør det hos dere. Hos noen arbeidsplasser er det kanskje bare å snakke med sjefen mens andre arbeidsplasser har diverse skjemaer som skal fylles ut. Det kan også være forskjellige frister for når du må søke. Anonymkode: d5dca...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #5 Del Skrevet 16. desember 2022 Andro skrev (42 minutter siden): Du får nå bare skrive en søknad da, om 20% ulønna permisjon fradato tildato, og gjøre det så raskt som mulig. Du søker lovlig seint, syns jeg, om det er slik at de må ha vikar i stillingen din. Lovlig sent? Jeg har vært usikker hele veien. Nesten 6 uker før er da ikke lovlig sent. Vikar må de ha uansett. Anonymkode: c628d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #6 Del Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Lovlig sent? Jeg har vært usikker hele veien. Nesten 6 uker før er da ikke lovlig sent. Vikar må de ha uansett. Anonymkode: c628d...ac5 Loven sier at man skal søke så snart som mulig, og senest 4 uker før man vil redusere stillingen. Så 6 uker før er innafor. Anonymkode: 111b3...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 16. desember 2022 #7 Del Skrevet 16. desember 2022 Andro skrev (1 time siden): Du får nå bare skrive en søknad da, om 20% ulønna permisjon fradato tildato, og gjøre det så raskt som mulig. Du søker lovlig seint, syns jeg, om det er slik at de må ha vikar i stillingen din. Vikar i stillingen? Det avhenger da helt av typen jobb. Om det er en kontorjobb, så kommer det ingen vikar en dag i uken, men du tok vel utgangspunkt i eget liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #8 Del Skrevet 16. desember 2022 Kan jeg skrive sånn? Hei. Jeg ønsker å søke om 20 prosent ulønnet permisjon, fra min 100 prosent stilling pga barn fra **** til **** Vil også benytte meg av ammefri. ?😬 Anonymkode: c628d...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan jeg skrive sånn? Hei. Jeg ønsker å søke om 20 prosent ulønnet permisjon, fra min 100 prosent stilling pga barn fra **** til **** Vil også benytte meg av ammefri. ?😬 Anonymkode: c628d...ac5 Er det ikke ryddigere å søke omsorgspermisjon? Vet ikke hva som står i deres permisjonsreglement, men her har vi rett på å jobbe redusert frem til barnet er 3 år. Anonymkode: cddd6...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 17. desember 2022 #10 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan jeg skrive sånn? Hei. Jeg ønsker å søke om 20 prosent ulønnet permisjon, fra min 100 prosent stilling pga barn fra **** til **** Vil også benytte meg av ammefri. ?😬 Anonymkode: c628d...ac5 Jeg kjenner ikke hvor god kjemi du har med sjefen, men du tror ikke at det å be om et møte for å forklare dette hadde fungert bedre enn en e-post? E-posten kan komme som dokumentasjon i etterkant av møtet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 13.55): Kan jeg skrive sånn? Hei. Jeg ønsker å søke om 20 prosent ulønnet permisjon, fra min 100 prosent stilling pga barn fra **** til **** Vil også benytte meg av ammefri. ?😬 Anonymkode: c628d...ac5 Hei. Jeg ønsker å benytte meg av 20 prosent ulønnet omsorgspermisjon fra min 100 prosent stilling grunnet av omsorg av barn fra **** til **** Jeg kommer også til å benytte meg av ammefri så lenge jeg og barnet har behov for dette. Anonymkode: 102fb...8f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 21. desember 2022 #12 Del Skrevet 21. desember 2022 Reign skrev (På 16.12.2022 den 13.01): Vikar i stillingen? Det avhenger da helt av typen jobb. Om det er en kontorjobb, så kommer det ingen vikar en dag i uken, men du tok vel utgangspunkt i eget liv. Har alltid jobba på kontor, og har alltid trengt vikar i permisjoner. Det har aldri skjedd at vi har hatt en dag i uka der vi ikke gjør noe, for å si det slik, og reduskjon av stilling er helt krise for avdelingen om man skal holde seg ajour med oppgavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå