AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #21 Skrevet 22. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: 410 000 er ganske lite for noen med bachelor vil jeg si. Tjener jo lett like mye i kassa på Rema ellernoe Anonymkode: 788a1...e64 Noe lav, men ingen unormal startlønn. Det som er interessant, og som bør være fokuser, er hvor kjapt man stiger i lønn. Jeg begynte som revisor hos en av de store konsulenthusene og fikk betalt 450 000 i 2015, med B/A-snitt på master fra en av de beste skolene i norden. Opplevde da den startlønnen som helt ordinær blant de jeg gikk ut av skolen med. Poenget er, økonomers første år er sjelden spesielt lukrative: de er som pliktår som fører deg til bedre muligheter fram i tid. Et tips som nordmenn (og dessverre oftest kvinner, etter min erfaring) er dårlig på, er å forstå at måten man virkelig stiger i lønn er ved jobbhopping. Og dette gjelder spesielt i regnskapsbransjen. Hopp til neste grønne gren til du er fornøyd. Anonymkode: 020a4...2ec
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #22 Skrevet 26. desember 2022 550.000 som nyutdannet minst. Anonymkode: 6f817...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå