Gå til innhold

Hva irriterer deg med din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut - kanskje vi får noe å le av 😇

Akkurat nå er det ganske mye som irriterer og gjør meg frustrert..

- Han lytter ikke. Resultatet er at jeg må forklare gjentatte ganger. Handlelapper f.eks. husker ingenting, jeg må mate det inn med teskje, selv da glemmer han. En annen konsekvens er da jeg reiste til skogen og plukket mose, kongler og diverse flotte ting til blomsteroppsats. Brukte 2 timer med kjøring, men fikk flott stjerneformet, lysegrønn skogsmose. Sa til ham flere ganger at dette må ikke kastes. Neste dag for jeg ut og kjøpte svibler og lys. Da jeg kom hjem var alt borte - han hadde kastet det i søppelet og levert til søppelbilen. Bare plukk nytt svarte han. 

- En annen ting er når jeg skal vaske skitne klær så må jeg åpne ekle stinkende sokker for han har paret alle sammen.  

- Han kommer bakfra og tar hendene på puppene som han vet jeg misliker til jeg sier sint gå vekk - så kan han si at jeg er så sur etterpå. 

- Kommer hjem med grønnsakene ingen vil ha, halvråtne og stygge.

-Kjøper aldri blomster eller bursdagsgave. Det er ikke viktig for han. 

-Skal gjøre alt enklest mulig, orker ikke anstrenge seg ekstra for noe så lenge han ikke synes det er viktig.

Anonymkode: 07139...529

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i han. Finn ny? 

Menn husker ingenting. Jeg har flippet frem og tilbake i åresvis; gjør han det med vilje? Har jeg tenkt.. For han husker den nye bilen sin, men ikke meg..

Nå har jeg nærmet meg en endelig konklusjon; mannen er lite intelligent, og skal jeg passe på alt menn ikke klarer (og det er mye), så blir det mer enn en heldagsjobb;

Jeg skulle hatt betalt for det egentlig, fordi menn er på jobb og kjøper seg nye biler og garasje, mens jeg får ingenting. Jeg kan nyte hans sine nye ting, men ingenting av det er mitt. Og jeg jobber også, mer enn mannen til og med. Men jeg tjener mye mindre, og i tillegg får jeg ikkenoe igjen for det jeg gjør hjemme.

Jeg får ikke oppmerksomhet, ikke kos og ikke sex..

Mannen er en egoistisk dust rett og slett, og jeg fortjener bedre. Kanskje du burde tenke noe sånt? Det får meg til å føle meg litt bedre i allefall. Klem

Anonymkode: b8da6...f76

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

(Det er en matematisk likning , men menn skjønner ikke at mann=kvinne)

Skrevet

Når han har hjemmekontor, så må jeg skjønne at han er på jobb, jeg kan ikke forvente at han gjør NOE husarbeid ila dagen, og jeg må for all del ikke PRØVE å prate med han mellom 8-16, for han er på jobb faktisk! Veldig viktig jobb, og helt urealistisk av meg å tro at han i det hele tatt er noe annet en på jobb. 

(hos oss har han mer hjemmekontor en meg, så han har et eget kontor-rom, og jeg sitter på kjøkkenet en til to dager i mnd å har hjemmekontor)

Når JEG har hjemmekontor, så er det fint om jeg klarer å vaske treningstøyet hans ila dagen, og fint om jeg kan fikse noe digg lunch til oss begge? Får du lufta bikkja ila dagen også ? Kan du svippe på butikken å kjøpe melk? OG ikke minst, det er FRITT fram for han å komme på kjøkkenet hvor jeg jobber (ja, faktisk jobber på hjemmekontor) og prate høl i hue på meg. 😂 kjempefint med 15 minutters avbrytelser hvor jeg må leke interessert i lange taler om de nye ITduppedittene eller hvorfor denne bilen er bedre en den andre bilen, hahaha

Anonymkode: 6feea...0d1

• Liker 4
Skrevet

Han er lat. Finnes ikke huslig i det hele tatt og har alt for mange ting (vi snakker:fyllt opp tre boder pluss har mye i skap og esker i leil). 
han sitter med telefon og eller iPad klistret i hånden konstant når han er hjemme. 
Hvis jeg sliter med et trassen barn, så sitteligger han fortsatt i sofaen og stirrer på skjerm. Hjelper ikke meg før jeg blir sint på han. 
Mulig spiseforstyrrelse men skjønner det ikke selv?

hygienen suger, trener nærmest daglig pluss fysisk jobb men dusjer ikke daglig. Tygger tyggis i stedet for tannpuss ofte. 

blant annet…

ja, det går nok mot et brudd på sikt. Tror jeg. 

Anonymkode: 639cd...d11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er lat. Finnes ikke huslig i det hele tatt og har alt for mange ting (vi snakker:fyllt opp tre boder pluss har mye i skap og esker i leil). 
han sitter med telefon og eller iPad klistret i hånden konstant når han er hjemme. 
Hvis jeg sliter med et trassen barn, så sitteligger han fortsatt i sofaen og stirrer på skjerm. Hjelper ikke meg før jeg blir sint på han. 
Mulig spiseforstyrrelse men skjønner det ikke selv?

hygienen suger, trener nærmest daglig pluss fysisk jobb men dusjer ikke daglig. Tygger tyggis i stedet for tannpuss ofte. 

blant annet…

ja, det går nok mot et brudd på sikt. Tror jeg. 

Anonymkode: 639cd...d11

😂 Seriøst?

• Liker 1
Skrevet

Bare en ting. At han er så treg. Veldig vanskeligheter med å finne startknappen. Får ofte ikke gjort ting før et par dager etter at han skulle. Og når han først kommer i gang, så går det også veldig sakte. Men nøye er han 🙃

Anonymkode: ae09f...58f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden går dere ikke fra mennene deres som dere så tydelig hater? Man kan ikke lære en gammel hund nye triks. Hva med å finne seg en ny mann?

• Liker 2
Skrevet
Blizz1 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor i all verden går dere ikke fra mennene deres som dere så tydelig hater? Man kan ikke lære en gammel hund nye triks. Hva med å finne seg en ny mann?

En ny mann som ikke kan lære nye triks? Nei takk, da lever jeg heller alene😂 Hadde vært fint om noen med menn som funker bra i forholdet kan kommentere, som bevis på at de finnes. De må jo være lykkelig gift disse mennene…?

Anonymkode: 3c320...c43

• Liker 3
Skrevet

Kommer alltid i etterkant (altså for sent til å gjøre noe med) med innspill på ting og tang han ikke er fornøyd eller uenig med.. 

Anonymkode: 6428f...7c8

• Liker 1
Skrevet

Det kan ta tid å komme i gang med ting, men når han først er i gang så gjør han mye og gjør det skikkelig. Så egentlig ingen irritasjon, jeg vet jo at han er sånn 😅

Anonymkode: af4ca...647

Skrevet

- Han glemmer ting. Og når jeg påpeker det så sier han «jaaammen jeg glemte det», akkurat som det gir han frikort og at han da slipper å gjøre det.

- Han tenker kun på sitt; jobb og hobby og evner ikke å planlegge noe annet for fremtiden, for eksempel hva vi skal handle inn til jul. Virker ikke som at dette er viktig for han i det hele tatt, helt til han sitter der uten noe han har lyst på, da er det klaging da. 

- Han friserer ikke skjegget eller håret

- Han bryr seg ikke om økonomi

- Han trener ikke

- Han eier ikke stil. Liker ikke pynte seg og skal han ta på en skjorte stryker han den ikke.

- Han er konfliktsky. Tar ikke opp NOEN TING på privaten. 

- Han er kjedelig i senga

Men han er snill og omsorgsfull på sin måte, og jeg vil fortsatt leve med han enn uten han, enn så lenge❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Herregud. Du forventer altså at mannen din skal være en kvinne? Her er det jo strengt tatt sannsynligvis du som er en noe overbærende og slitsom partner. Det er nok mannen din litt lei av. Derav holdningen du får tilbake. 

Man er ikke lat bare fordi man ikke får samme innfall av ting som må gjøres som kvinner gjør. Ofte grubler og stresser dere med helt unødige ting.

Anonymkode: 714dd...60b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, Blizz1 said:

Av samme grunn som at menn ikke går fra damer som er noen kontrollerende, sutrete og stressende hespetre. Fordi de ikke kan få noe bedre uansett.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Såååå treg. Ingenting haster. Bedre å høre meg "mase". Også undrer han seg over hvorfor jeg blir irritert, ikke spør han om hjelp osv. Bedre å gjøre ting selv. Men så skal han ha ros dersom han gjør noe "flink bisk".

Anonymkode: 7b389...b9d

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

- Han glemmer ting. Og når jeg påpeker det så sier han «jaaammen jeg glemte det», akkurat som det gir han frikort og at han da slipper å gjøre det.

- Han tenker kun på sitt; jobb og hobby og evner ikke å planlegge noe annet for fremtiden, for eksempel hva vi skal handle inn til jul. Virker ikke som at dette er viktig for han i det hele tatt, helt til han sitter der uten noe han har lyst på, da er det klaging da. 

- Han friserer ikke skjegget eller håret

- Han bryr seg ikke om økonomi

- Han trener ikke

- Han eier ikke stil. Liker ikke pynte seg og skal han ta på en skjorte stryker han den ikke.

- Han er konfliktsky. Tar ikke opp NOEN TING på privaten. 

- Han er kjedelig i senga

Men han er snill og omsorgsfull på sin måte, og jeg vil fortsatt leve med han enn uten han, enn så lenge❤️❤️❤️

Hahah det «frikortet» irriterte vettet av meg når jeg var sammen med en ex. 
hvor har de lært at det er en ok unnskylding?! 

«jeg glemte det» da er alt greit liksom.. selv om det er den 110 tingen de glemmer 🤦🏻‍♀️

jeg har en teori om noen menn.. de vet at kvinner tar ansvaret, de slipper og melder seg ut..  det er utrolig egoistisk, og grunnen til brudd på sikt.

Anonymkode: 920e5...79a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke så mye å klage på :)

Men det jo alltid noen småting. 

Som at han forventer at jeg gjør husarbeid når jeg er på hjemmekontor. En ting er å sette PÅ en vaskemaskin - en annen ting er å henge opp en full vaskemaskin, og da også først tømme det fulle klesstativet. 

Og som at han mener at i det ungene er i seng, så skal vi sporenstreks sette igang med alt som må gjøres, før det er lov å sette seg ned i sofaen litt. Ikke snakk om at klærene i tørketrommelen kan ligge litt - det må jo gjøres NÅ!! Spiller ingen rolle at vi ikke trenger klærene som liggert i den på et par dager minst - det er IKKE greit å slappe av før man har gjort alle små oppgaver som tenkes kan. 

Anonymkode: 22aff...755

Skrevet

Du må "få det ut", men ønsker å forbli i dette forholdet? Ok. 

Anonymkode: f84e8...e68

Skrevet

Bruker jævlig lang tid på badet. Er på dass gjerne 40 minutter-1 time, for så å kle av seg for å gå i dusjen

Har mange hobbier som han elsker å snakke om. Daglig. Hele tiden. Og jeg bryr meg 0 om desse hobbyene. Som den fantastiske kjæresten jeg er later jeg i det minste som jeg hører på

Kan til tider være veldig negativ til det meste. Forandringer er han alltid negativ til. Ender 10/10 ganger med at han liker forandringene veldig godt.

Klarer ikke å la snop ligge. Han spiser alt opp på en dag uansett hvor mye vi har

Han utfører ikke helgevasken like godt som meg

Han er veldig treig og ekstremt glemsk. Pleier å tulle med at innen 10 år er han innlagt på en skjerma avdeling 

Ellers er han helt topp!

Anonymkode: ed653...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud. Du forventer altså at mannen din skal være en kvinne? Her er det jo strengt tatt sannsynligvis du som er en noe overbærende og slitsom partner.

Å være overbærende - å være tålmodig med andres feil - er da hovedsakelig positivt. 

Anonymkode: ee431...e14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...